Log ind
Los Angeles.jpg
Foto: Polfoto

Amerikanske regler kan skabe stort marked for Desmi

Leverandører:

Den manglende ratificering af IMO's ballastvandkonvention kan blive overhalet af amerikanske regler, fortæller CEO i Desmi Ocean Guard, Rasmus Folsø til ShippingWatch. Storordren med Maersk Line var det første tegn.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 09.11.15 kl. 15:43

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Leverandører

Torben Østergaard køber stort svensk transportselskab

Torben Østergaard-Nielsen.jpg Leverandører:

Torben Østergaards USTC-koncern overtager nu et svensk transportselskab gennem sit selskab Shipping Holding. Opkøbet får den samlede medarbejderstab i Shipping Holding til at vokse fra 186 til omtrent 300 medarbejdere.

Glencore leverer laveste overskud i fem år

Leverandører:

Glencore har leveret sit laveste halvårsoverskud, siden selskabet blev noteret på Børsen i London for fem år siden. Selskabet er presset af faldende priser på råvarer og kæmper for at reducere sin gæld.

Monjasa sikrer sig kreditaftale med fransk storbank

Leverandører:

Bunkerselskabet Monjasa har indgået en ny kreditaftale med den franske bank Société Générale på 80 mio. dollars. Aftalen dækker ifølge Monjasa en væsentlig del af virksomhedens finansieringsbehov.

"Verden bør være visionen for Det Blå Danmark"

Leverandører:

Nu trækker regeringens vækstteam for Det Blå Danmark i arbejdstøjet. Denne gang må visionen favne hele verden. Europa kan umuligt være nok som ambition.

Bunkeraktører i Singapore starter ny brancheorganisation

Leverandører:

Singapores bunkerselskaber får nu en ny brancheorganisation, ABIS, der vil fokusere på at styrke forretningsvilkårene for især de små og mellemstore selskaber i den vigtige bunkerhavn. Træning i brug af masseflowmetre til at bekæmpe bunkersnyd står højt på dagsordenen.

Logimatic satser hårdt på det maritime marked

Leverandører:

Cirka tre fjerdedele af Logimatic Solutions’ aktiviteter er på det maritime marked. Men nu hæver selskabet ambitionen med en plan om at fordoble de maritime aktiviteter, hvilket især skal ske internationalt.

Forsiden lige nu

Navigatører: Danmarks søfartspolitik er slået fejl

Maersk Supply Service4.jpg Rederier:

Udflagning og afskedigelse af 400 ansatte i Maersk Supply Service gør det nødvendigt at se på Danmarks økonomiske gevinst ved at have et rederierhverv, der støttes med både tonnageskat og nettolønsordninger, skriver Fritz Ganzhorn, direktør i Søfartens Ledere, i en kronik.

Nedskrevne skibsværdier sender BW LPG i rødt

Tank:

Nedskrivninger på skibsværdier og hug i raterne på transport af LPG, sender den ledende spiller på markedet for VLGC'ere, BW LPG, ned i et stort underskud i andet kvartal i år. Fremtiden er udfordrende, lyder det fra ledelsen.

Odfjell ud med driftsoverskud på 61 mio dollars

Tank:

Norske Odfjell har indgået foreløbig aftale om fire nye kemikalietankskibe til i alt 240 mio. dollars, oplyser rederiet i halvårsregnskabet torsdag, som ifølge CEO Kristian Mørch er tilfredsstillende.

Stor aktiepost i arabisk tankrederi sat til salg

Tank:

Den planlagte fusion af Hapag-Lloyd og United Arab Shipping Company betyder, at det arabiske rederi skal sælge sin betydelige aktiepost i produkt- og kemikalierederiet United Arab Chemical Carriers, der har danske Per Wistoft som topchef.

Nu må Rickmers Maritime lægge de første skibe op

Container:

Rickmers Maritime har reduceret sin aktive flåde og taget tre containerskibe ud af drift. Det er ganske enkelt ikke rationelt at drive dem med de nuværende rater og den udvidede Panama-kanal, siger den danske direktør Søren Andersen til ShippingWatch.

Atlantic Petroleum på overlevelseskurs trods rød egenkapital

Offshore:

På trods af, at både omsætningen og resultatet for andet kvartal og egenkapitalen er negativ, mener Atlantic Petroleum at kunne fortsætte driften i tre år mere. Et lån fra British Oil & Gas er redningen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE