Log ind
Singapore skyline.jpg
Foto: Arkivfoto: Wong Maye/Polfoto.

Udenlandske shippingfolk forlader Singapore i den perfekte storm

Rederier:

Det er hårde tider for shipping og ikke mindst offshore i Singapore, og mange udenlandske ansatte i de store selskaber har forladt østaten. Men regeringen er lydhør over for selskabernes ønsker og forsøger at holde hånden under shippingbranchen, fortæller en række selskaber til ShippingWatch.


AF LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT
Offentliggjort 07.04.17 kl. 11:24

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Brian Mikkelsen sår tvivl om "meget problematisk" montørordning

brianmikkelsen3.jpg Rederier:

Den umiddelbare melding fra EU lyder, at det ikke er muligt at indføre en montørordning i Danmark, fortæller erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) til ShippingWatch. Ordningen er en af de centrale anbefalinger fra vækstteamet, som blev leveret til ministeren idag.

Svitzers skatteforhold gransket af svenske myndigheder

Rederier:

Svitzers aktiviteter på Færøerne drives fra Sverige, og derfor skal rederiet betale svensk skat, lyder det fra de svenske skattemyndigheder i medie. Svitzer bekræfter og oplyser, at rederiet diskuterer sagen med myndigheden.

Navigatører: Dansk søfartspolitik er slået fejl

Rederier:

Udflagning og afskedigelse af 400 ansatte i Maersk Supply Service gør det nødvendigt at se på Danmarks økonomiske gevinst ved at have et rederierhverv, der støttes med både tonnageskat og nettolønsordninger, skriver Fritz Ganzhorn, direktør i Søfartens Ledere, i en kronik.

Jesper Lok vil have gennemført to vækstforslag nu

Rederier:

Det haster med at gennemføre en udvidelse af DIS-skatteordningen i Nordsøen og få indført en maritim montørordning, siger formanden for vækstteamet Jesper Lok. Teamet har fredag præsenteret sine anbefalinger til regeringen.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Mols-Linien bestiller ny kæmpe-katamaran

Rederier:

Fra 2017 skal en nybygget færge på størrelse med de to andre katamaran-færger opgradere kapaciteten på Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden.

Forsiden lige nu

Brian Mikkelsen sår tvivl om "meget problematisk" montørordning

brianmikkelsen3.jpg Rederier:

Den umiddelbare melding fra EU lyder, at det ikke er muligt at indføre en montørordning i Danmark, fortæller erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) til ShippingWatch. Ordningen er en af de centrale anbefalinger fra vækstteamet, som blev leveret til ministeren idag.

Maersk napper Danfoss' direktør for kommunikation

Mennesker:

Mette Refshauge, der har været i Danfoss i fire et halvt år, skifter til august til Maersk, hvor hun skal være kommunikationsdirektør for afdelingen Transport & Logistics.

Frontline bejlede forgæves til DHT i over et år

Tank:

John Fredriksens Frontline forsøgte i over et år at blive DHT Holdings partner, inden tankrederiet i stedet løb med Carsten Mortensens BW Group. Læs detaljerne i forløbet fra de første tilnærmelser til den endelige afvisning her.

Ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blå vækstteam fremlagde sine anbefalinger til regeringen, men ifølge erhvervsminister Brian Mikkelsen er der stor usikkerhed om et af de mest centrale forslag. DHT afviste samtidig et forsøg fra Frontline på at forhindre handlen med BW Group i ugen, der gik på ShippingWatch.

Jenny Braat blæser til kamp for montørordningen

Leverandører:

Selvom erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) betragter det som "meget vanskeligt" at indføre en montørordning i Danmark, holder Danske Maritimes adm. direktør Jenny Braat hårnakket fast i, at ordningen kan indføres. Måske uden om EU.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE