Log ind
aerial-790.jpg

Nul ordrer til de koreanske værftskæmper i januar

Leverandører:

Der er tørlagt i dokken hos de tre store koreanske skibsværfter, Hyundai Heavy Industries (HHI), Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) og Samsung Heavy Industries. som alle er gået igennem januar måned uden at få en eneste ny ordre.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 03.02.16 kl. 08:00

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Alfa Laval placerer stort LNG-testcenter i Danmark

Alfa Laval.JPG Leverandører:

Verdens største testcenter for miljø- og forbrændingsteknologi til skibe uanset brændstoftype skal ligge i Danmark, hvor Alfa Laval vil femdoble de eksisterende faciliteter for at ruste sig til et forventet boom i brugen af LNG som brændstof på skibe.

Christina Ørskov: Sværere at tiltrække medarbejdere

Leverandører:

For værftsdirektør Christina Ørskov er det første gang, hun deltager i regeringens vækstteam. Et af de emner, hun gerne vil have diskuteret er problemet med at finde faglært arbejdskraft, som er stigende, siger hun.

Koreanske storværfter overvejer at frasælge flydedokker

Leverandører:

Koreas tre største skibsværfter har døjet med store underskud det seneste år, og som led i genopretningsplaner overvejer både Daewoo-værftet og Samsung Heavy Industries nu at frasælge flydedokker.

Fayard henter erfaren tysk værftschef ind

Leverandører:

Fayard har hentet Uwe Beck, der tidligere har haft ledende positioner i tysk værftsindustri, ind som værftets repræsentant for især Tyskland, Holland og Belgien.

Wärtsilä massefyrer på grund af værftskrise

Leverandører:

Færre nybygninger og stilstand i offshore-sektoren betyder, at Wärtsilä skærer 550 arbejdspladser. Udmeldingen kommer i forbindelse med kvartalsregnskabet, der viser en nedgang i driftsresultatet.

Jim Pedersen bag facaden

Leverandører:

De færreste kan se et markant comeback i dansk erhvervsliv til fhv. topchef i OW Bunker Jim Pedersen, der også bliver mødt af store erstatningskrav og en sigtelse fra bagmandspolitiet. ShippingWatch har i fem kapitler bragt et stort portræt af Jim Pedersen; her kan du læse alle kapitler i historien.

Forsiden lige nu

Seago Lines overskud blev mindre i 2015

sego.jpeg Container:

Et rateniveau under pres var medvirkende til et lavere overskud end i året før, men alligevel leverede det Maersk-ejede feeder-rederi Seago Line tæt på en milliard kroner på bundlinjen i 2015.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Forhandlinger får Hapag-Lloyd til at udskyde generalforsamling

Container:

De pågående forhandlinger med konkurrenten UASC får nu containerrederiet Hapag-Lloyd til at udskyde selskabets ordinære generalforsamling.

Blue Water Shipping sendt i rødt af olie og investeringer

Services:

Svagere aktivitet i offshore og en oprustning i Norge, Sverige og Finland har kostet på Blue Water Shippings bundlinje i 2015, der viser et underskud på godt 14 mio. kroner.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE