Log ind
DFDS DUNKERQUE SEAWAYS Dover 1-version1
Foto: DFDS

DFDS: Disse markeder kræver ny tonnage

Rederier:

Markedet i Danmark og Sverige er ikke stort nok til at retfærdiggøre tonnageudvidelser og ny tonnage. Til gengæld kræver den nuværende udvikling på andre af DFDS' markeder handling snart. Se hvilke markeder her.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 23.03.16 kl. 13:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Maersk parat til udflagning for at undgå EUs ophugningsliste

alang-maersk.jpg Rederier:

Hvis EU's nye ophugningskrav forhindrer Maersk i at benytte Alang i Indien, vil rederi-gruppen overveje at flage skibe om, inden de skal skrottes, siger Maersk-gruppens CSR-chef til ShippingWatch.

Her er sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

J. Lauritzen sagde farvel til topchef Jan Kastrup-Nielsen, der nåede at sidde tre år på posten i det pressede tørlastrederi. Det første Maersk-skib ankom desuden til Alang, mens Dong udsendte børsprospekt i sidste uge.

Hvad blev der af principperne om Alang, Maersk?

Rederier:

Maersks beslutning om igen at hugge skibe op på strandene i Alang er også et opgør med den korrekthed, der herskede, da det gik godt under den syvtakkede stjerne. ShippingWatch har derfor spurgt, om CSR-principper kun gælder i opgangstider.

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

Rederier:

Det ville være bedst for hele sektoren, hvis flere rederier sendte skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det blive svært at mindske overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Maersk sender de første skibe til ophug i Alang

Rederier:

Maersk tager nu hul på ophugningen i Alang med de to første skibe. På den måde vil gruppen sikre bedre forhold på de kritiserede ophugningsstrande, siger Maersk. Miljøorganisationer er kritiske over for Maersks valg af Alang.

Rusland vil forlænge sanktioner mod EU

Rederier:

Forbud mod at importere en lang række fødevarer og landbrugsprodukter fra vestlige lande forlænges, oplyser den russiske premierminister Dmitrij Medvedev.

Forsiden lige nu

Maersk parat til udflagning for at undgå EUs ophugningsliste

alang-maersk.jpg Rederier:

Hvis EU's nye ophugningskrav forhindrer Maersk i at benytte Alang i Indien, vil rederi-gruppen overveje at flage skibe om, inden de skal skrottes, siger Maersk-gruppens CSR-chef til ShippingWatch.

HMM: Forhandlinger med skibsejere lander snart

Rederier:

Hyundai Merchant Marine (HMM) vil inden længe lande aftaler med flere udenlandske skibsejere, oplyser rederiet. Fem ejere af containerskibe er blandt parterne, mens HMM også regner med at nå aftaler med tørlastejere.

Mystikken breder sig om skattelyselskabs rolle i bedragerisag

Services:

Bagmandspolitiet har indledt afhøringen af den ene af to tiltalte topfolk i bedragerisag mod dansk bunkerselskab.

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

Rederier:

Det ville være bedst for hele sektoren, hvis flere rederier sendte skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det blive svært at mindske overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Oliekrisen sender Norges domstole på overarbejde

Offshore:

Problemerne i den norske offshoresektor betyder, at de norske domstole har behandlet et rekordstort antal arbejdsretssager. Ifølge DNB Markets er over 36.000 arbejdspladser blevet nedlagt siden 2014.

Koreanske værfters gæld overstiger flere hundrede milliarder

Leverandører:

Den samlede gæld hos Koreas ni største værfter vokser og overgik i 2015 flere hundrede mia. danske kroner, skriver Korea Herald. Landet står over for endnu større tab, siger markedsanalytiker.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE