Log ind
Jim Pedersen.jpg

OW-chefs advokat sabler ansvarsredegørelse ned

Leverandører:

Advokat for OW Bunker-topchefen Jim Pedersen er stærkt kritisk over for den kritiske redegørelse over ansvaret for kollapset af OW Bunker.


AF JAKOB SKOUBOE, FINANSWATCH
Offentliggjort 05.01.16 kl. 16:34

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Endofa har hyret talknuser til at rydde op i forretningen

Leverandører:

Mangelfulde regnskaber og et stort hul i kassen fik sidste år Endofa til at hyre CFO Torben Okkels til at redde bunkerselskabet. Det var nu eller aldrig, fortæller han til ShippingWatch.

Nordea: 2017 bliver stort restruktureringsår for rigselskaber

Leverandører:

Næste år vil flere rigselskaber blive nødsaget til at sætte gang i en restrukturering for at komme igennem dødvandet, mener Nordea Markets. Mange rigge skal ophugges, fortæller analytiker til ShippingWatch.

Medie: Andet kvartal vil gøre ondt på koreanske værfter

Leverandører:

Sydkoreas tre kæmpeskibsværfter står over for endnu en dyster regnskabsperiode ifølge The Korea Herald. Bundlinjen i de kommende halvårsregnskaber kan blive ramt hårdt som følge af de store restruktureringer, der præger hele branchen.

Nye priser for Panama Kanalen på vej

Leverandører:

Myndighederne for Panama Kanalen vil inden årets udgang præsentere nye priser som følge af den udvidede kanal fra 2016, skriver Bloomberg. Det skal være konkurrencedygtigt, understeger administrator Quijano.

Olieprisen skvulper efter kupforsøg

Leverandører:

Den politiske uro i Tyrkiet kan få konsekvenser for olieprisen, advarer Nordea.

Forsiden lige nu

Medie: Sydkoreas regering vil bestille 61 nye skibe

Hyundai Heavy Industries værft Ulsan Sydkorea.jpg Leverandører:

Ifølge nyhedsmediet The Korea Herald vil Sydkoreas regering tilføre landets banker, der er dybt involveret i skibsbygning og landets rederier, over 1,2 mia. dollars, der bl.a. skal dække omkostninger til et hav af nybygninger.

Nu vil containernedturen også ramme Seago Line

Container:

Efter at have leveret en lille milliard i overskud i det sidste helårsregnskab kan Maersk-gruppens europæiske feeder- og shortsea rederi Seago Line ikke længere modstå nedturen i containerindustrien, siger CEO Søren Castbak til ShippingWatch efter et halvt år på posten.

Maersk Oils svenske Sverdrup-partner topper global vækst

Offshore:

30 ud af 56 store olieselskaber, som Wood Mackenzie har analyseret, vil producere mindre olie om fem år. Det svenske Lundin Petroleum stikker dog ud som undtagelsen med en stor tocifret vækst frem til 2020. Forklaringen ligger i Norge.

DP World leverer fortsat vækst i mængderne

Havne:

Den Dubai-baserede terminaloperatør DP World leverer fortsat vækst på tværs af sine containerterminaler trods det svage containermarked.

Golar og Schlumberger i ambitiøst LNG-samarbejde

Offshore:

Det norske LNG-rederi Golar og olieservicevirksomheden Schlumberger i nyt joint venture, der skal udnytte billige gasreserver og omdanne det til flydende LNG.

Skibsredere: IMO skal levere enighed om CO2

Rederier:

EU overlader det nu formelt til IMO at lande en international aftale om, hvordan skibsfarten kan skære i sit udslip af CO2 og bidrage til den globale klimaaftale, som rederierne blev undtaget fra. Kravet om handling på IMOs møde i slutningen af oktober er ikke til at tage fejl af.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE