Log ind
aerial-790.jpg

Nul ordrer til de koreanske værftskæmper i januar

Leverandører:

Der er tørlagt i dokken hos de tre store koreanske skibsværfter, Hyundai Heavy Industries (HHI), Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) og Samsung Heavy Industries. som alle er gået igennem januar måned uden at få en eneste ny ordre.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 03.02.16 kl. 08:00

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Nordea: 2017 bliver det store restruktureringsår for rigselskaber

Maersk Supply Service offshorerederi offshore rig platform Leverandører:

Næste år vil flere rigselskaber blive nødsaget til at sætte gang i en restrukturering for at komme igennem dødvandet, mener Nordea Markets. Mange rigge skal ophugges, og det gælder især hos amerikanske selskaber, fortæller analytiker til ShippingWatch.

Medie: Andet kvartal vil gøre ondt på koreanske værfter

Leverandører:

Sydkoreas tre kæmpeskibsværfter står over for endnu en dyster regnskabsperiode ifølge The Korea Herald. Bundlinjen i de kommende halvårsregnskaber kan blive ramt hårdt som følge af de store restruktureringer, der præger hele branchen.

Endofa har hyret talknuser til at rydde op i forretningen

Leverandører:

Mangelfulde regnskaber og et stort hul i kassen fik sidste år Endofa til at hyre CFO Torben Okkels til at redde bunkerselskabet. Det var nu eller aldrig, fortæller han til ShippingWatch.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

Schlumberger skrumper fortsat

Leverandører:

Verdens største olieserviceselskab runder 50.000 fyringer efter nyt milliardtab. Også de store olieselskaber fortsætter fyringer en bloc.

EU slæber Grækenland for domstol i sag om statstøtte

Leverandører:

Grækenland risikerer at få en bøde på seks mio. euro, hvis ikke landet indhenter de 250 mio. euro, som EU mener, er blevet givet i ulovlig statstøtte til Hellenic Shipyards.

Forsiden lige nu

Moody's ser store gældsproblemer i Hapag-Lloyd køb

Dublin_BremenExpress01_print_rdax.jpg Container:

Det store tyske containerrederi Hapag-Lloyd's overtagelse af det arabiske UASC betyder en voldsom forøgelse af gælden, lyder vurderingen fra ratingbureauet Moody's, der hugger en flig af Hapag-Lloyd's kreditværdighed.

Rotterdam Havn ramt af svagere fragtmængder i tørlast

Rederier:

Mens mængden af råolie og olieprodukter fortsat er på et historisk højt niveau i Europas største havn, faldt de samlede mængder i tørlastsektoren med næsten 10 procent i første halvår i Rotterdam.

Nordea: 2017 bliver det store restruktureringsår for rigselskaber

Leverandører:

Næste år vil flere rigselskaber blive nødsaget til at sætte gang i en restrukturering for at komme igennem dødvandet, mener Nordea Markets. Mange rigge skal ophugges, og det gælder især hos amerikanske selskaber, fortæller analytiker til ShippingWatch.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Medie: Andet kvartal vil gøre ondt på koreanske værfter

Leverandører:

Sydkoreas tre kæmpeskibsværfter står over for endnu en dyster regnskabsperiode ifølge The Korea Herald. Bundlinjen i de kommende halvårsregnskaber kan blive ramt hårdt som følge af de store restruktureringer, der præger hele branchen.

Rapport: Pirateri har nået 21 års lavpunkt

Rederier:

Ikke siden i midten af 1990erne har truslen fra pirater været så lav som nu, fremgår det af en ny rapport fra International Maritime Bureau. Ét sted i verden er det dog gået den gale vej.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE