Log ind
DSC4356.jpg
Foto: Maersk Line/PR

Nu skal Søfartens Ledere stå til regnskab i DIS-sagen

Rederier:

To tabte retssager i Østre Landsret om de søfarendes lønforhold ombord på skibe i DIS bliver omdrejningspunktet, når Søfartens Ledere afholder generalforsamling den 10. marts. "Sagerne har slidt på samarbejdet med rederne," siger foreningens direktør Fritz Ganzhorn til ShippingWatch.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 13.01.16 kl. 11:25

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Rederne: Derfor skal DIS-ordningen udvides til Nordsøen

thumb_1614856_500x500.jpg Rederier:

Driftige og værdiskabende rederier vidner om, at dansk søfartspolitik har været en succes, skriver adm. direktør Anne Steffensen, Danmarks Rederiforening, i en kronik, der også er et svar til de danske skibsofficerer.

Hapag-Lloyd-aktionærer baner vejen for fusion

Rederier:

Hapaq-Lloyds aktionærer har fredag på den årlige generalforsamling godkendt de kapitalbetingelser, der er nødvendige for at gennemføre den forestående fusion med UASC.

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

Royal Arctic Line meldte sig klar til at opgive sit monopol på søfragt til og fra Grønland, LPG-rederierne fremlagde regnskaber præget af de svage rater, mens UASC leverede et stort underskud forud for fusionen med Hapag-Lloyd i ugen, der gik på ShippingWatch.

Saxo-direktør langer ud efter Lars Juhls budskab

Rederier:

Jyllands-Posten har bragt to meget personlige historier om ledere, der har lagt deres liv om, efter for meget arbejde og stress. Lars Seier Christensen fra Saxo Bank kritiserer budskabet fra Lars Juhl, tidligere direktør i Scan-Trans.

Navigatører: Dansk søfartspolitik er slået fejl

Rederier:

Udflagning og afskedigelse af 400 ansatte i Maersk Supply Service gør det nødvendigt at se på Danmarks økonomiske gevinst ved at have et rederierhverv, der støttes med både tonnageskat og nettolønsordninger, skriver Fritz Ganzhorn, direktør i Søfartens Ledere, i en kronik.

Tysk minister: Frihandelsaftale mellem EU og USA slået fejl

Rederier:

International søfart havde store forventninger til den transatlantiske frihandelsaftale, TTIP, der skulle resultere i verdens største frihandelszone og omfatte 800 millioner mennesker.

Forsiden lige nu

Dong-toppen afviser at hensætte milliarder til utilfredse kunder

Dong ipo børsnotering henrik poulsen Offshore:

Analyse: Der falder dom i den såkaldte Elsam-sag tirsdag. Taber Dong, vil det fyre op under et erstatningskrav fra 1.106 utilfredse Dong-kunder på mere end 7 mia. kr.

Wood Mackenzie skærer 50 mia dollars af norsk sokkel

Offshore:

Wood Mackenzie skærer adskillige milliarder dollars fra sin investeringsprognose for den norske sokkel. Markedet vil ramme bunden i 201,7 før priserne begynder at stige frem mod 2018, skriver analysehuset.

Rederiforening: Hanjin og HMM bør fusionere for at undgå opkøb

Container:

Hanjin Shipping bør fusionere med konkurrenten Hyundai Merchant Marine (HMM), inden HMM bliver opkøbt af Maersk Line eller et andet udenlandsk rederi. Ellers kan den sydkoreanske økonomi blive hårdt ramt, vurderer The Korea Shipowners' Association.

Ratefald kom før Mikael Skov ventede det

Tank:

Det var ventet, at opsvinget på produkttank ville vende før eller siden. Det kom dog en anelse tidligere end ventet, fortæller Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers til ShippingWatch. Chefen i det danske rederi mener dog, at markedet vil være "fundamentalt sundt" fra næste år.

Hvem er Auroras "mystiske" långiver?

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG har fået ny kreditkapacitet på 21 mio. dollars. Ledelsen oplyser dog hverken kreditorens navn eller lånets betingelser. Det skaber undren i analysehuset Pareto Securities, der spørger sig selv, hvem den "mystiske långiver" mon er.

Det er blevet billigere at udbygge norske felter

Offshore:

Olieselskaberne har næsten halveret forventninger til, hvad det koster af udbygge olie- og gasfelterne på den norske sokkel. Nye teknikker, lavere rigleje og billigere arbejdskraft har sænket omkostninger, lyder analysen fra Oljedirektoratet, der dog advarer mod at skære for dybt.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE