Log ind
scandlines-Berlin-Copenhagen.jpg

Scandlines og ministerium i bitter strid om lækket rapport

Rederier:

En intern rapport fra Transportministeriet, der forudsiger, at Scandlines må lukke på grund af Femern-forbindelsen, er dukket op i tyske medier. Scandlines-direktøren kritiserer skarpt Transportministeriet.


AF RASMUS BENDTSEN, FINANS
Offentliggjort 21.03.16 kl. 12:31

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Mærsk-analytikere undrer sig: Hvorfor stopper Trond?

Trond.jpg Rederier:

A.P. Møller-Mærsks afgående finansdirektør hyldes af de analytikere, der følger Mærsk og ikke helt kan forstå hans afgang.

Maersk Line kan spejde forgæves efter godbidder

Rederier:

Det bliver svært for Maersk Line at gå på indkøb, for ifølge analytikere er der ikke rigtigt nogle oplagte opkøbskandidater. Det skriver Berlingske Business.

Pram Rasmussen: Chefer valgte selv at gå

Rederier:

Der var tale om frivillige fratrædelser, da de mange topchefer forlod deres job i forbindelse med den store omstrukturering, som A.P. Møller-Mærsk nu har præsenteret. Sådan lyder formand Michael Pram Rasmussens udlægning i alt fald.

Norsk skibsejer trækker kæmpebeløb ud af kriseramt offshorerederi

Rederier:

Skibsejer Stig Remøy har trukket næsten 200 mio. norske kroner ud af sit selskab Olympic Holding, der bl.a. ejer offshorerederiet Olympic Shipping og gik i rødt sidste år. Pengene skal bruges til at betale regninger, siger selskabet ifølge Dagens Næringsliv.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

DNV GL: Ubemandede containerskibe kan være virkelighed om fem år

Rederier:

Førerløse skibe er ikke bare længere en fjern fremtidsdrøm, men kan blive en game changer i industrien i løbet af få år, fortæller seniorforsker Øystein Engelhardtsen i DNV GL til ShippingWatch. Der dog endnu store udfordringer med både lovgivning og teknologi, før skibene overtager styringen.

Forsiden lige nu

Monjasas stifter og storaktionær trækker sig

MONJASAJacobsen2.jpg Services:

Jan Jacobsen, adm. direktør og stifter af bunkervirksomheden Monjasa i Fredericia, trækker sig fra ledelsen og bestyrelsen af personlige årsager.

Forvirring om oliens fremtid i Mærsk

Offshore:

Flere spekulerer i, at A.P. Møller-Mærsk er på vej helt ud af olieproduktion og vil skille sig af med olieforretningen. Men det er en sandhed med modifikationer. Mærsk-familien skipper ikke olien helt.

Maersk Line kan spejde forgæves efter godbidder

Rederier:

Det bliver svært for Maersk Line at gå på indkøb, for ifølge analytikere er der ikke rigtigt nogle oplagte opkøbskandidater. Det skriver Berlingske Business.

Olietanker i brand i Den Mexicanske Golf

Offshore:

Omkring 168.000 liter brændstof er brudt i brand på en olietanker.

Her er anbefalingerne efter fatal helikoptertragedie

Services:

Selv om Statoil prioriterer flysikkerhed højt, bør selskabet udarbejde en klarere sikkerhedsstrategi og en tilhørende plan, skriver den norske haverikommission i en rapport offentliggjort fredag efter den tragiske helikopterulykke i april i år.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blev store-M uge. M for Maersks opsplitning i to forretningsområder. Få overblikket over det nye Maersk her. Spektakulær dom i sagen om dansk bunkerselskab. Flere detaljer om Hanjins nedtur. Olieprisfaldet rammer bredt i industrien. Læs ugens bedste.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE