Log ind
Stena Line færge ferry
Foto: Stena

Her er Stena-gruppens miljøsatsning

Rederier:

De næste fem år bliver miljø og emissioner de helt store temaer for shipping, mener Stena-gruppens chef for bæredygtighed Claes G. Berglund. Over for ShippingWatch udpeger han Stenas satsning og rejser samtidig kritik af EU's LNG-strategi.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 16.02.16 kl. 13:06

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

RAL's direktør: Dybt forkasteligt at strejke i Aalborg

vernerhammeken.jpg Rederier:

Arbejderne i havnen i Aalborg har strejket, siden Royal Arctic Line bebudede at ville flytte fra Aalborg til Aarhus tidligere på ugen. "Forkasteligt," lyder det fra adm. direktør i Royal Arctic Line, Verner Hammeken.

DFDS gennemfører ventet køb af to kanalfærger

Rederier:

Det danske færgerederi DFDS har købt to færger af konkurrenten Eurotunnel. Det sker, efter at Eurotunnel har udnyttet en put-optionsaftale på de to færger, Rodin og Berlioz, som blev besat af franske sømænd i 2015.

Avis: Frontline dropper forsøg på at overtage Gener8

Rederier:

John Fredriksen og Frontline opgiver at overtage konkurrenten Gener8, skriver Wall Street Journal. En handel kunne have skabt verdens største flåde af VLCC'er.

RAL klar til at nedlægge 110 job ved at flytte til Aarhus

Rederier:

Royal Arctic Line ser store muligheder for den grønlandske økonomi i at skifte basishavnaftalen med Aalborg Havn ud med at anløbe Aarhus Havn i fremtiden. Og rederiet kan udfase ca. 110 arbejdspladser ved at flytte, lyder det.

Royal Arctic Line-skibe skal under grønlandsk flag

Rederier:

Rederiet skal have "sin rod i, at det er et grønlandsk foretagende," og derfor skal en større andel af rederiets flåde i fremtiden sejle under grønlandsk flag, fortæller CEO Verner Hammeken i et interview med ShippingWatch.

Her er sidste uges bedste på ShippingWatch

Rederier:

APM Terminals fyrer 160 i Gøteborg for at afslutte den lange konflikt. Strejker i Aalborg, fordi Royal Arctic Line forlader havnen. Skibsrederne vil udskyde ballastvandkonventionen med to år. Afskiberne er bekymret over manglen på reefercontainere. Olien på vej mod 40 dollars. Læs ugens bedste.

Forsiden lige nu

Frontline dropper opkøb og satser på nye skibe

FRONT_ODIN_210410A (36) small.JPG Tank:

John Fredriksens råolie-tankrederi, Frontline, har opgivet kampen for at købe sig til en position som verdens største inden for sit segment. I alt fald indtil videre. Nu vil rederiet vokse ved selv at få bygget nye skibe, fortæller CEO Robert Hvide Macleod til ShippingWatch.

Norske olieselskaber i massive kursfald siden årsskiftet

Offshore:

De ti mest værdifulde olie- og olieserviceselskaber på børsen i Oslo har haft et negativt afkast på 67 mia. norske. kr. siden årskiftet. Statoil står for langt størstedelen af kursfaldet, som forklares med den uventede lave oliepris, skriver E24.

Er multipurpose-redere på vej ud af årtiers mørke?

Tørlast:

Drewry ser tegn på bedring i projektmarkedet i andet halvår og ind i 2018. En del af forklaringen er fremgang i konkurrerende sektorer i tørlast og container.

Scan Global-chef håber på ro i containermarkedet

Container:

De højere fragtrater hos containerrederierne er ikke i sig selv et problem for den danske speditør Scan Global Logistics. Men topchefen håber på, at priserne snart finder et stabilt niveau, siger han til ShippingWatch i et interview, hvor han også peger på den svingende service.

Høj aktivitet i tankmarked sår ny tvivl om Opec-aftale

Tank:

Mængden af råolie ud af Mellemøsten og stigende tankrater den seneste uge synes at bekræfte Opec-landenes ringe overholdelse af deres aftale om at begrænse produktionen, skriver Morgen Stanley.

Rederierne bestiller langt flere tank- og tørlastskibe i år

Tank:

Antallet af nye tørlast- og tankskibe bestilt i første halvdel af året er skudt markant i vejret – og det er langt fra, hvad branchen har brug for, siger Bimcos chefanalytiker i en opdatering.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE