Log ind
Poulsgaard1.JPG

Scandlines: Det er ligesom en retssag i Sovjetunionen

Rederier:

Scandlines raser over en lækket rapport fra Transportministeriet, der spår, at rederiet ikke vil være levedygtigt, når Femern-forbindelsen åbner. En "skueproces", kalder Scandlines-direktør rapporten.


AF RASMUS BENDTSEN, FINANS
Offentliggjort 22.03.16 kl. 09:57

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Britney Spears lammer somaliske pirater

7029522789_5166e62b77_o.jpg Rederier:

Når somaliske pirater skal nedkæmpes ved Afrikas Horn, bruger antipiratgrupper med stort held Britney Spears sange som skræmmemiddel. Baby One More Time og Oops! I Did It Again er effektive våben, siger søofficer.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Per Gullestrup forlader Clipper Group

Rederier:

Efter mange år i Clipper Group forlader direktør og partner Per Gullestrup selskabet . Han vil dog stadig være partner i selskabet, oplyser Clipper Group.

Deep Sea tager fuld kontrol med brasiliansk joint venture

Rederier:

Norske Deep Sea Supply har nået en aftale med partneren DPC om at overtage alle aktierne i de to selskabers brasilianske joint venture med 21 supply-skibe. Aftaler på lån er også nået.

Insatech: Redere betaler 3-4 pct. for meget for bunker

Rederier:

Ikke kun kvaliteten halter i bunkerbranchen, men mængderne er også ofte forkerte. Typisk bliver der leveret 3-4 pct. for lidt brændstof ved hver operation, anslår Insatech.

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Transportkæmpe polstrer krigskassen inden nye opkøb

Services:

Transportkæmpen, der snart begynder at lede efter nye opkøbsmuligheder, har haft mest succes med sine store handler.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

DSV-boss gør klar til nye opkøb

Services:

Allerede om seks måneder gør DSV's ledelse klar til nye opkøb.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

BW Offshore sætter gang i milliardplan

Offshore:

BW Offshore har nu igangsat den langsigtede refinansieringsplan, som skal sikre selskabet 500 mio. dollars i likviditet frem mod 2020.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE