Log ind
lars-moller (1).jpg
Foto: Dynamic Oil Trading/PR

Lars Møller ser OW kurators rapport som opbakning

Services:

Pilen peger på topledelsen og kapitalfonden Altor i kurators 400 sider store redegørelse om OW Bunker. Advokat Arvid Andersen mener, rapporten er gode nyheder for hans klient Lars Møller (foto), den tidligere chef for OW Bunkers udskældte Singapore-selskab.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 31.12.15 kl. 09:32

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Services

Damcos CEO: Nu skal vi investere igen

klausrudsejling.jpg Services:

"Damco er nødt til at skifte gear, hvis selskabet skal opnå en profitabel vækst," siger CEO Klaus Rud Sejling til ShippingWatch efter flere års turnaround i Damco.

Indenfor hos shippingverdens mest diskrete selskab

Services:

Maritime selskaber skal passe på mange risici, når de indgår aftaler med en forretningsforbindelse, de ikke kender, eller som de troede, de kunne stole på. InfoSpectrum er et yderst diskret selskab, men indvier alligevel ShippingWatch i nogle af de værste faldgruber. Læs dem her.

Headhunternes favorit sat i spidsen for Damco

Services:

Det har ligget i kortene længe, at Klaus Rud Sejling ville ende som øverste chef i et Maersk-selskab, siger dem, der kender ham. De kalder den ambitiøse topchef, der ikke er fyldt 40 endnu, for indbegrebet af en Maersk-leder. ShippingWatch tegner et portræt af executeren Sejling.

Maersk Broker vil indtage rollen som konsulent

Services:

Væsentligt færre nybygninger i 2016 kan aflæses i regnskabet for Maersk Broker, bekræfter selskabet over for ShippingWatch. For at indtage rollen som rådgiver og konsulent har skibsmæglerselskabet fordoblet sin researchafdeling, der fremover skal fylde endnu mere.

Et marked i hastig forandring presser skibsmæglerne

Services:

Skibsmæglerne er under hårdt pres i disse år fra stigende kundebehov, digitalisering og nye udviklinger i markedet. Konkurrencesituationen kan betyde, at langt flere spillere vil forsvinde over de næste år, vurderer Danmarks Skibsmæglerforening.

Maersk må yde milliardstøtte til tabsgivende Damco

Services:

Maersk har måtte indskyde 451 mio. dollars, knap tre mia. kroner, i sit problematiske logistikselskab Damco. Indskuddet svarer godt og vel til det samlede tab, Damco har haft de sidste fem år.

Forsiden lige nu

Skibsredere og havne lodret uenige om EU's CO2-plan

Picture Patrick Verhoeven ECSA.JPG Rederier:

Der er langt fra enighed i det maritime erhvervsliv i Europa, når det gælder begrænsningen af CO2-udslip for skibsfarten. Mens rederne er hårde kritikere af Europa-Parlamentets plan om et kvotesystem, mener havnene, at det er en god ide. "Meget uheldigt," lyder det fra rederne.

Koreanske banker har reduceret deres lån til værfterne

Leverandører:

De sydkoreanske banker har reduceret omfanget af deres lån til landets tre skrantende storværfter. Statsejede Korea Development Bank har dog øget sin eksponering i forbindelse med de igangværende restruktureringer, viser nye tal ifølge koreansk medie.

Nakilat går marginalt tilbage i svært marked

Rederier:

Indtjeningen i det arabiske LNG-rederi faldt med lige under 30 mio. riyal i 2016. Trods nedgang i olie- og gasmarkedet og overkapacitet i shippingmarkederne er rederiet tilfreds med resultatet.

Rusland verdens største olieproducent i december

Offshore:

Rusland overhalede Saudi-Arabien som verdens største olieproducent i december, viser produktionstal ifølge Bloomberg News.

Klaveness om tørlast i 2017: Lidt bedre men ikke godt

Tørlast:

Tørlastmarkedet har lagt bunden bag sig i 2016, men alligevel bliver 2017 ikke meget bedre, lyder det fra Torvald Klaveness' CEO Lasse Kristoffersen til ShippingWatch.

Jagt på digitale løsninger til containerrederne skudt i gang

Container:

En række samarbejder om digitale løsninger for containerrederierne er blevet indgået alene i de seneste uger. Mange flere vil følge i første halvår 2017 i jagten på den optimale digitalisering af containerrederne, vurderer analytiker Lars Jensen fra Seaintelligence Consulting.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE