Log ind
36356018 - 21_04_2010 - Gulf Oil Spill-Halliburton - Gerald Herbert.jpg
Foto: Gerald Herbert

Cowi: Antal ulykker i Nordsøen kan reduceres

Services:

Antallet af uheld og spild af olie på nogle af de mest trafikerede sejlruter kan bekæmpes forholdsvis simpelt, viser en ny omfattende risikovurdering af hele Nordsøen, som Cowi blandt andet har været hovedrådgiver på.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 21.03.16 kl. 08:59

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Services

Maersk Training laver nyt underskud i svært marked

Maersk Oil Halfdan Services:

Maersk Training må levere et underskud for andet år i træk i et marked, der fortsat er præget af problemerne i oliebranchen. Ledelsen forventer, at 2017 også vil blive udfordrende.

Oliearbejdere kræver fortsat forbud mod ulykkeshelikopter

Services:

Flyveforbuddet mod Super Puma-helikopteren bør opretholdes, selv om de europæiske myndigheder har ophævet sit forbud. Det kræver fagforeningerne for de norske oliearbejdere i et brev til transportministeren.

Skat: Kapitalfond bag OW Bunker misbrugte skattelovgivning

Services:

Kapitalfonden Altor slørede pengesporene, da man med hjælp fra Deloitte førte 1,2 mia. kroner ud af Danmark. Nu vil Skat have 140 mio. kr. tilbage, skriver DR Nyheder.

Nordea øger hensættelser til shipping og offshore

Services:

Nordea måtte i første kvartal øge sine hensættelser til især olieservice og offshore i segmentet shipping, olie og offshore, skriver banken i regnskabet.

Nordiske banker ser svagt offshore og shippingmarked

Services:

Shipping og offshore er fortsat problematiske investeringer for DNB og Danske Bank, der begge er kommet med kvartalsregnskab.

Medie: Skarp kritik af Bruun Hjejle i OW-sag

Services:

Advokatfirmaet Bruun Hjejle var rådgivere for OW Bunkers-ledelse før selskabets konkurs og står nu også for søgsmålet fra professionelle investorer mod OW og kapitalfonden Altor. Selskabet er ifølge en advokatkollega inhabilt, skriver Inside Business.

Forsiden lige nu

Sprække i tandhjul bag fatal helikopterulykke

Irak - HOUGAARD NIELS.jpg Offshore:

En sprække i et tandhjul var årsag til helikopterulykken sidste år, der kostede 13 mennesker livet, fastslår den norske havarikommission i myndighedens foreløbige granskning af ulykken.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danmark og flere andre lande får i disse måneder gransket deres statsstøtte til rederier og maritime virksomheder, mens John Fredriksens jagt på DHT fortsætter. Og så var ShippingWatch i denne uge til stede på stor konference i Singapore.

Frontlines nye angreb på DHT afværget

Tank:

Retten på Marshall Islands har ligesom retten i New York fastslået, at aftalen mellem BW Group og DHT Holdings ikke er problematisk. Frontline har begge steder forsøgt at få rettens ord for det modsatte for selv at få større del i DHT Holdings flåde af supertankere.

Wedell-Wedellsborg har skruet ned for sit shippingimperium

Rederier:

Johan Wedell-Wedellsborg har udviklet et nødlidende familierederi til milliardkoncernen Weco Group. Men efter flere frasalg det seneste år har han luftet tankerne om at skrue ned for shipping. ShippingWatch fortæller her om neddroslingen af investeringerne.

OW Bunkers ledelse tog afstand fra Altors skattefinte

Leverandører:

Den tidligere øverste ledelse i OW Bunker ville lægge afstand til den skattefinte, som Altor foretog for at sikre en ekstra milliongevinst. Det skriver DR.

Er 27,5 mia en god pris for et tysk containerrederi?

Container:

Den pris, som Maersk-gruppen betaler for det tyske rederi Hamburg Süd, ligner umiddelbart, at den ligger i den høje ende af, hvad der i forvejen var ventet i markedet, lyder det fra Jyske Bank. Prisen er fornuftig, er holdningen hos Nordea.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE