Log ind
Esben IMG_47.jpg

Esben Poulsson: Shipping kommer til at levere på CO2

Rederier:

Et kommende møde i IMO bliver særdeles vigtigt i det videre arbejde med at lande en CO2-aftale for shipping, siger ICS-formand Esben Poulsson til ShippingWatch.


AF SØREN PICO
Offentliggjort 14.09.17 kl. 08:41

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Skibsofficerer i nyt udspil: Dansk nettoløn skal følge sømanden

DSC4356.jpg Rederier:

Søfartens Ledere foreslår i nyt politisk udspil, at danske søfarende får mulighed for at arbejde på nettoløn på fremmeflagede skibe og ikke kun på skibe i DIS.

Maersk lander mulig milliardkontrakt med hæren i USA

Rederier:

Maersk Line har vundet en kontrakt med den amerikanske flåde, som potentielt kan løbe op i 1,2 mia. kr. Kontrakten gælder driften af syv skibe, som skal fragte militærkøretøjer.

John Fredriksen topper listen over Norges rigeste

Rederier:

John Fredriksen, som egentlig har cypriotisk pas, er for 15. år i streg udråbt som Norges rigeste person af erhvervsmagasinet Kapital. Lidt længere nede på listen finder man en anden kending fra shippingbranchen.

Royal Arctic Line efter dyrt halvår: Undskyld vi roder

Rederier:

Det Grønlands-ejede rederi, som i disse år gennemgår en omfattende forandring, tabte 41,5 mio. kr. på driften i første halvår.

Skibsregistre jagter falske skibe fra Nordkorea

Rederier:

Stillehavslandene frygter, at Nordkorea bruger deres flag til at omgå internationale sanktioner og vil nu gå problemet efter i sømmene. Det sker, efter at Fiji har fanget 20 skibe, som sejlede under falskt flag.

Rederierne ønsker nordisk maritimt voldgiftsinstitut

Rederier:

Danske Rederier gør endnu et forsøg på at få etableret et nordisk maritimt voldgiftsinstitut, så sager kan løses i København i stedet for London. Brexit er blevet et nyt argument for at få fravristet London sin historiske status.

Forsiden lige nu

Bugbee: Maersk-familien vil samle tankindustrien

IMG_3322.JPG Tank:

Robert Bugbee, CEO for Maersk Tankers største konkurrent Scorpio Tankers, har store forventninger til Maersk-familien efter købet af tankdivisionen. "Jeg forventer, at Maersk-familien vil drive konsolideringen i branchen frem," siger han til ShippingWatch.

Høje priser kan fremskynde olieindustriens endeligt

Offshore:

Elbilernes indtog er allerede en trussel mod olieindustrien, men en for høj oliepris kan skubbe endnu mere på udviklingen mod grønnere energikilder, advarer olieanalytiker, der ikke mener, at Danmark har tid til at bygge ny infrastruktur i jagten på det sorte guld.

Seadrills obligationsejere vil bekæmpe redningsplan

Offshore:

Mindre obligationsejere i Seadrill har hyret et advokatfirma til at hjælpe med at bekæmpe den omfattende restruktureringsaftale, der blev præsenteret i sidste uge.

Medie: Maersk afviser at give aktionærer salgsvurderinger

Tank:

Maersk har ingen planer om at give aktionærene i Maersk indsigt i de vurderinger, som to investeringsbanker har foretaget i forbindelse med salget af Maersk Tankers til A.P. Møller Holding, skriver Berlingske.

Skibsofficerer i nyt udspil: Dansk nettoløn skal følge sømanden

Rederier:

Søfartens Ledere foreslår i nyt politisk udspil, at danske søfarende får mulighed for at arbejde på nettoløn på fremmeflagede skibe og ikke kun på skibe i DIS.

John Fredriksen topper listen over Norges rigeste

Rederier:

John Fredriksen, som egentlig har cypriotisk pas, er for 15. år i streg udråbt som Norges rigeste person af erhvervsmagasinet Kapital. Lidt længere nede på listen finder man en anden kending fra shippingbranchen.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE