Log ind
OwBunker3.jpg
Foto: Kasper Palsnov/Jyllands-Posten

Få uger til det endelige opgør om resterne fra OW

Rederier:

Om godt og vel tre uger begynder den sidste runde i en helt særlig sag om OW Bunker ved den britiske højesteret i London. Her vil hundredvis af rederiers skæbne i den spegede "Res Cogitans" sag blive afgjort.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 01.03.16 kl. 11:40

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Finnlines ud med historisk stærkt resultat

finnsea1.jpg Rederier:

De seneste års omstrukturering i Østersøens største ro-ro-rederi synes fortsat at slå igennem. Andet kvartal i 2016 var det bedste i rederiets historie.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Citibank advarer om truende global recession

Rederier:

Flere tendenser peger mod en snarlig verdensøkonomisk recession, der vil vare til 2017, advarer storbank op til stort internationalt møde i Dalian. Kinesisk opbremsning og russisk-brasiliansk lavvækst er blandt årsagerne.

Ny shipping-uddannelse på CBS kræver topkarakter

Rederier:

CBS's nye Bachelor-uddannelse, International Shipping & Trade, kan ende med at blive uddannelsen, der kræver det højeste gennemsnit at komme ind på. Søgningen har været rekordhøj, så nu kobles et universitet fra Houston på.

Scrubbere bar Finnlines frem i første kvartal

Rederier:

Finnlines er kommet ud af første kvartal med et resultat, der ligger markant over det fra samme kvartal sidste år. Årsagen skal findes i, at der nu er monteret scrubbere i 17 ud af rederiets 22 skibe, forklarer Finnlines.

Norden-chef: Færre skibe er kun en del af løsningen i tørlast

Rederier:

Der skal færre skibe på verdenshavene, hvis det igen skal lysne for tørlastindustrien. Men problemerne skyldes ikke kun overkapacitet, siger Nordens CEO Jan Rindbo til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Analytikere: Maersk Line kan stå foran katastrofalt regnskab

maerskline.jpg Container:

Flere analytikere forventer et underskud for Maersk Line, når A.P. Møller-Mærsk kommer med regnskab i august. Hos Jyske Bank mener man, at en nedjustering er i spil.

Ny norsk offshore-fusion ønsker at få flere med

Offshore:

Torsdagens fusion mellem de to nødlidende norske offshorerederier, Rem og Solstad, er åben over for en udvidelse med andre aktører, som er plagede af olienedturen i Nordsøen. Den toneangivende aktionær Aker udsender en åben invitation.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

ShippingWatch:

Tørlastrater på samme niveau som i 1970'erne og et tankmarked, der har vist sig langt værre end ventet. Begge dele var centrale ingredienser i en syrlig hovedmenu, ShippingWatch præsenterede i denne uge, da en række prominente rederier udsendte halvårsregnskaber.

2016 ligner en hård landing for tankrederierne

Tank:

Den negative udvikling i tankmarkedet i navnlig andet kvartal i år synes at have været langt værre, end de fleste havde forestillet sig. Norsk mæglerhus sænker sine rateestimater med hele 30 procent, mens Torm og Hafnias børsnotering synes rigtig langt væk.

Ekstremt lave rater rammer Pacific Basin hårdt

Tørlast:

Endnu et af de toneangivende tørlastrederier har offentliggjort sit halvårsregnskab, der giver alt andet end grund til optimisme. Hongkong-baserede Pacific Basin har fremlagt et overraskende stort underskud for de første seks måneder.

Containerrederier har succes med at hæve raterne

Container:

I denne uge steg prisen på at flytte en tyvefodscontainer (teu) fra Shanghai til Nordeuropa med næsten 60 pct. til 1125 dollar.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE