Log ind
8568990172_c41f3d981f_o.jpg
Foto: IMO

Nye skibe invaderer verdenshavene

Rederier:

Forventningen hos de store skibsværftsnationer er, at der i løbet af de næste par årtier vil ske en fordobling af antallet af nye skibe.


AF JACOB BREJNEBØL KNUDSEN
Offentliggjort 28.08.15 kl. 18:26

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Maersk: Vores korruptionspolitik koster kunder

maersk.jpg Rederier:

Ifølge Maersk-gruppen selv koster det kunder, at det danske konglomerat har en antikorruptionspolitik med bl.a. nultolerance over for bestikkelse, skriver Berlingske Business.

Endnu en offshore-chef bukker under for presset

Rederier:

Bestyrelsesformanden for det norske borerigselskab Prosafe må opgive sin post på grund af arbejdsbyrden. Det er anden gang inden for ni måneder, at Prosafe siger farvel til en ledende medarbejder og endnu engang en offshore-chef bukker under for presset

Hvad blev der af principperne om Alang, Maersk?

Rederier:

Maersks beslutning om igen at hugge skibe op på strandene i Alang er også et opgør med den korrekthed, der herskede, da det gik godt under den syvtakkede stjerne. ShippingWatch har derfor spurgt, om CSR-principper kun gælder i opgangstider.

1500 shippingfolk samles til networking i København

Rederier:

København bliver vært for et af de største arrangementer i Europa inden for shipping, når 1500 redere, mæglere, kunder og leverandører mødes til networking i maj. Der er rekordtilmelding til arrangementet.

Maersk sender de første skibe til ophug i Alang

Rederier:

Maersk tager nu hul på ophugningen i Alang med de to første skibe. På den måde vil gruppen sikre bedre forhold på de kritiserede ophugningsstrande, siger Maersk. Miljøorganisationer er kritiske over for Maersks valg af Alang.

DFDS-formand: Ledelsen er alle pengene værd

Rederier:

"Fremgangen i DFDS gavner alle aktionærer, og jeg har det rigtig fint med, at optionsordninger til ledelsen er blevet penge værd,"siger bestyrelsesformand Bent Østergaard til ShippingWatch om de anseelige økonomiske gevinster, den øverste ledelse kan hente hjem.

Forsiden lige nu

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Verner Hammeken.jpg Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

Topaz opruster i Mexico og finder nyt forretningsområde

Offshore:

Imens konkurrencen tager til på Topaz’ eksisterende markeder, er offshorerederiet på vej med et strategisk partnerskab i Mexico og på vej ind i et helt nyt forretningsområde, fortæller CEO Rene Kofod-Olsen til ShippingWatch.

Medie: Finanstilsynet går efter kapitalfonden bag OW Bunker

Leverandører:

Udarbejdelsen af prospektet bag OW Bunker var udarbejdet "groft uagtsomt," citerer nyt medie kommende anmeldelse fra Finanstilsynet.

Songa Offshore hæver bundlinjen i første kvartal

Offshore:

Det norske borerigselskab Songa Offshore hævede omsætning og bundlinje i første kvartal, hvis man sammenligner med samme periode sidste år. Selskabet står dog fortsat over for store udfordringer.

Maersk Drilling køber borerig til femårig Nordsø-kontrakt

Offshore:

Det Maersk-ejede boreselskab køber en nybygget borerig fra Hercules Offshore. Riggen bliver leveret med det samme fra Singapore og ryger direkte på arbejde i Nordsøen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE