Log ind
monajsa2.jpg
Foto: /ritzau/Joachim Ladefoged

Monjasas to ejere var på toppen af deres karriere

Services:

De ejede en succesfuld virksomhed, der tjente millioner på at sælge brændstof til skibe, og året forinden havde de netop vundet den danske udgave af den prestigefulde vækstpris, Entrepreneur of the Year, som uddeles af revisionsfirmaet EY.


AF JESPER HØBERG, FINANS, OG OLE ANDERSEN, SHIPPINGWATCH
Offentliggjort 09.12.16 kl. 15:55

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Services

Altor hensætter ingen penge til erstatningssag efter OW Bunker

OW_bunker.jpg Services:

Risikoen for et negativt udfald i den verserende erstatningssag efter krakket i OW Bunker er meget lav, skriver Altor Equity Partners i sit 2016-regnskab. Kapitalfonden stod bag børsnotering af det konkursramte bunkerselskab.

Monjasa-stifter fik to års løn efter bedrageridom

Services:

Monjasa-stifter og medejer Jan Jacobsen fik to års løn med sig, da han forlod bunkerkoncernen efter sin dom i bedragerisagen sidste år. Der er tale om en almindelig opsigelsesperiode, oplyser Monjasa til ShippingWatch, som påpeger, at dommen er anket.

Lightship taber dramatisk retssag til tidligere partner

Services:

Mæglerhuset Lightship Chartering er blevet dømt til at betale lidt over en halv mio. kr. til en tidligere partner, som i dag er ansat hos Maersk Broker. Lightship er desuden dømt for en mail, som Lightships ejer Morten Have sendte til Maersk Brokers ledelse.

Dan-Bunkering har fået ny adm. direktør

Services:

Christoffer Berg Lassen er ny CEO i Dan-Bunkering, der indtil for nylig havde Henrik Zederkof (foto) som øverste chef. Henrik Zederkoff skal lede udviklingen af et nyt forretningskoncept.

Frank Mortensen bliver chef for Maersk Brokers tørlastforretning

Services:

Den tidligere Lightship-partner og CEO Frank Mortensen er blevet udpeget til at være CEO for Maersk Brokers tørlastforretning Maersk Broker Bulk Chartering. Samtidig ansætter selskabet i både København, Hamborg og Singapore.

Franske sømænd hærgede besatte færger

Services:

Sømændene fra Scop Seafrance har tilsyneladende givet de to besatte færger, Rodin og Berlioz, en kærlig hånd, inden de rømmede dem onsdag.

Forsiden lige nu

DFDS gennemfører ventet køb af to kanalfærger

arkfutura.jpg Rederier:

Det danske færgerederi DFDS har købt to færger af konkurrenten Eurotunnel. Det sker, efter at Eurotunnel har udnyttet en put-optionsaftale på de to færger, Rodin og Berlioz, som blev besat af franske sømænd i 2015.

Tørlasthavne dumper test af farlige laster

Tørlast:

De nuværende metoder til at teste, om en farlig last er i risiko for at blive flydende under sejladsen, er utilstrækkelige og bør ændres. Sådan lyder det fra Association of Bulk Terminal Operators, der har fundet adskillige eksempler på laster, som blevet flydende, selv om de bestod en test.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

APM Terminals fyrer 160 i Gøteborg for at afslutte den lange konflikt. Strejker i Aalborg, fordi Royal Arctic Line forlader havnen. Skibsrederne vil udskyde ballastvandkonventionen med to år. Afskiberne er bekymret over manglen på reefercontainere. Olien på vej mod 40 dollars. Læs ugens bedste.

Norges nye kæmperederi kaldes en "risikofyldt satsning"

Offshore:

To af Norges største shippingfolk, Kjell Inge Røkke og John Fredriksen, står bag Norges nye offshoreselskab Solstad Farstad, der bliver landets største rederi. "Det er et hårdt marked derude," siger CEO Lars Peder Solstad til ShippingWatch.

RAL klar til at nedlægge 110 job ved at flytte til Aarhus

Rederier:

Royal Arctic Line ser store muligheder for den grønlandske økonomi i at skifte basishavnaftalen med Aalborg Havn ud med at anløbe Aarhus Havn i fremtiden. Og rederiet kan udfase ca. 110 arbejdspladser ved at flytte, lyder det.

Spansk ophugger: EU-liste har øget interessen for os

Offshore:

EU's liste over værfter, som må ophugge europæiske skibe, har ført til større interesse for den spanske ophugger DDR Vessels, lyder det fra direktøren. Der er dog stadig mange rederier, som forsøger at omgå reglerne.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE