Log ind
Kim Hedegaard.jpg
Foto: Presse

Tidligere Blue Water-chef videre i schweiziske Panalpina

Services:

Kim Hedegaard Sørensen, der forlod Blue Water Shipping i 2016 efter blot tre år som CEO på grund af uenighed med virksomhedens ejer, er rykket videre til logistiksgruppen Panalpina.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 12.01.17 kl. 13:31

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Services

Skat: Kapitalfond bag OW Bunker misbrugte skattelovgivning

OW_bunker.jpg Services:

Kapitalfonden Altor slørede pengesporene, da man med hjælp fra Deloitte førte 1,2 mia. kroner ud af Danmark. Nu vil Skat have 140 mio. kr. tilbage, skriver DR Nyheder.

Nordea øger hensættelser til shipping og offshore

Services:

Nordea måtte i første kvartal øge sine hensættelser til især olieservice og offshore i segmentet shipping, olie og offshore, skriver banken i regnskabet.

Maritime DTU: Vi skal have fat i de små spillere

Services:

Der er godt gang i samarbejdet med større spillere i det blå erhvervsliv, men særligt samarbejdet med små- og mellemstore virksomheder mangler for alvor at blive kickstartet, fortæller centerleder for Maritime DTU, Mette Sanne Hansen, til ShippingWatch, et år efter hun tiltrådte i stillingen.

Falcks danske offshoreselskab får svært ved at nå 2017-mål

Services:

Overskuddet i den danske afdeling af Falck Safety Services blev øget væsentligt i 2016, men selskabet forventer, at det bliver svært at nå de finansielle mål for 2017. Samlet set faldt omsætningen i den globale forretning tilbage med næsten 30 pct.

Monjasa har fået hård konkurrence i Skagen Havn

Services:

Konkurrencen om at levere brændstof ud for Skagen er blevet hårdere. Derfor har Monjasa ikke længere et fast bunkerskib tilknyttet selskabets olieterminal i Skagen Havn. Både Monjasas direktør og havnedirektøren forventer dog, at skibet vender tilbage.

Professor: Nye bankregler kan forpurre skibsfinansiering

Services:

Det bliver ekstremt svært for rederier at få finansiering i bankerne i fremtiden, og selv hvis det lykkes, bliver prisen høj. Det siger Eddy Van de Voorde, professor i maritim økonomi, til ShippingWatch forud for et forslag om nye bankregler.

Forsiden lige nu

Falcks danske offshoreselskab får svært ved at nå 2017-mål

Falck Safety Services.jpg Services:

Overskuddet i den danske afdeling af Falck Safety Services blev øget væsentligt i 2016, men selskabet forventer, at det bliver svært at nå de finansielle mål for 2017. Samlet set faldt omsætningen i den globale forretning tilbage med næsten 30 pct.

Fredriksen fortsætter togt for at blive størst i supertank

Tank:

John Fredriksens fortsætter kampen for at overtage DHT, fordi det vil give hans tankrederi, Frontline, en totalt overlegen position i VLCC-markedet. "Størrelsen betyder noget," siger en analytiker til ShippingWatch. "Aldeles utilstrækkeligt bud," lyder det fra DHT.

Danmark nedskriver værdien af oliereserverne markant

Offshore:

En ny, ekstraordinær prognose for olie- og gasproduktionen viser, at Danmark om bare to år er ikke længere vil være selvforsynende med olie. Forsinkelser og lavere olieforekomster i Nordsøen betyder, at Danmark må nedskrive værdien af olieforretningen.

Seaspan tror på bedring i containermarkedet

Container:

2017 er ikke begyndt lige så godt som sidste år for Seaspan. Skibsejeren ser dog positivt på fremtiden og er klar til at drage fordel af den genopbygning af containermarkedet, der er i gang, lyder det fra CEO Gerry Wang.

Dong regner stadig med at sælge olie- og gasbutik i år

Offshore:

Planen er fortsat et salg af olie- og gasaktiviterne i Dong i løbet af i år, bekræfter den danske energikoncern, som i dag har fremlagt regnskab for første kvartal.

Brian Mikkelsen er bekymret for protektionisme

Rederier:

Den danske erhvervsminister Brian Mikkelsen besøger i disse dage Japan i et eksportfremstød for den maritime industri. Han fortæller ShippingWatch, at han er bekymret for stigende tendens til protektionisme.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE