Log ind
ARIS-13-beeing-held-at-anchor-off-the-northern-coast-of-Puntland-1024x682.jpg
Foto: EU Navfor

Navigatører frygter for sikkerheden ved Somalia

Rederier:

"Vi frygter, at det ikke er et enkeltstående tilfælde," siger direktør Fritz Ganzhorn i Søfartens Ledere, der appellerer til rederierne om fortsat at benytte maritime vagter i området.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 16.03.17 kl. 11:32

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Mærsk, magten og myten: Hvad sker der, når landets største selskab splittes ad?

5980971.2 (11226513) - 30_04_2007 - Generalforsamling i A.P. Møller Maersk - FLARUP MORTEN.jpg Rederier:

Opsplitningen af Mærsk vil fylde alt på generalforsamlingen om få dage. Ifølge en lektor i økonomisk historie er læren af det drastiske skridt, at selv de mest solide og stærke selskaber ikke bør tages for givet.

Hammekens historiske opgør i Royal Arctic Line

Rederier:

Verner Hammeken, topchef i Royal Arctic Line, har siden sin tiltrædelse for halvandet år siden startet en forvandling af det Grønlands-ejede rederi. ShippingWatch er dykket ned i processen, der sætter rederiets tilknytning til Danmark på spil.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Somaliske pirater kaprer fartøj

Rederier:

Somaliske pirater har kapret et fartøj, som skal bruges som et moderskib til at angribe større skibe, siger somalisk politi ifølge Reuters. Det sker kort tid efter, at det første kommercielle skib blev kapret i området i fem år.

Svitzers vækst i Asien er svagere end forventet

Rederier:

Det er ikke gået så hurtigt i Asien som ventet, siden Svitzer etablerede sig i Singapore i begyndelsen af 2016. Strategien i regionen kommer til at ændre sig, når den nye overordnede strategi for Svitzer ligger fast i andet kvartal i år, siger CEO Alan Bradley til ShippingWatch.

Flere skibe undgår Suezkanalen

Rederier:

Krisen i shippingindustrien og truslen fra pirater ved Afrikas Horn og i dele af Det Indiske Ocean får adskillige rederier til at spare omkostningen ved passage af Suez-kanalen og i stedet tage den lange tur syd om Afrika. Det vurderer Leth Suez.

Forsiden lige nu

Hapag-Lloyd: 2016 var utilfredsstillende

rolfhabbenjansen.jpg Container:

"Bundlinjen er stadig, at resultatet ikke er tilfredsstillende," siger CEO i Hapag-Lloyd, Rolf Habben Jansen om regnskabet for sidste år. 2017 er også begyndt hårdt for rederiet.

Mærsk, magten og myten: Hvad sker der, når landets største selskab splittes ad?

Rederier:

Opsplitningen af Mærsk vil fylde alt på generalforsamlingen om få dage. Ifølge en lektor i økonomisk historie er læren af det drastiske skridt, at selv de mest solide og stærke selskaber ikke bør tages for givet.

Hammekens historiske opgør i Royal Arctic Line

Rederier:

Verner Hammeken, topchef i Royal Arctic Line, har siden sin tiltrædelse for halvandet år siden startet en forvandling af det Grønlands-ejede rederi. ShippingWatch er dykket ned i processen, der sætter rederiets tilknytning til Danmark på spil.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Danske pensionskassers milliardinvestering i skibe, toppost til dansker i fransk containerrederi og en dansk Nordsøaftale med Maersk var blandt ugens højdepunkter på ShippingWatch.

Olieselskaberne sprang fra Nordsø-aftale i sidste øjeblik - og fik lempeligere modregning

Offshore:

Den stod på armlægning mellem staten og olieselskaberne i det langstrakte forhandlingsforløb om en ny Nordsø-aftale. Regeringen var klar til at finansiere dele af skatterabatten til olieselskaberne med forringelser i dagpengesystemet.

Somaliske pirater kaprer fartøj

Rederier:

Somaliske pirater har kapret et fartøj, som skal bruges som et moderskib til at angribe større skibe, siger somalisk politi ifølge Reuters. Det sker kort tid efter, at det første kommercielle skib blev kapret i området i fem år.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE