Log ind
Jim Pedersen.jpg

OW-chefs advokat sabler ansvarsredegørelse ned

Leverandører:

Advokat for OW Bunker-topchefen Jim Pedersen er stærkt kritisk over for den kritiske redegørelse over ansvaret for kollapset af OW Bunker.


AF JAKOB SKOUBOE, FINANSWATCH
Offentliggjort 05.01.16 kl. 16:34

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

_R4B0860b.jpg Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Færgetragedie indledte Sydkoreas opgør med korruption

Leverandører:

Færgen Sewols forlis i april 2014, der kostede 304 passagerer livet, blev den direkte årsag til Sydkoreas opgør med en korruptionskultur, der har præget landets erhvervsliv og myndigheder. Fra i dag gælder nye regler.

Værftsgruppe køber Blohm+Voss af kapitalfond

Leverandører:

Den tyske værftsgruppe Luerssen i Bremen overtager Blohm+Voss i Hamborg, der siden 2011 har været ejet af den britiske kapitalfond Star Capital Partners.

MAN skal fyre 140 ansatte i marinedivision

Leverandører:

MAN Diesel & Turbo skal fyre 1400 ansatte i en sparerunde. Hver tiende kommer fra motorproducentens marinedivision. MAN's danske afdelinger bliver ikke ramt af runden, fortæller selskabet til ShippingWatch.

Olien sender russisk økonomi i dybfryseren

Leverandører:

Kraftigt faldende oliepriser får alarmklokkerne til at ringe i Moskva, hvor regeringen vil beskære de offentlige udgifter med 10 procent. Udsigt til økonomisk tilbageslag på ca. tre procent i år.

Monjasa-udbrydere bag nyt bunker-selskab

Leverandører:

Et nyt internationalt bunkerselskab med hovedsæde i Dubai og Houston har set dagens lys. Tre af de fire partnere er tidligere Monjasa-ansatte. Penge fra et af de mest betydende danske rederier står bag.

Forsiden lige nu

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

_R4B0860b.jpg Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

Færgetragedie indledte Sydkoreas opgør med korruption

Leverandører:

Færgen Sewols forlis i april 2014, der kostede 304 passagerer livet, blev den direkte årsag til Sydkoreas opgør med en korruptionskultur, der har præget landets erhvervsliv og myndigheder. Fra i dag gælder nye regler.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE