Log ind
COLOURBOX2888303.jpg
Foto: Colourbox

Norske redere flager hjem i stor stil

Rederier:

En ny regel over nytår hiver norske skibsredere skibe hjem under NIS-ordningen i højt tempo. Det kan realistisk set betyde 50 nye skibe i den norske flåde, vurderer den norske søfartsdirektør Olav Akselsen.


AF CHRISTIAN BARTELS
Offentliggjort 11.01.16 kl. 10:20

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

5884414430_dcf460f5be_b.jpg Rederier:

Det vil være det bedste for hele sektoren, hvis flere rederier sendte deres skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det vise sig svært at nedbringe overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Maersk: Vores korruptionspolitik koster kunder

Rederier:

Ifølge Maersk-gruppen selv koster det kunder, at det danske konglomerat har en antikorruptionspolitik med bl.a. nultolerance over for bestikkelse, skriver Berlingske Business.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

J. Lauritzen sagde farvel til topchef Jan Kastrup-Nielsen, der nåede at sidde tre år på posten i det pressede tørlastrederi. Det første Maersk-skib ankom desuden til Alang, mens Dong udsendte børsprospekt i ugen, der gik på ShippingWatch.

Hvad blev der af principperne om Alang, Maersk?

Rederier:

Maersks beslutning om igen at hugge skibe op på strandene i Alang er også et opgør med den korrekthed, der herskede, da det gik godt under den syvtakkede stjerne. ShippingWatch har derfor spurgt, om CSR-principper kun gælder i opgangstider.

1500 shippingfolk samles til networking i København

Rederier:

København bliver vært for et af de største arrangementer i Europa inden for shipping, når 1500 redere, mæglere, kunder og leverandører mødes til networking i maj. Der er rekordtilmelding til arrangementet.

Maersk sender de første skibe til ophug i Alang

Rederier:

Maersk tager nu hul på ophugningen i Alang med de to første skibe. På den måde vil gruppen sikre bedre forhold på de kritiserede ophugningsstrande, siger Maersk. Miljøorganisationer er kritiske over for Maersks valg af Alang.

Forsiden lige nu

Mystikken breder sig om skattelyselskabs rolle i bedragerisag

bunker3.jpg Services:

Bagmandspolitiet har indledt afhøringen af den ene af to tiltalte topfolk i bedragerisag mod dansk bunkerselskab.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

J. Lauritzen sagde farvel til topchef Jan Kastrup-Nielsen, der nåede at sidde tre år på posten i det pressede tørlastrederi. Det første Maersk-skib ankom desuden til Alang, mens Dong udsendte børsprospekt i ugen, der gik på ShippingWatch.

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

Rederier:

Det vil være det bedste for hele sektoren, hvis flere rederier sendte deres skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det vise sig svært at nedbringe overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Olieproduktionen uden for OPEC er faldet tungt i 2016

Offshore:

Ikke siden 1992 er olieproduktionen uden for OPEC dykket så meget som i 2016.

Oliekrisen sender Norges domstole på overarbejde

Offshore:

Problemerne i den norske offshoresektor betyder, at de norske domstole har behandlet et rekordstort antal arbejdsretssager. Ifølge DNB Markets er over 36.000 arbejdspladser blevet nedlagt siden 2014.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE