Log ind
Carl-Johan Hagman.jpg
Foto: Stena AB

Stena-chef: Vi har rundet et hjørne

Rederier:

2015 blev året, hvor den store svenske shippinggruppe Stena AB rundede et hjørne i flere forretninger, siger Carl-Johan Hagman, CEO for Stena-divisionen shipping & ferries, til ShippingWatch. Omvendt falder selskabets mangeårige rygrad.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 28.01.16 kl. 14:39

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

DFDS får grønt lys til udvidelse i Østersøen

arkfutura.jpg Rederier:

Rederiet overtager en rute med en årlig omsætning på 80 mio. kr. og forventer synergieffekter.

Scorpio-ledelsen dropper udskældte gebyrer

Rederier:

Ledelsen i Scorpio-gruppen vil ikke længere automatisk modtage én pct. af alle køb og salg af skibe i Scorpio Bulkers og Scorpio Tankers. Ledelsen beholder dog muligheden for at hente et endnu højere gebyr i Bulkers, hvis aktiekursen stiger til over fem dollars.

Stena Lines nye CEO: To udfordringer presser sig på

Rederier:

Den nære fremtid byder på to store udfordringer for Stena Line, fortæller den nyudnævnte CEO i Stena Line Niclas Mårtensson til ShippingWatch.

Danmark presser på for CO2-køreplan i IMO

Rederier:

Danmark og en række andre lande opfordrer IMO til at vedtage en specifik køreplan for shippingbranchens reduktion i CO2-udslip. Med de nuværende initiativer alene risikerer IMO først at kunne lande den vigtige CO2-aftale i 2023, fremgår det af et udspil, ShippingWatch er i besiddelse af.

Medie: Maersk klar til at sælge Esvagt

Rederier:

Ifølge Børsens oplysninger er A.P. Møller-Mærsk i fuld gang med at forberede frasalget af offshore-rederiet Esvagt. Et mindretal af aktionærer er imod og vil sikre selskabet på danske hænder.

Sverige indfører tonnageskat fra 1. januar 2017

Rederier:

Den svenske handelsflåde kan se frem til en indførsel af tonnageskatten fra d. 1. januar 2017. Den svenske rederiforening håber på, at flere rederier vil flage svensk.

Forsiden lige nu

Ét konkursbo kan ende med hele regningen i OW-sag

OW Bunker overførsel olie Services:

Ét konkursbo risikerer at betale hele regningen, hvis kreditorerne i de fem boer efter OW Bunker taber sagen mod den tidligere ledelse og kapitalfonden Altor. Kurator forventer afklaring i oktober, inden sagen bliver indstævnet.

Scorpio-ledelsen dropper udskældte gebyrer

Rederier:

Ledelsen i Scorpio-gruppen vil ikke længere automatisk modtage én pct. af alle køb og salg af skibe i Scorpio Bulkers og Scorpio Tankers. Ledelsen beholder dog muligheden for at hente et endnu højere gebyr i Bulkers, hvis aktiekursen stiger til over fem dollars.

Maersk Oil skal spare - vækstchef forlader sin stilling

Offshore:

Den nye strategi i Maersk-gruppen betyder, at olieselskabet Maersk Oil skal kigges efter i sømmene. Vækstchef Ebbie Haan forlader sin stilling som følge af strategiændringen.

Sverige indfører tonnageskat fra 1. januar 2017

Rederier:

Den svenske handelsflåde kan se frem til en indførsel af tonnageskatten fra d. 1. januar 2017. Den svenske rederiforening håber på, at flere rederier vil flage svensk.

Opecs enighed presser oliepris mod 50 dollars

Offshore:

Prisen på olie stiger fortsat på gårsdagens nyhed om enighed mellem Opec-landene om at begrænse produktionen. Fredag morgen er prisen på en tønde Nordsø-olie oppe på knap 50 dollars.

Glander og Scandinavian Bunkering fusionerer

Services:

Bunkerselskaberne Glander og Scandinavian bliver fremover til et og samme selskab under Glander-navnet. Dermed får Glander adgang til selskabets andet kontor i Europa.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE