Log ind
7029522789_5166e62b77_o.jpg
Foto: IMO

Pirattruslen har flyttet sig fra Aden til Indonesien

Rederier:

Ud over interne forskydninger i, hvor piratangreb og forsøg på piratangreb finder sted, er det samlede antal af piratangreb stort set konstant. Indonesien er epicenteret for angreb, mens Adén-bugten ingen angreb har, viser årsopgørelse fra det Internationale Maritime Bureau (IMB).


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 02.02.16 kl. 11:33

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

clipperhebe.jpg Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Sverige indfører tonnageskat fra 1. januar 2017

Rederier:

Den svenske handelsflåde kan se frem til en indførsel af tonnageskatten fra d. 1. januar 2017. Den svenske rederiforening håber på, at flere rederier vil flage svensk.

Scorpio-ledelsen dropper udskældte gebyrer

Rederier:

Ledelsen i Scorpio-gruppen vil ikke længere automatisk modtage én pct. af alle køb og salg af skibe i Scorpio Bulkers og Scorpio Tankers. Ledelsen beholder dog muligheden for at hente et endnu højere gebyr i Bulkers, hvis aktiekursen stiger til over fem dollars.

Nordiske skibsredere presser på for CO2-køreplan

Rederier:

Både de norske og svenske skibsredere støtter over for ShippingWatch varmt, at IMO snarest vedtager en detaljeret plan for, hvordan skibsfarten kan nedbringe udledningen af CO2. De svenske skibsredere tvivler dog på regeringens vilje til at bakke initiativet op.

Forsiden lige nu

DFDS bestiller to nybygninger i Kina for en milliard kroner

Gøteborg Havn DFDS Services:

DFDS har skrevet kontrakt med det kinesiske skibsværft Jinling om bygning af to nye ro-ro-skibe med option på yderligere fire. Skibene bliver de største fragtskibe i rederiets historie.

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE