Log ind
Subsea 7 Viking _24292.jpg
Foto: Subsea 7

Subsea 7 kæmper med nedskrivninger og ordrebøger

Rederier:

Omsætningen falder, men tabene er begrænsede, lige som nedskrivningerne også er halverede i forhold til 2014, viser årsregnskabet for Subsea 7. Rederiet kommer dog ikke uden om store nedskæringer og nedskrivninger for 3,6 milliarder kroner i regnskabet for sidste år.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 02.03.16 kl. 10:43

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Deep Sea tager fuld kontrol med brasiliansk joint venture

Rederier:

Norske Deep Sea Supply har nået en aftale med partneren DPC om at overtage alle aktierne i de to selskabers brasilianske joint venture med 21 supply-skibe. Aftaler på lån er også nået.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Flere rederier i opgør med Skat om tonnagebeskatning

Rederier:

EU har godkendt tonnageskatteordninger i andre europæiske lande, som anerkender "levering til søs" som en destination, siger advokat Lars Fogh fra Gorrissen Federspiel. Flere danske rederier slås lige nu med Skat om fortolkningen af begrebet.

Saxo-direktør langer ud efter Lars Juhls budskab

Rederier:

Jyllands-Posten har bragt to meget personlige historier om ledere, der har lagt deres liv om, efter for meget arbejde og stress. Lars Seier Christensen fra Saxo Bank kritiserer budskabet fra Lars Juhl, tidligere direktør i Scan-Trans.

Insatech: Redere betaler 3-4 pct. for meget for bunker

Rederier:

Ikke kun kvaliteten halter i bunkerbranchen, men mængderne er også ofte forkerte. Typisk bliver der leveret 3-4 pct. for lidt brændstof ved hver operation, anslår Insatech.

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Transportkæmpe polstrer krigskassen inden nye opkøb

Services:

Transportkæmpen, der snart begynder at lede efter nye opkøbsmuligheder, har haft mest succes med sine store handler.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

DSV-boss gør klar til nye opkøb

Services:

Allerede om seks måneder gør DSV's ledelse klar til nye opkøb.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

BW Offshore sætter gang i milliardplan

Offshore:

BW Offshore har nu igangsat den langsigtede refinansieringsplan, som skal sikre selskabet 500 mio. dollars i likviditet frem mod 2020.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE