Log ind
Claus Jensen.png

Metal-formand: Mange navigatører vil vælge os

Rederier:

"Selvfølgelig vil mange navigatører vælge Dansk Metal som fagforening, fordi det nu er os, der har overenskomsten," siger Claus Jensen, formand for Dansk Metal, til ShippingWatch, efter opsigtsvækkende overenskomst med Danmarks Rederiforening.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 15.03.16 kl. 05:37

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Svovlsyndere kan slippe med få tusinde euro i bøde

Majestic Mærsk Triple-E Storebælt Rederier:

Bødestraffen for skibe, der bryder de internationale svovlregler, spænder fra 2900 euro til 6 millioner euro. Det viser en ny rapport fra OECD, der stiller spørgsmålstegn ved visse landes motivation til at håndhæve reglerne. Giv rederierne bevisbyrden, lyder opfordringen.

CMA CGM i minus med 100 mio dollars

Rederier:

Den franske rederigigant CMA CGM tabte stort i de første tre måneder af 2016, og rederiet udruller nu en spareplan til en mia. dollars, fremgår det af kvartalsrapport.

Danske Færger klager over Mols Liniens bornhomer-kontrakt

Rederier:

En klage fra det Clipper-ejede rederi udsætter Mols Liniens færgekontrakt ved Bornholm.

Græsk rederformand: Højere skat vil medføre udflagning

Rederier:

Græske rederier vil i international målestok blive blandt de hårdest beskattede som følge af nye EU-krav, mener formanden for landets skibsrederforening, der advarer om udflagning.

1500 shippingfolk samles til networking i København

Rederier:

København bliver vært for et af de største arrangementer i Europa inden for shipping, når 1500 redere, mæglere, kunder og leverandører mødes til networking i maj. Der er rekordtilmelding til arrangementet.

EU: Vores krav vil forbedre Alang

Rederier:

EU bliver kritiseret for at bremse fremskridtet i Alang med sine nye krav til ophug. Men faktisk forholder det sig stik modsat, oplyser Kommissionen over for ShippingWatch. Ideen er netop, at strenge krav skal få de indiske værfter til at forbedre sig, så de kan komme med på EU's hvidliste.

Forsiden lige nu

Fredriksens tørlastrederi i trecifret millionunderskud

Golden ocean 1.JPG Tørlast:

Tørlastrederiet Golden Ocean rapporterer om et marked, der i årets første kvartal lå under driftsomkostningerne i alle segmenter med et stort underskud til følge. Fearnley hæfter sig ved forbedret likviditet.

Blue Water Shipping sendt i rødt af olie og investeringer

Services:

Svagere aktivitet i offshore og en oprustning i Norge, Sverige og Finland har kostet på Blue Water Shippings bundlinje i 2015, der viser et underskud på godt 14 mio. kroner.

Skæbnens time nærmer sig for Hyundai Merchant

Container:

Den koreanske shippinggruppe kæmper for at få sine kreditorer til at gå med til at sænke selskabets charterrater, hvilket er et krav fra den største långiver, Korea Development Bank. Men selv hvis det lykkedes, står rederiet stadig overfor en række udfordringer.

Gearbulk i hemmeligt forlig om Bulk Jupiters dramatiske forlis

Tørlast:

Det juridiske opgør om ansvaret for Bulk Jupiters forlis, der kostede 18 besætningsmedlemmer livet, er afsluttet i et hemmeligt forlig. Meget taler for, at skibets ejer, rederiet Gearbulk og dets forsikringsselskab, har trukket det længste strå.

Økonomer: Olieinvesteringer falder mindre end ventet

Offshore:

Investeringerne i oliesektoren vil fortsat falde til næste år, men den kan vise sig at blive mindre end forventet, lyder vurderingen fra Norges Statistisk Sentralbureau.

Esvagt runder en milliard i kriseår for branchen

Offshore:

Det danske offshorerederi Esvagt rundede en milliard kr. i omsætning i 2015, hvor branchen ellers var hårdt udfordret. Selskabet, der overgik fra Maersk til to fonde i det forgangne år, forbereder sig nu på et svært 2016 med en spareplan.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE