Log ind
Hyundai Merchant Marine singapore havn container port
Foto: Hyundai Merchant Marine

Deutsche Bank: Så risikabel er HMM's krise for rederne

Rederier:

Hyundai Merchant Marines krise presser flere rederier verden over, der har skibe lejet ud til den koreanske shippinggruppe. I en ny analyse vurderer Deutsche Bank, hvor hårdt de kan blive ramt.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 07.03.16 kl. 08:05

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Maersk taber sit vigtigste oliefelt i Qatar

Al-Shaheen.jpg Rederier:

Maersk Oil har tabt udbuddet til at drive det store Al-Shaheen-felt i Qatar, som Maersk Oil opererer i dag. Al-Shaheen er et af verdens største oliefelter, der i årtier har været en regulær pengemaskine for Maersk.

Maersk Line varsler større skibe gennem indviet Panama-kanal

Rederier:

Efter talrige forsinkelser, konflikter og en sluse, der slog revner, før den overhovedet var taget i brug, har den udvidede Panama-kanal nu slået dørene op for større skibe. Maersk Line er sandsynligvis klar til at sende flere services gennem den udvidede vandvej.

Thomes nye direktør i København er tekniker

Rederier:

Maskinmesteren og teknikeren Stig Holm tager et stort skridt ind i den kommercielle verden i shipping som ny direktør for Thome Ship Management i København.

Alphabulk: Shipping er storbruger af selskaber i skattely

Rederier:

Omkring halvdelen af den internationale tørlastflåde er registreret i skattely, og mange skibsredere må formodes at have været storkunder i Mossack Fonseca i Panama eller lignende advokatfirmaer, skriver Alphabulk.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

DFDS' CEO efter kursfald: Jeg passer min biks

Rederier:

Niels Smedegaard, CEO i DFDS, nedtoner over for ShippingWatch konsekvensen af det britiske nej til EU, selv om investorerne sender kursen på DFDS-aktier ud over kanten fra morgenstunden. Jeg passer min biks, så må de passe deres, lyder reaktionen.

Forsiden lige nu

Analytikere: Tabet af Qatar er et hårdt slag for Maersk, men...

oliefelt-maersk.jpg Offshore:

Det er et slag for Maersk Oil at miste kontrakten i Al Shaheen-feltet i Qatar, men selskabet ville have mistet en stor del af indtægterne fra feltet i Qatar uanset hvad, vurderer flere analytikere. Maersk har samtidig kapital til at gå på opkøb, hvis det er det, gruppen ønsker.

Redere vil kortlægge muligheder for CO2-besparelser

Rederier:

Danmarks Rederiforening vil undersøge dansk shippings muligheder for at reducere CO2-udledningen og dermed bidrage til at sænke det samlede globale klimaaftryk. Der mangler konkret data, lyder det.

Maersk Oils CEO om Qatar-felt: Vi trak den helt til grænsen

Offshore:

Maersk Oils bud på det vigtige Al Shaheen-felt i Qatar var trukket helt til den kommercielle grænse, siger olieselkabets CEO, Jakob Thomasen, der minder om vigtigheden i at beskytte aktionærernes interesser.

Analysehus: Priser på brugte tankskibe dykker frem mod 2018

Tank:

Den lavere indtjening i tankmarkedet kombineret med et generelt mere negativt syn på sektoren presser nu priserne på brugte skibe ned til et nyt lavpunkt. Priserne ser ud til at dykke støt frem mod 2018, skriver analysehuset Maritime Strategies International.

APM Terminals dæmper ambitionerne i Latinamerika

Havne:

Efter nogle år med milliardinvesteringer i Syd- og Centralamerika får de økonomiske forhold i regionen nu Maersks terminalselskab til at træde på investeringsbremsen, skriver Berlingske.

Qatars afvisning er et hårdt slag for Maersk

Offshore:

Analyse: Maersk ligner mere og mere en butik, der er på vej ud af olieeventyret, efter at det 24 år lange olieeventyr i Qatar snart er en saga blot, og olieprisen gør det svært at satse på olien fremover.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE