Log ind
10706470965_04db3ceac3_b.jpg
Foto: EUNAVFOR

Danmark indleder kampen mod pirater ud for Vestafrikas kyst

Rederier:

Et angreb på et Maersk-ejet skib for to uger siden var markant mere dramatisk end hidtil oplyst. Den slags skal bekæmpes, og nu indleder regeringen et anti-piratsamarbejde med en række lande på Afrikas vestkyst.


AF MARTIN KAAE, JYLLANDS-POSTENS UDSENDTE MEDARBEJDER
Offentliggjort 22.02.16 kl. 06:58

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Endnu en offshore-chef bukker under for presset

MSV%20Regalia.jpg Rederier:

Bestyrelsesformanden for det norske borerigselskab Prosafe må opgive sin post på grund af arbejdsbyrden. Det er anden gang inden for ni måneder, at Prosafe siger farvel til en ledende medarbejder og endnu engang en offshore-chef bukker under for presset

Maersk: Vores korruptionspolitik koster kunder

Rederier:

Ifølge Maersk-gruppen selv koster det kunder, at det danske konglomerat har en antikorruptionspolitik med bl.a. nultolerance over for bestikkelse, skriver Berlingske Business.

Hvad blev der af principperne om Alang, Maersk?

Rederier:

Maersks beslutning om igen at hugge skibe op på strandene i Alang er også et opgør med den korrekthed, der herskede, da det gik godt under den syvtakkede stjerne. ShippingWatch har derfor spurgt, om CSR-principper kun gælder i opgangstider.

Maersk sender de første skibe til ophug i Alang

Rederier:

Maersk tager nu hul på ophugningen i Alang med de to første skibe. På den måde vil gruppen sikre bedre forhold på de kritiserede ophugningsstrande, siger Maersk. Miljøorganisationer er kritiske over for Maersks valg af Alang.

DFDS-formand: Ledelsen er alle pengene værd

Rederier:

"Fremgangen i DFDS gavner alle aktionærer, og jeg har det rigtig fint med, at optionsordninger til ledelsen er blevet penge værd,"siger bestyrelsesformand Bent Østergaard til ShippingWatch om de anseelige økonomiske gevinster, den øverste ledelse kan hente hjem.

Derfor er rederne utilfredse med nye krav til ophug

Rederier:

Danmarks Rederiforening er stærkt kritisk over for EU's nye regler for ophugning og påpeger, at reglerne vil bremse udviklingen på de udskældte sydøstasiatiske værfter. Men hvor meget er miljøhensyn, og hvor meget er økonomi? ShippingWatch stiller fem skarpe.

Forsiden lige nu

Maersk Drilling køber borerig til femårig Nordsø-kontrakt

Maersk_Drilling_Maersk Developer(deepwater_semisubmersible.jpg Offshore:

Det Maersk-ejede boreselskab køber en nybygget borerig fra Hercules Offshore. Riggen bliver leveret med det samme fra Singapore og ryger direkte på arbejde i Nordsøen.

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

Medie: Finanstilsynet går efter kapitalfonden bag OW Bunker

Leverandører:

Udarbejdelsen af prospektet bag OW Bunker var udarbejdet "groft uagtsomt," citerer nyt medie kommende anmeldelse fra Finanstilsynet.

Raterne steg knap 10 pct. i denne uge

Container:

De volatile rater i det pressede containermarked steg med næsten 10 pct. i den forgangne uge efter at være faldet i sidste uge.

Maersk Container Industry tabte 398 mio kroner

Leverandører:

Lave salgspriser på tørlastcontainere og ekstraordinære omkostninger til ny fabrik i Chile sendte for tredje år i træk Maersk Container Industry A/S i rødt. "Utilfredsstillende," siger CEO Stig Hoffmeyer.

Topaz kæmper mod asiater de næste 18 måneder

Offshore:

Asiatiske rederier har presset offshoreraterne i bund i Mellemøsten, som ellers er gået mildere gennem krisen end markedet i Nordsøen. De næste 18 måneder er et waiting game, siger Topaz’ danske CEO Rene Kofod-Olsen til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE