Log ind
Stebna Methanol.jpg
Foto: Stena Line

Stena: Oliedyk reddede dyre svovlkrav på målstregen

Rederier:

Shipping skal ruste sig til mere regulering de kommende år, men der skal lovgives intelligent, lyder det i et opråb fra Stenas topledelse i interview med ShippingWatch. Svovlkravene kunne have skabt store problemer, men olieprisfaldet reddede 2015.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 04.02.16 kl. 14:04

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Rederiforening er åben over for omvendt bevisbyrde

maria.jpg Rederier:

Håndhævelsen af svovlreglerne vil være mere effektiv, hvis rederierne selv skulle bevise, at de overholder kravene, mener OECD. Danmarks Rederiforening er klar til at diskutere ideen frem mod 2020, hvor de globale svovlregler formentlig træder i kraft.

Stena Line halverer sin udledning af svovl

Rederier:

Stena har netop offentliggjort sin årlige rapport om bæredygtighed, som indeholder gode nyheder for miljøet, skriver virksomheden i en pressemedelelse.

1500 shippingfolk samles til networking i København

Rederier:

København bliver vært for et af de største arrangementer i Europa inden for shipping, når 1500 redere, mæglere, kunder og leverandører mødes til networking i maj. Der er rekordtilmelding til arrangementet.

Græsk rederformand: Højere skat vil medføre udflagning

Rederier:

Græske rederier vil i international målestok blive blandt de hårdest beskattede som følge af nye EU-krav, mener formanden for landets skibsrederforening, der advarer om udflagning.

Eurolande vil lette græsk gæld og udbetale flere penge

Rederier:

Eurolandene er enige om gradvist at indføre tiltag, der letter den græske gældsbyrde, siger euroformanden. Der er nu nye milliarder på vej fra den låneramme, der blev aftalt sidste år.

Lauritzen Fonden har overtaget to gasskibe fra Kosan

Rederier:

Det danske rederi J. Lauritzen har afhændet købsforpligtelserne på to gasskibe med en samlet værdi på et trecifret millionbeløb til sin ejer, Lauritzen Fonden. Fonden overtager skibene gennem et datterselskab.

Forsiden lige nu

Topanalytiker hos Cargill: Der er brug for at skrotte 1000 tørlastskibe

cargill.jpg Tørlast:

Mindst 1000 skibe skal sendes til ophugning, før der igen er balance mellem udbud og efterspørgsel på tørlastmarkedet. Det vurderer analysechefen i handelshuset Cargill, der selv råder over en flåde på 500 tørlastskibe.

Dong i hemmeligt slagsmål med Hejre-leverandører

Offshore:

Dong-toppen er fuldstændig tilknappet omkring det kuldsejlede Hejre-projekt. Den franske leverandør Technip peger derimod på et voldgiftsopgør om den milliarddyre Hejre-platform.

Nye strejker lammer snart de græske havne

Havne:

De græske havnearbejdere vil igen nedlægge arbejdet i Piraeus og Thessaloniki for at protestere mod de planlagte privatiseringer. Strejkerne starter torsdag og løber over to døgn.

Atlantic Petroleum indgår låneaftale med oliefirma

Offshore:

Det pressede færøske olieselskab har sikret sig en låneaftale på knap 80 mio. kr. med London Oil and Gas. Aftalen bliver annonceret på samme tid som et kvartalsregnskab, der viser et underskud på 38,7 mio. kr.

Nordic Shipholding tabte indtjening i første kvartal

Tank:

Vigende tankmarked gav fald i indtjening og omsætning for Nordic Shipholdings fem produkttankskibe, der i disse dage trækkes ud af den Maersk-ledede Handytankers Pool.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE