Log ind
5883849305_767d157fd2_b.jpg
Foto: IMO

Græske redere skrotter flest skibe på strandene i Sydøstasien

Rederier:

Op mod to tredjedele af alle skibe, der blev solgt som skrot sidste år, endte på de kontroversielle ophugningsværfter i Sydøstasien. Udviklingen i 2015 viser ifølge NGO, at langt de fleste rederier ikke reagerer på massiv opmærksomhed om problemet.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 05.02.16 kl. 11:53

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Konflikt mellem redere og skibsofficerer eskalerer

DSC4356.jpg Rederier:

Organisationsfjendtlig adfærd og brud på hovedaftalen om Dansk Internationalt Skibsregister, DIS. Sådan lyder det i et klageskrift til Arbejdsretten fra Søfartens Ledere mod Danmarks Rederiforening.

Damco-boss: Vi er bestemt ikke til salg

Rederier:

Hanne B. Sørensen kan slet ikke forestille sig en anden ejer af Damco end A.P. Møller-Mærsk, siger hun til Ritzau.

Arbejdsløse skibe fylder farvandene ved Singapore

Rederier:

Flere områder i Sydøstasien er ved at være fyldt op med oplagte skibe fra især olieindustrien. I en enkelt bugt har norske Wilhelmsen Ship Management 60 skibe liggende, skriver Reuters.

DFDS udnytter option på skib til 300 mio kr

Rederier:

Det danske shipping- og logistikselskab DFDS har udnyttet en option på fragt- og passagerskibet Athena Seaways, som bliver købt fri af Grimaldi Holding Spa. Udnyttelsen øger forventningen til investeringer i 2016 med 300 mio. kr.

Deep Sea Supply fortsætter med at hive skibe ud

Rederier:

Kampen om arbejde i Nordsøen spidser til, og offshorerederiet Deep Sea Supply har pt. et skib i spotmarkedet i nord, mens Brasilien heller ikke giver grund til optimisme. Salg af skibe og nedskrivninger sender rederiet i rødt i første kvartal.

CT Offshores underskud nærmede sig 100 mio i 2015

Rederier:

Kabelselskabet CT Offshores regnskab for 2015 vidner om selskabets svære situation, der i marts i år fik ejer A2sea til at begynde en afvikling af selskabet. Underskuddet efter skat ramte 94,5 mio. kroner i det forgangne år.

Forsiden lige nu

Wedellsborg sælger Nordana Project til Rickmers-Linie

Johan Wedell-Wedellsborg 002.jpg Tørlast:

Tyske Rickmers-Linie overtager projektafdelingen og medarbejderne i Nordana Project, erfarer ShippingWatch. Nordana fortsætter som tonnageudbyder af fem skibe.

Lightship: Ex-partner har påført os betragtelige krav

Tørlast:

Kontrakter indgået af en tidligere partner i Lightship Chartering har påført mæglerhuset betragtelige krav, skriver ledelsen anført af ejer og bestyrelsesformand Morten Have i det netop offentliggjorte regnskab.

Unifeeders indtjening dykker markant

Container:

Overskuddet i Unifeeder, Nordeuropas største feederoperatør, blev i 2015 reduceret til 83 mio kroner. Også omsætningen var væsentlig under de seneste års udvikling i rederiet.

Datter af skibsreder ny leder af Maritime DTU

Services:

Shipping var et naturligt samtaleemne i barndomshjemmet hos Mette Sanne Hansen, der ellers har en baggrund i management. Som ny frontløber for Maritime DTU og nyt medlem af det blå vækstteam vil hun skabe synergier mellem det maritime og andre dele af DTU.

Damcos topchef: Nu er alt bøvlet slut

Services:

Der har længe været stille om A.P. Møller-Mærsks problemfyldte hollandske logistikdatter Damco. Men nu har man stået en svær turnaround igennem, og topchef Hanne B. Sørensen har atter fået mod på at tale.

Koreansk kæmpeværft klar med endelig redningplan

Leverandører:

Det koreanske værft Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) vil skære dybt i de ansattes løn som en del af redningsplanen, mens der også vil blive solgt fra, skriver Korea Times om planen fremlagt tirsdag.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE