Log ind
VIKING korea.jpg
Foto: PR VIking

Viking starter joint-venture i Sydkorea

Leverandører:

Sydkoreas største havn, Busan, bliver fremover basen for et joint-venture mellem Viking og den lokale samarbejdspartner Daemyung Marine Co. Ltd. Viking får majoriteten i firmaet og kommer tættere på kunderne i Asien med sin portefølje.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 07.01.16 kl. 11:51

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Medie: Hyundai Heavy i milliardaftale med Iran

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Det store koreanske skibsværft Hyundai Heavy er angiveligt ved at indgå en aftale om levering af ti skibe til Iran. Kontrakten har en værdi af 650 mio. dollars.

Statsejede værfter i Kina planlægger neddrosling

Leverandører:

Svigtende efterspørgsel får den kinesiske Chongqing-region til at lancere en omfattende plan for at fjerne en femtedel af kapaciteten på de statsejede værfter i regionen.

Rolls-Royce vil skære yderligere 800 jobs fra sin marineforretning

Leverandører:

Rolls-Royce vil nedlægge op til 800 jobs i sin marinedivision, og motorleverandøren er ved at implementere en spareplan, der skal give årlige besparelser på op til 50 mio. pund fra midten 2017, oplyser selskabet.

Petrobras-skandale rammer hele den brasilianske økonomi

Leverandører:

Korruptionsskandalen i det brasilianske delvist statsejede olieselskab Petrobras, går ud over hele landets økonomi, der går tilbage på grund af de mange sager i selskabet, skriver Berlingske Business.

Hyundai Heavy splittes op i seks forretninger

Leverandører:

Værftsgruppen Hyundai Heavy Industries skal splittes op i seks selvstændige forretninger som led i indsatsen for at sænke selskabets gæld og styrke økonomien. Trækket vil bl.a. forbedre de enkelte enheders konkurrenceevne, siger gruppen.

Hyundai Heavy holder fast i overskuddet

Leverandører:

Det koreanske skibsværft Hyundai Heavy Industries kom ud af årets tredje kvartal med en sort bundlinje, der dog var mindre end i foregående kvartal. Omsætningen faldt med næsten en femtedel i perioden.

Forsiden lige nu

Da Clippers vicedirektør gik på jagt efter arbejdsglæden

Martin Egvang integrity bulk.jpg Tørlast:

Længslen efter at komme tilbage til kernen af forretningen fik Martin Egvang til at kvitte sit job som vicedirektør i Clipper for at starte Integrity Bulk op i slutningen af 2014 med fem investorer. ShippingWatch fortæller historien om valg og fravalg i en presset industri.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Maersk Line købte Hamburg Süd, Opec-landene blev enige om at skære i produktionen, mens en aftale mellem Hyundai og 2M-alliancen rykkede nærmere i ugen, der gik i shippingbranchen. Læs også om de fortsatte problemer i norsk offshore.

Dansk oliesag for milliarder nærmer sig målstregen

Offshore:

En erstatningstvist om den problemplagede danske Siri-platform bliver afgjort om få uger. Sagen er ifølge involveret advokat "ekstremt kompliceret" og har medført ekstraordinært mange dommere i Sø- og Handelsretten.

Medie: Hyundai Heavy i milliardaftale med Iran

Leverandører:

Det store koreanske skibsværft Hyundai Heavy er angiveligt ved at indgå en aftale om levering af ti skibe til Iran. Kontrakten har en værdi af 650 mio. dollars.

Trængt skibsmægler vil sælge Korsør-domicil

Rederier:

Fyringer har gjort domicilet for stort til den tilbageværende medarbejderstab i J. Poulsen Shipping. Ejendommen er sat til salg, men skibsmægleren vil helst blive boende.

Danske Bank: Maersk-opkøb svækker kreditværdighed

Container:

En pris på fire mia. dollars for Hamburg Süd vil lægge pres på værdierne i Maersk og øge investorernes frygt for en nedgradering af gruppens kreditværdighed, vurderer Danske Bank.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE