Log ind
about_gallery_esplanaden50_gallery.jpg
Foto: Maersk Line

Clarksons forventer halvering af Maersks 2016-resultat

Rederier:

Efter Maersk-gruppens regnskab for godt to uger siden forventer Clarksons Platou, at konglomeratets nettoresultatet i 2016 halveres fra 3,1 milliarder dollars i 2015 til 1,4 milliarder dollars i 2016.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 23.02.16 kl. 11:56

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Trængt skibsmægler vil sælge Korsør-domicil

EDW J Poulsen Shipping Domicil Korsør.jpg Rederier:

Fyringer har gjort domicilet for stort til den tilbageværende medarbejderstab i J. Poulsen Shipping. Ejendommen er sat til salg, men skibsmægleren vil helst blive boende.

Krydstogtsgigant får millionbøde for magisk rør

Rederier:

Verdens største ejer af krydstogtsskibe Carnival har fået en bøde på 280 mio. kr. for alvorlige brud på loven. Rederiets skibe har konsekvent dumpet olie i havet, skriver The Guardian.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Maersk Line købte Hamburg Süd, Opec-landene blev enige om at skære i produktionen, mens en aftale mellem Hyundai og 2M-alliancen rykkede nærmere i ugen, der gik i shippingbranchen. Læs også om de fortsatte problemer i norsk offshore.

J. Poulsen: Overskud i 2015 i presset multipurpose

Rederier:

Danske J. Poulsen fik et underskud på fem mio. kr. i 2014 og venter plus i år, selvom multipurposemarkedet er dårligt og fortsat presses af alt for mange skibe, siger CEO Anders F. Poulsen til ShippingWatch.

Chefer forlader Maersks prestige-enhed inden nedlukning

Rederier:

Det højtprofilerede Maersk Maritime Technology, der for få år siden udklækkede Triple-E-designet, bliver nedlagt i forbindelse med Maersk-gruppens omstrukturering. En række internationalt anerkendte profiler har ligeledes forladt enheden, erfarer ShippingWatch. (Korrigeret).

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Forsiden lige nu

Da Clippers vicedirektør gik på jagt efter arbejdsglæden

Martin Egvang integrity bulk.jpg Tørlast:

Længslen efter at komme tilbage til kernen af forretningen fik Martin Egvang til at kvitte sit job som vicedirektør i Clipper for at starte Integrity Bulk op i slutningen af 2014 med fem investorer. ShippingWatch fortæller historien om valg og fravalg i en presset industri.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Maersk Line købte Hamburg Süd, Opec-landene blev enige om at skære i produktionen, mens en aftale mellem Hyundai og 2M-alliancen rykkede nærmere i ugen, der gik i shippingbranchen. Læs også om de fortsatte problemer i norsk offshore.

Dansk oliesag for milliarder nærmer sig målstregen

Offshore:

En erstatningstvist om den problemplagede danske Siri-platform bliver afgjort om få uger. Sagen er ifølge involveret advokat "ekstremt kompliceret" og har medført ekstraordinært mange dommere i Sø- og Handelsretten.

Medie: Hyundai Heavy i milliardaftale med Iran

Leverandører:

Det store koreanske skibsværft Hyundai Heavy er angiveligt ved at indgå en aftale om levering af ti skibe til Iran. Kontrakten har en værdi af 650 mio. dollars.

Trængt skibsmægler vil sælge Korsør-domicil

Rederier:

Fyringer har gjort domicilet for stort til den tilbageværende medarbejderstab i J. Poulsen Shipping. Ejendommen er sat til salg, men skibsmægleren vil helst blive boende.

Danske Bank: Maersk-opkøb svækker kreditværdighed

Container:

En pris på fire mia. dollars for Hamburg Süd vil lægge pres på værdierne i Maersk og øge investorernes frygt for en nedgradering af gruppens kreditværdighed, vurderer Danske Bank.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE