Log ind
London City canary wharf polfoto.jpg
Foto: Matt Dunham/AP/Editorial/Polfoto/Arkiv

Indenfor hos shippingverdens mest diskrete selskab

Services:

Maritime selskaber skal passe på mange risici, når de indgår aftaler med en forretningsforbindelse, de ikke kender, eller som de troede, de kunne stole på. InfoSpectrum er et yderst diskret selskab, men indvier alligevel ShippingWatch i nogle af de værste faldgruber. Læs dem her.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 15.02.17 kl. 11:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Services

Professor: Nye bankregler kan forpurre skibsfinansiering

Torm4.jpg Services:

Det bliver ekstremt svært for rederier at få finansiering i bankerne i fremtiden, og selv hvis det lykkes, bliver prisen høj. Det siger Eddy Van de Voorde, professor i maritim økonomi, til ShippingWatch forud for et forslag om nye bankregler.

Maritime DTU: Vi skal have fat i de små spillere

Services:

Der er godt gang i samarbejdet med større spillere i det blå erhvervsliv, men særligt samarbejdet med små- og mellemstore virksomheder mangler for alvor at blive kickstartet, fortæller centerleder for Maritime DTU, Mette Sanne Hansen, til ShippingWatch, et år efter hun tiltrådte i stillingen.

Her er de nye långivere i shipping

Services:

Alene siden årsskiftet har en række nye muligheder for finansiering meldt sig på banen for shippingselskaberne som alternativ til de traditionelle shippingbanker. ShippingWatch giver et overblik her.

Krisen bider stadig hos verdens største olieserviceselskab

Services:

Krisen i oliemarkederne giver stadig ekko i regnskabet for første kvartal i Schlumberger, der er verdens største olieserviceselskab. Schlumberger peger på fire ting, der kan give branchen et hurtigere opsving.

Datter af skibsreder ny leder af Maritime DTU

Services:

Shipping var et naturligt samtaleemne i barndomshjemmet hos Mette Sanne Hansen, der ellers har en baggrund i management. Som ny frontløber for Maritime DTU og nyt medlem af det blå vækstteam vil hun skabe synergier mellem det maritime og andre dele af DTU.

Monjasa har fået hård konkurrence i Skagen Havn

Services:

Konkurrencen om at levere brændstof ud for Skagen er blevet hårdere. Derfor har Monjasa ikke længere et fast bunkerskib tilknyttet selskabets olieterminal i Skagen Havn. Både Monjasas direktør og havnedirektøren forventer dog, at skibet vender tilbage.

Forsiden lige nu

Norsk rederifusion blåstemplet af konkurrencetilsynet

Farstad Shipping Sleipner Rederier:

Offshorerederierne Deep Sea Supply, Farstad og Solstad har fået myndighedernes håndslag på, at de må fusionere.

Concordia Maritime går i rødt i svært marked

Tank:

Det svenske tankrederi Concordia Maritime gik i minus i første kvartal af 2017, hvor svage rater har plaget markedet. CEO Kim Ullman forventer dog, at tingene begynder at lysne i løbet af 2018.

Cosco Groups havneselskab tjener færre penge

Havne:

Cosco Shipping Ports Limited, hører under den kinesiske shippinggruppe Cosco Group, måtte se overskuddet falde i første kvartal af 2017. Til gengæld er mængderne steget i selskabets terminaler over hele verden.

Maersk Oil skærer 139 stillinger i dansk reorganisering

Offshore:

Spareplan er endt med i alt 123 nedlagte stillinger, oplyser Maersk Oil tirsdag, mens en ny og sidste fase ventes at give yderligere 16 sløjfede jobs.

Drewry ser mørke skyer over LNG-markedet

Tank:

Stor flådetilvækst betyder, at Drewry ikke forventer en genopretning af fragtraterne på LNG-markedet før udgangen af 2018.

Norge øjner gigantisk oliefund i Barentshavet

Offshore:

Der kan gemme sig olie- og gasressourcer for op mod 900 mia. norske kr., svarende til 724,3 mia. kr., i den østlige del af det nordlige Barentshavet, vurderer norske Oljedirektoratet ovenpå en ny kortlægning af området.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE