Log ind
Remi.jpg
Foto: DNV GL

Nu rammer shipping-krisen også DNV GL

Leverandører:

Remi Eriksen har overtaget topposten for DNV GL i en tid, hvor krisen for alvor kradser i shipping og offshore. I et interview med ShippingWatch fortæller han om klasseselskabets udsigter for 2016.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 04.01.16 kl. 09:51

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Kuehne+Nagels topchef: Containerindustrien har et problem

D_Trefzger.jpg Leverandører:

En af Europas største logistik- og speditionsvirksomheder, Kuehne+Nagel, vil lade containerrederiernes evne til at blive digitale indgå, når der afgives ordrer fremover, siger CEO Detlef Trefzger til ShippingWatch.

Jenny Braat blæser til kamp for montørordningen

Leverandører:

Selvom erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) betragter det som "meget vanskeligt" at indføre en montørordning i Danmark, holder Danske Maritimes adm. direktør Jenny Braat fast i, at ordningen kan indføres. Måske udenom EU.

Niras satser på havvind i Asien

Leverandører:

Den rådgivende ingeniør etablerer sig i Taiwan med permanent kontor for at få adgang til et potentielt milliardmarked for havvind. Selskabet forventer at kunne omsætte for op til 100 mio. kr. årligt.

Dansk havneingeniør skal projektere stor olieterminal i Østafrika

Leverandører:

Danske Niras har sikret sig arbejdet med at projektere en olieterminal, som skal ligge i det nordlige Tanzania. Projektet omfatter en 1445 km lang eksportledning til råolie.

Altor vil styrke Wrist Ship Supply med "større opkøb"

Leverandører:

Kapitalfonden Altor vil styrke Wrist Ship Supply, inden den på et tidspunkt sælger selskabet videre. Det skal blandt andet ske ved at opkøbe pressede konkurrenter, siger partner Søren Johansen til Børsen. Første opkøb kan komme i år.

"Maritim industri skal genopfinde sig selv"

Leverandører:

Den danske maritime industri risikerer at blive ’disruptet’ af kinesere og andre, hvis ikke flere virksomheder kommer ud af de digitale statshuller, men det er godt, at erhvervsministeren vil modernisere lovgivningen.

Forsiden lige nu

Maersk Oil skærer 139 stillinger i dansk reorganisering

Maersk Oil Halfdan Offshore:

Spareplan er endt med i alt 123 nedlagte stillinger, oplyser Maersk Oil tirsdag, mens en ny og sidste fase ventes at give yderligere 16 sløjfede jobs.

Topanalytiker afblæser containerredernes optimisme

Container:

Alphaliners chefanalytiker, Tan Hua Joo, er en af få eksterne eksperter, som containerindustriens hemmelighedsfulde Box Club har bedt om et bud på fremtiden. Nu advarer han rederierne om en bekymrende udvikling.

Maritime DTU: Vi skal have fat i de små spillere

Services:

Der er godt gang i samarbejdet med større spillere i det blå erhvervsliv, men særligt samarbejdet med små- og mellemstore virksomheder mangler for alvor at blive kickstartet, fortæller centerleder for Maritime DTU, Mette Sanne Hansen, til ShippingWatch, et år efter hun tiltrådte i stillingen.

Arabisk olieselskabs vurdering slået fejl med 500 mia dollar

Offshore:

Aramco har slet ikke samme værdi, som den saudiarabiske regering havde spået. Derfor overvejer man i øjeblikket, hvorvidt man vil reducere værdien eller udskyde børsnoteringen.

Alang er stadig den foretrukne skibskirkegård

Rederier:

196 handelsskibe blev ophugget i første kvartal af 2017, skriver ngo'en Shipbreaking Platform. Heraf endte 128 skibe deres dage på strandene i Indien, Bangladesh og Pakistan.

Thun Tankers bestiller nye skibe til Gothia-alliance

Tank:

Det svenske tankrederi Thun Tankers bestiller fire nye produkt- og kemikalietankskibe, som skal indgå i alliancen Gothia Tankers Alliance. Skibene bliver leveret i 2019 og 2020.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE