Log ind
DSV_2013_Okt_JensBjørnAndersen.04.jpg

Nu starter DSV's finkæmning af amerikansk opkøb

Leverandører:

Med fredagens milliardopkøb begynder arbejdet med at smelte DSV og amerikanske UTI sammen. En proces, der vil tage to-tre år, fortæller CEO Jens Bjørn Andersen, der ikke kan udelukke afskedigelser.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 25.01.16 kl. 11:26

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

MAN skal fyre 140 ansatte i marinedivision

MAN Diesel & Turbo krumtap firetakt.jpg Leverandører:

MAN Diesel & Turbo skal fyre 1400 ansatte i en sparerunde. Hver tiende kommer fra motorproducentens marinedivision. MAN's danske afdelinger bliver ikke ramt af runden, fortæller selskabet til ShippingWatch.

Regning for ballastsystemer til danske redere: 9 mia kroner

Leverandører:

Næsten hele den samlede danske handelsflåde på 1900 skibe skal have installeret systemer til rensning af ballastvand i løbet af de kommende år. Rederne skal regne med at betale op til 9 mia. kroner i alt for installationerne.

Besparelser i MAN rammer marine-divisionen

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo planlægger at fyre op mod 1400 medarbejdere som en del af en plan, der skal øge bundlinjen i den tyske motorproducent med 450 mio. euro. Også marine-divisionen må stå for skud.

MAN Diesel & Turbo skal betale millionerstatning til J. Lauritzen

Leverandører:

Motorproducenten MAN Diesel & Turbo er af Sø- og Handelsretten blevet dømt til at betale et tociftret millionbeløb i erstatning til J. Lauritzen, fordi fejl i smøressystemet Alpha Lube har ført til motorhavarier. MAN vil anke dommen.

Monjasa-udbrydere bag nyt bunker-selskab

Leverandører:

Et nyt internationalt bunkerselskab med hovedsæde i Dubai og Houston har set dagens lys. Tre af de fire partnere er tidligere Monjasa-ansatte. Penge fra et af de mest betydende danske rederier står bag.

Ballastvand koster gamle skibe 3000 dollars dagligt

Leverandører:

De nye krav om installation af systemer til rensning af ballastvand på eksisterende skibe kan for rederne løbe op i en ekstra udgift på knap 3.000 dollars om dagen i resten af skibets levetid. Det skriver analysehuset Alphabulk i en ny undersøgelse.

Forsiden lige nu

Rederier presser på for frihandelsaftale med USA

maersk.jpg Rederier:

Hvis EU og USA bliver enige om den såkaldte TTIP-aftale vil det øge rederiernes omsætning med 750 mio. kr. årligt, vurderer Danmarks Rederiforening. Dansk Erhverv bakker op.

Nordic American Tankers vil rejse 800 mio kr til nye skibe

Tank:

Gennem salg af aktier vil tankrederiet Nordic American Tankers rejse ca. 800 mio. kroner til at finansiere en udvidelse af flåden, fremgår det af en pressemeddelelse.

Regning for ballastsystemer til danske redere: 9 mia kroner

Leverandører:

Næsten hele den samlede danske handelsflåde på 1900 skibe skal have installeret systemer til rensning af ballastvand i løbet af de kommende år. Rederne skal regne med at betale op til 9 mia. kroner i alt for installationerne.

Iransk udmelding sænker olieprisen

Offshore:

Olieprisen falder efter, at Iran har meddelt, at landet vil hæve olieproduktionen til fire mio. tønder om dagen. "Det er ikke på vores dagsorden at nå til enighed under Opec-drøftelserne i Algier," siger Irans olieminister forud for det kommende Opec-møde.

Heavy lift står over for storstilet konsolidering

Tørlast:

En omfattende konsolidering i den globale heavy lift industri er under opsejling og falder sikkert på plads inden for de nærmeste måneder, oplyser en række branchekilder til ShippingWatch. Midt i spillet om den trængte industris fremtid står sværvægterne BBC Chartering og SAL Heavy Lift.

Verdenshandlen ventes at dykke til finanskrise-niveau

Rederier:

Den globale verdenshandel ventes at falde til det laveste niveau siden finanskrisen, vurderer verdenshandelsorganisationen WTO i en ny prognose. Det bør opfattes som et alarmopkald, siger WTO's generaldirektør.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE