Log ind
Remi.jpg
Foto: DNV GL

Nu rammer shipping-krisen også DNV GL

Leverandører:

Remi Eriksen har overtaget topposten for DNV GL i en tid, hvor krisen for alvor kradser i shipping og offshore. I et interview med ShippingWatch fortæller han om klasseselskabets udsigter for 2016.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 04.01.16 kl. 09:51

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

sverdrup living quarters statoil Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

EU slæber Grækenland for domstol i sag om statstøtte

Leverandører:

Grækenland risikerer at få en bøde på seks mio. euro, hvis ikke landet indhenter de 250 mio. euro, som EU mener, er blevet givet i ulovlig statstøtte til Hellenic Shipyards.

Schlumberger skrumper fortsat

Leverandører:

Verdens største olieserviceselskab runder 50.000 fyringer efter nyt milliardtab. Også de store olieselskaber fortsætter fyringer en bloc.

Rio Tinto løftede produktion af jernmalm i andet kvartal

Leverandører:

Mineselskabet Rio Tinto løftede produktionen af jernmalm i Australien i andet kvartal med otte pct., men det var ifølge Financial Times ikke helt i tråd med analytikernes forventninger.

Endofa har hyret talknuser til at rydde op i forretningen

Leverandører:

Mangelfulde regnskaber og et stort hul i kassen fik sidste år Endofa til at hyre CFO Torben Okkels til at redde bunkerselskabet. Det var nu eller aldrig, fortæller han til ShippingWatch.

Oversøiske ordrer rasler ned hos koreansk værftsindustri

Leverandører:

Oversøiske ordrer er ifølge interesseorganisation faldet drastisk i første halvår hos den koreanske værfts- og kontruktionsindustri. Branchen er langt fra indtjeningsmålet for i år.

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

Transportkæmpe polstrer krigskassen inden nye opkøb

Services:

Transportkæmpen, der snart begynder at lede efter nye opkøbsmuligheder, har haft mest succes med sine store handler.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

BW Offshore sætter gang i milliardplan

Offshore:

BW Offshore har nu igangsat den langsigtede refinansieringsplan, som skal sikre selskabet 500 mio. dollars i likviditet frem mod 2020.

Deep Sea tager fuld kontrol med brasiliansk joint venture

Rederier:

Norske Deep Sea Supply har nået en aftale med partneren DPC om at overtage alle aktierne i de to selskabers brasilianske joint venture med 21 supply-skibe. Aftaler på lån er også nået.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE