Log ind
5883849305_767d157fd2_b.jpg
Foto: IMO

Græske redere skrotter flest skibe på strandene i Sydøstasien

Rederier:

Op mod to tredjedele af alle skibe, der blev solgt som skrot sidste år, endte på de kontroversielle ophugningsværfter i Sydøstasien. Udviklingen i 2015 viser ifølge NGO, at langt de fleste rederier ikke reagerer på massiv opmærksomhed om problemet.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH
Offentliggjort 05.02.16 kl. 11:53

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Trængt skibsmægler vil sælge Korsør-domicil

EDW J Poulsen Shipping Domicil Korsør.jpg Rederier:

Fyringer har gjort domicilet for stort til den tilbageværende medarbejderstab i J. Poulsen Shipping. Ejendommen er sat til salg, men skibsmægleren vil helst blive boende.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Maersk Line købte Hamburg Süd, Opec-landene blev enige om at skære i produktionen, mens en aftale mellem Hyundai og 2M-alliancen rykkede nærmere i ugen, der gik i shippingbranchen. Læs også om de fortsatte problemer i norsk offshore.

Krydstogtsgigant får millionbøde for magisk rør

Rederier:

Verdens største ejer af krydstogtsskibe Carnival har fået en bøde på 280 mio. kr. for alvorlige brud på loven. Rederiets skibe har konsekvent dumpet olie i havet, skriver The Guardian.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Det her leder headhunterne efter i shipping

Rederier:

Det er ikke længere nok at have en traditionel baggrund i shipping for at nå til tops. Den perfekte leder i den maritime sektor er tæt på at være en supermand eller superkvinde, lyder det fra headhunterne på ShippingWatchs konference fredag i Singapore.

Antallet af svovlsyndere i Danmark stiger

Rederier:

Flere skibe er blevet taget med for meget svovl i brændstoffet i år end i 2015, hvor svovlkravet i danske farvande trådte i kraft, viser en aktindsigt. Antallet er stadig relativt lavt, vurderer Miljøstyrelsen.

Forsiden lige nu

Da Clippers vicedirektør gik på jagt efter arbejdsglæden

Martin Egvang integrity bulk.jpg Tørlast:

Længslen efter at komme tilbage til kernen af forretningen fik Martin Egvang til at kvitte sit job som vicedirektør i Clipper for at starte Integrity Bulk op i slutningen af 2014 med fem investorer. ShippingWatch fortæller historien om valg og fravalg i en presset industri.

Her er ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Maersk Line købte Hamburg Süd, Opec-landene blev enige om at skære i produktionen, mens en aftale mellem Hyundai og 2M-alliancen rykkede nærmere i ugen, der gik i shippingbranchen. Læs også om de fortsatte problemer i norsk offshore.

Dansk oliesag for milliarder nærmer sig målstregen

Offshore:

En erstatningstvist om den problemplagede danske Siri-platform bliver afgjort om få uger. Sagen er ifølge involveret advokat "ekstremt kompliceret" og har medført ekstraordinært mange dommere i Sø- og Handelsretten.

Medie: Hyundai Heavy i milliardaftale med Iran

Leverandører:

Det store koreanske skibsværft Hyundai Heavy er angiveligt ved at indgå en aftale om levering af ti skibe til Iran. Kontrakten har en værdi af 650 mio. dollars.

Trængt skibsmægler vil sælge Korsør-domicil

Rederier:

Fyringer har gjort domicilet for stort til den tilbageværende medarbejderstab i J. Poulsen Shipping. Ejendommen er sat til salg, men skibsmægleren vil helst blive boende.

Danske Bank: Maersk-opkøb svækker kreditværdighed

Container:

En pris på fire mia. dollars for Hamburg Süd vil lægge pres på værdierne i Maersk og øge investorernes frygt for en nedgradering af gruppens kreditværdighed, vurderer Danske Bank.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE