Log ind
ScandlinesCROP.jpg
Foto: Scandlines

Scandlines står skulder ved skulder med lobbyister

Rederier:

Baggrund: Rederiet Scandlines bliver mere værd for hver gang Femern-forbindelsen bliver forsinket. I kampen for at forhale processen har rederiet allieret sig med lobbyister og tyske miljøfolk.


ERIK HOLM, RASMUS BENDTSEN
Offentliggjort 13.02.16 kl. 09:52

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Skibskredittens nye ejere stiller skrappe krav til afkast

_N0B0962.jpg Rederier:

Der bliver ikke ændret ved Danmarks Maritime Fonds særrolle som aktionær i Danmarks Skibskredit, herunder det afkast, der udloddes hvert år til fonden på forhånd. Men PKA stiller derimod som en af de nye majoritetsejere meget kontante krav til deres investering i Skibskreditten.

DFDS får grønt lys til udvidelse i Østersøen

Rederier:

Rederiet overtager en rute med en årlig omsætning på 80 mio. kr. og forventer synergieffekter.

Moody's truer med nedgradering af Maersk efter split

Rederier:

Opsplitningen af Maersk i to enheder får nu kreditvurderingsbureauet til at stille spørgsmålstegn ved konglomeratets gæld. Det kan udløse en nedgradering, fordi store dele af olieindtægterne ikke længere vil være med til at polstre transportdivisionen.

Stena Lines nye CEO: To udfordringer presser sig på

Rederier:

Den nære fremtid byder på to store udfordringer for Stena Line, fortæller den nyudnævnte CEO i Stena Line Niclas Mårtensson til ShippingWatch.

Navigatørerne gør klar til ubemandede skibe

Rederier:

De ubemandede skibe kommer, lyder det fra direktør i Søfartens Ledere, Fritz Ganzhorn, som ikke vil stå i vejen for udviklingen, siger han til ShippingWatch. Han håber dog, det i fremtiden forsat er navigatører, der styrer skibene. Muligvis fra land.

Verdenshandlen ventes at dykke til finanskrise-niveau

Rederier:

Den globale verdenshandel ventes at falde til det laveste niveau siden finanskrisen, vurderer verdenshandelsorganisationen WTO i en ny prognose. Det bør opfattes som et alarmopkald, siger WTO's generaldirektør.

Forsiden lige nu

Opec-aftale sender olieprisen i vejret

Dubai Copyright AP Kamran Jebreili opec.jpg Offshore:

Iran, Saudi-Arabien og resten af Opec er blevet enige om at pumpe mindre olie op. Prisen stiger markant. I Nordsøen er prisen på en tønde Brent-olie steget med 5,3 procent til 48,4 dollar.

Stena Lines nye CEO: To udfordringer presser sig på

Rederier:

Den nære fremtid byder på to store udfordringer for Stena Line, fortæller den nyudnævnte CEO i Stena Line Niclas Mårtensson til ShippingWatch.

Maersk Line bliver undersøgt i ny kartelsag

Container:

Maersk Line og fem andre containerrederier, herunder MSC og CMA CGM, bliver undersøgt for at have koordineret priserne på fragt fra Asien til Sydfrika, skriver Reuters. Maersk Group bekræfter over for ShippingWatch, at en inspektion er i gang.

DFDS får grønt lys til udvidelse i Østersøen

Rederier:

Rederiet overtager en rute med en årlig omsætning på 80 mio. kr. og forventer synergieffekter.

Alphaliner: Hvordan vil Maersk hæve fragtraterne?

Container:

Den nye strategi Maersk-gruppen, som splitter konglomeratet i to enheder, vil næppe føre til højere fragtrater på den korte bane. Dermed giver strategien ikke svar på containerbranchens største udfordring, skriver analysehuset Alphaliner.

Ejerskifte løser ikke Danmarks Skibskredits grundlæggende problem

Services:

NYHEDSANALYSE: De nye ejere af Danmarks Skibskredit har formentlig gjort en udmærket forretning. Men det er et åbent spørgsmål, om de i længden kan gøre skibskreditten til en levedygtig forretning.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE