Log ind
5883849305_767d157fd2_b.jpg
Foto: IMO

Græske redere skrotter flest skibe på strandene i Sydøstasien

Rederier:

Op mod to tredjedele af alle skibe, der blev solgt som skrot sidste år, endte på de kontroversielle ophugningsværfter i Sydøstasien. Udviklingen i 2015 viser ifølge NGO, at langt de fleste rederier ikke reagerer på massiv opmærksomhed om problemet.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 05.02.16 kl. 11:53

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Deep Sea tager fuld kontrol med brasiliansk joint venture

Rederier:

Norske Deep Sea Supply har nået en aftale med partneren DPC om at overtage alle aktierne i de to selskabers brasilianske joint venture med 21 supply-skibe. Aftaler på lån er også nået.

Ny shipping-uddannelse på CBS kræver topkarakter

Rederier:

CBS's nye Bachelor-uddannelse, International Shipping & Trade, kan ende med at blive uddannelsen, der kræver det højeste gennemsnit at komme ind på. Søgningen har været rekordhøj, så nu kobles et universitet fra Houston på.

Insatech: Redere betaler 3-4 pct. for meget for bunker

Rederier:

Ikke kun kvaliteten halter i bunkerbranchen, men mængderne er også ofte forkerte. Typisk bliver der leveret 3-4 pct. for lidt brændstof ved hver operation, anslår Insatech.

Flere rederier i opgør med Skat om tonnagebeskatning

Rederier:

EU har godkendt tonnageskatteordninger i andre europæiske lande, som anerkender "levering til søs" som en destination, siger advokat Lars Fogh fra Gorrissen Federspiel. Flere danske rederier slås lige nu med Skat om fortolkningen af begrebet.

Forsiden lige nu

Her er ugens bedste fra ShipppingWatch

Blå himmel2 080.jpg Rederier:

Fusionen mellem Hapag-Lloyd og UASC fik endeligt grønt lys. Direktører fra USTC-koncernen løftede sløret for strategier, og det danske bunkerselskab Endofa fortalte om den nødvendige oprydning, som har reddet selskabet.

Transportkæmpe polstrer krigskassen inden nye opkøb

Services:

Transportkæmpen, der snart begynder at lede efter nye opkøbsmuligheder, har haft mest succes med sine store handler.

Var shipping for hurtig til at kåre flowmetre som løsning på bunkersnyd?

Container:

Maersk Line har været en af frontløberne på brugen af flowmetre for at sikre mængden af brændstof til flåden. Et skridt i den rigtige retning, men ikke en endegyldig løsning på bunkersnyd. Der skal mere til, siger flere aktører til ShippingWatch.

DSV-boss gør klar til nye opkøb

Services:

Allerede om seks måneder gør DSV's ledelse klar til nye opkøb.

Tilsyn skal granske konkurrencen i norsk oliebranche

Leverandører:

Det norske konkurrencetilsyn skal vurdere vilkårene for leverandører til den norske sokkel, og hvorvidt olieselskaber lægger for stort et pres på leverandørerne. Særligt ét olieselskab vil komme i søgelyset.

BW Offshore sætter gang i milliardplan

Offshore:

BW Offshore har nu igangsat den langsigtede refinansieringsplan, som skal sikre selskabet 500 mio. dollars i likviditet frem mod 2020.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE