Log ind
Verner Hammeken.jpg
Verner Hammeken er CEO i Royal Artic Line.
Foto: PR-foto/Royal Arctic Lines

Eimskip og Royal Arctic Line bestiller tre containerskibe

Rederier:

Samarbejdet mellem Eimskip og Royal Arctic Line er gået ind i sin næste fase, efter at de to rederier onsdag har bestilt tre containerskibe. De vil formentlig indgå i partnerskabet på de transatlantiske ruter. RAL forhandler med Aalborg om exit efter 2022, siger CEO til ShippingWatch.


AF NIKLAS KRIGSLUND | SØREN PICO
Offentliggjort 25.01.17 kl. 11:58

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Kommunikation skal indkapsle kriser for DFDS

Rederier:

"Vi var for langsomme," lyder det fra DFDS's kommunikationschef Gert Jakobsen om sagen, hvor det danske rederi blev beskyldt for løndumping tidligere i år. Krisehåndtering er blot et af målene med kommunikation i den maritime branche, som ShippngWatch sætter lup på.

Færgetrafikken vokser - undtagen i Øresund

Rederier:

Selv om færre rejser med færge til Norge og Sverige, er der flere passagerer på danske færger.

Forsiden lige nu

Storkunder kritiserer besætningernes standard

7501007186_4e7b5c4e2a_h.jpg Rederier:

Nogle af verdens største kunder inden for tørlast og tank, eksempelvis Trafigura og Shell, kritiserer rederierne for at slække på kvaliteten af besætningerne ombord på skibene, fremgår det af en ny rapport. Det kan gå ud over sikkerheden.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Monjasa kom ud med et stort underskud, mens Lightship tabte dramatisk retssag til tidligere partner. Og så fandt Dong Energy en køber for sin olie- og gasforretning. Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch.

Norge ønsker ti års skattefordele for rederier

Rederier:

Norges finansminister Siv Jensen ønsker landets tonnageskat forlænget med ti år og har bedt EU-Kommissionen godkende ordningen, der udløber den 1. juli i år. Ligesom i Danmark ønsker Norge ligeledes at brede ordningen ud til vindrederier.

Armlægning: Danmark kræver halvering af skibes CO2-udslip

Rederier:

I juni begynder svære forhandlinger i FN's Søfartsorganisation om skibes nedskæring af CO2-udslippet.

Færgetrafikken vokser - undtagen i Øresund

Rederier:

Selv om færre rejser med færge til Norge og Sverige, er der flere passagerer på danske færger.

Overskuddet falder i Sovcomflot

Tank:

Det russiske tankrederi Sovcomflot forlod – trods modvind – de første tre måneder af 2017 med overskud i deres måske sidste kvartalsregnskab inden børsnotering.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE