Log ind

SeaIntel: Redere med få megaskibe kan vinde på høj fart

Rederier:

Olieprisens fald har fået flere til at spekulere i, hvorvidt rederne vil hæve farten. Der er både fordele og ulemper, skriver SeaIntel. Især rederier med få store skibe kan vinde på det.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 05.03.15 kl. 08:01

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Wedellsborgs shippinggruppe forventer dårligere 2017

johan.jpg Rederier:

Weco A/S' omsætning og indtjening gik tilbage fra 2015 til 2016, og 2017 bliver også hårdt, lyder det fra shippinggruppen. Johan Wedell-Wedellsborgs selskab har i samme periode droslet ned på flere af sine shippingaktiviter.

Ny shippingfond med Mærsk-bagland gør de første køb

Rederier:

Det nye investeringsselskab i shippingbranchen med blandt andre Pension Danmark i investorkredsen, Navigare Capital Partners, har sat de første penge i to produkttankskibe. "Vi vil købe ind i forskellige segmenter," siger direktør Henrik Ramskov til ShippingWatch.

Gentofte på jagt efter Mærsk-milliarder

Rederier:

Gentofte Kommune mener, at Skat har ’fiflet’, så staten får boafgift.

Svitzer og APM Terminals skal arbejde sammen i Marokko

Rederier:

Slæbebådsrederiet har indgået en aftale med APM Terminals om at servicere Maersk-gruppens havneselskab i en ny terminal i Marokko fra 2019. Svitzer bestiller samtidig fire nye skibe til opgaven.

Sydkoreanske rederier bygger skibe i Kina

Rederier:

20 nye skibe er på vej til mindre sydkoreanske rederier, mens hovedparten bliver bygget i Kina. Det er et skifte fra forrige år, hvor sydkoreanske værfter primært leverede til de sydkoreanske rederier.

Ny gratis app – få mere ud af ShippingWatch

Rederier:

Med vores nye app er du altid logget ind, du kan læse vores artikler offline, gemme til senere læsning, få breaking news på mobilen og meget mere – og så er læseoplevelsen på mobil og tablet ganske enkelt bedre.

Forsiden lige nu

Ny shippingfond med Mærsk-bagland gør de første køb

Henrik Ramskov.jpg Rederier:

Det nye investeringsselskab i shippingbranchen med blandt andre Pension Danmark i investorkredsen, Navigare Capital Partners, har sat de første penge i to produkttankskibe. "Vi vil købe ind i forskellige segmenter," siger direktør Henrik Ramskov til ShippingWatch.

Fransk oliegigant skærer dybt i Norge

Offshore:

Den franske oliekoncern Total sender op mod 140 ansatte hjem i Norge. Dermed bliver selskabets norske aktiviteter reduceret med op mod 25 procent.

Concordia-chef hilser svært år i tank velkomment

Tank:

Concordia Maritimes topchef mener, at hans rederi er godt polstret til et svært år i produkttank. Det svenske rederi holder desuden øje med second hand-markedet, fortæller han.

Odfjell øger igen sin flåde

Tank:

Rederiet Odfjell har købt endnu et skib. Denne gang drejer det sig om et kemikalietankskib med 16 tanke i rustfrit stål. Prisen er 25,5 mio. dollars.

120 fyres i Kongsberg Maritime

Leverandører:

Problemer på offshoremarkedet gør, at det norske selskab Kongsberg Maritime fyrer 120 mand i hele verden.

Jinhui Shipping fortsatte i rødt i første kvartal

Tørlast:

Det første kvartal af 2017 gav det Oslo-noterede tørlastrederi et underskud på 8 mio. dollars efter skat. Det er dog en markant forbedring fra første kvartal af 2016.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE