Log ind
scandlines-Berlin-Copenhagen.jpg

Scandlines og ministerium i bitter strid om lækket rapport

Rederier:

En intern rapport fra Transportministeriet, der forudsiger, at Scandlines må lukke på grund af Femern-forbindelsen, er dukket op i tyske medier. Scandlines-direktøren kritiserer skarpt Transportministeriet.


AF RASMUS BENDTSEN, FINANS
Offentliggjort 21.03.16 kl. 12:31

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Medie: Maersk beder banker regne på opsplitning

maersk50.jpg Rederier:

A.P. Møller-Mærsk har rakt hånden ud til en række banker, der kan blive hyret til at opklare komplicerede spørgsmål i forbindelse med en opsplitning af det gamle konglomerat.

Navigatører: Dansk søfartspolitik er slået fejl

Rederier:

Udflagning og afskedigelse af 400 ansatte i Maersk Supply Service gør det nødvendigt at se på Danmarks økonomiske gevinst ved at have et rederierhverv, der støttes med både tonnageskat og nettolønsordninger, skriver Fritz Ganzhorn, direktør i Søfartens Ledere, i en kronik.

Det nye Maersk bliver født med skavanker

Rederier:

Uanset hvad A.P. Møller-Mærsk beslutter sig for i en eventuel opsplitning, skal Mærsks forretninger kæmpe videre med enorme udfordringer - ikke mindst en energivirksomhed afhængig af en høj oliepris får det svært.

Tusindvis af medarbejdere har forladt Maersk

Rederier:

Krisen i shipping og energisektoren rammer samtlige kerneforretningerne i Maersk-gruppen, der nu har sat tal på antallet af job, der forsvinder. Se hvor mange medarbejdere, der har måtte sige farvel til den syvtakkede stjerne.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Royal Arctic Line meldte sig klar til at opgive sit monopol på søfragt til og fra Grønland, LPG-rederierne fremlagde regnskaber præget af de svage rater, mens UASC leverede et stort underskud forud for fusionen med Hapag-Lloyd i ugen, der gik på ShippingWatch.

Fagforening dybt bekymret over Maersk-fyringer

Rederier:

I Dansk Metal Maritime Afdeling mener formand Ole Phillipsen, at Maersk Supply Services netop udmeldte afskedigelse af 400 medarbejde er dybt bekymrende for fremtidsudsigterne for danske søfarende.

Forsiden lige nu

Rickmers-brødre dropper tysk kæmpefusion

Bertram Rickmers.jpg Services:

Rickmers Holding og E.R. Capital Holding aflyser fusionen af deres shipmanagement-selskaber. De to tyske shippingkoncerner er kontrolleret af Bertram og Erck Rickmers, som er femte generation af den traditionsrige shippingfamilie.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Royal Arctic Line meldte sig klar til at opgive sit monopol på søfragt til og fra Grønland, LPG-rederierne fremlagde regnskaber præget af de svage rater, mens UASC leverede et stort underskud forud for fusionen med Hapag-Lloyd i ugen, der gik på ShippingWatch.

Hanjin får nej til redningsplan og rykker tættere på konkurs

Container:

Det sydkoreanske containerrederi Hanjin Shipping skal komme med et nyt forslag til en redningsplan, efter at kreditorerne torsdag har vendt tommelfingeren ned til endnu et udkast. Dermed rykker selskabet et skridt tættere på en betalingsstandsning.

Ny CEO i Golden Ocean magtesløs over for tørlastmarked

Tørlast:

En ny CEO kommer ikke til at betyde ny strategi, fastslår Birgitte Ringstad Vartdal over for ShippingWatch efter godt og vel 100 dage som CEO i Golden Ocean. "I dagens marked gælder det bare om at levere," siger hun.

Royal Arctic Line har sat to nybygninger til salg

Container:

Det statsejede grønlandske rederi Royal Arctic Line har sat to nybygninger til salg, inden at de er blevet leveret. Tålmodigheden med det polske værft Remontowa er brugt op efter flere forsinkelser, siger CEO Verner Hammeken. Skibene er del af en større ordre.

Songa Offshore går i minus og venter to svære år

Offshore:

Norske Songa Offshore mærkede krisen i oliemarkedet hårdt i andet kvartal i år, hvor rederiet måtte rapportere et stort minus. Der er to hårde år mere forude, lyder det fra borerigselskabet.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE