Log ind
Mols-Liniens KatExpress_2015.jpg

Aktionærer klager til Finanstilsynet over Mols-Linien

Rederier:

En gruppe småaktionærer har klaget til Finanstilsynet over, at Mols-Linien kan forlade børsen.


AF MALTE OXVIG
Offentliggjort 07.03.16 kl. 20:15

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Endnu en offshore-chef bukker under for presset

MSV%20Regalia.jpg Rederier:

Bestyrelsesformanden for det norske borerigselskab Prosafe må opgive sin post på grund af arbejdsbyrden. Det er anden gang inden for ni måneder, at Prosafe siger farvel til en ledende medarbejder og endnu engang en offshore-chef bukker under for presset

Maersk: Vores korruptionspolitik koster kunder

Rederier:

Ifølge Maersk-gruppen selv koster det kunder, at det danske konglomerat har en antikorruptionspolitik med bl.a. nultolerance over for bestikkelse, skriver Berlingske Business.

Hvad blev der af principperne om Alang, Maersk?

Rederier:

Maersks beslutning om igen at hugge skibe op på strandene i Alang er også et opgør med den korrekthed, der herskede, da det gik godt under den syvtakkede stjerne. ShippingWatch har derfor spurgt, om CSR-principper kun gælder i opgangstider.

DFDS-formand: Ledelsen er alle pengene værd

Rederier:

"Fremgangen i DFDS gavner alle aktionærer, og jeg har det rigtig fint med, at optionsordninger til ledelsen er blevet penge værd,"siger bestyrelsesformand Bent Østergaard til ShippingWatch om de anseelige økonomiske gevinster, den øverste ledelse kan hente hjem.

Maersk sender de første skibe til ophug i Alang

Rederier:

Maersk tager nu hul på ophugningen i Alang med de to første skibe. På den måde vil gruppen sikre bedre forhold på de kritiserede ophugningsstrande, siger Maersk. Miljøorganisationer er kritiske over for Maersks valg af Alang.

Her er temaerne for Danish Maritime Days 2016

Rederier:

Den tredje udgave af Danish Maritime Days, som afholdes fra den 24. til den 28. oktober i år, har valgt at fokusere på fire temaer i år. Se kalenderen med de første arrangementer her.

Forsiden lige nu

Maersk Container Industry tabte 398 mio kroner

Stig Hoffmeyer.JPG Leverandører:

Lave salgspriser på tørlastcontainere og ekstraordinære omkostninger til ny fabrik i Chile sendte for tredje år i træk Maersk Container Industry A/S i rødt. "Utilfredsstillende," siger CEO Stig Hoffmeyer.

Topaz kæmper mod asiater de næste 18 måneder

Offshore:

Asiatiske rederier har presset offshoreraterne i bund i Mellemøsten, som ellers er gået mildere gennem krisen end markedet i Nordsøen. De næste 18 måneder er et waiting game, siger Topaz’ danske CEO Rene Kofod-Olsen til ShippingWatch.

HMM har gjort flere europæiske skibsejere møre

Container:

Det konkurstruede containerrederi Hyundai Merchant Marine er angiveligt rykket et skridt nærmere en vigtig aftale med flere skibsejere, og udtrykker i et brev til en række kunder endog intentioner om at bestille megaskibe (ULCC).

Dong Energy fortsætter vejen væk fra kul

Offshore:

Dong fortsætter vejen væk fra kul, fremgår det af det nye børsprospekt. Energiselskabet vil inden for en årrække træffe beslutning om en omlægning af yderligere to kraftværker til biomasse.

Maersk: Vores korruptionspolitik koster kunder

Rederier:

Ifølge Maersk-gruppen selv koster det kunder, at det danske konglomerat har en antikorruptionspolitik med bl.a. nultolerance over for bestikkelse, skriver Berlingske Business.

Tab vokser i den amerikansk supplygigant Tidewater

Offshore:

Det amerikanske offshorerederi Tidewater tabte netto over 160 mio. dollars i det forløbne regnskabsår, og selskabet forhandler med sine långivere om muligt brud på kreditvilkår.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE