Log ind
Laem_161.JPG
Foto: Maersk Line

Alphaliner: Containerredernes indtjening dykker trods ratehop

Rederier:

Høje brændstofpriser og ringere efterspørgsel har suget en stor mængde luft ud af de voldsomme rateforhøjelser, de store containerrederier har indtroduceret siden januar i år. Det viser Alphaliners nye analyse af de 18 toneangivende redere på Europa-Asien.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 05.06.12 kl. 07:44

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Rederiforeningen: Nu skal slaget om DIS vindes

thumb_1614856_500x500.jpg Rederier:

Med en offshore-sektor, der ikke har været så udfordret i mange år som netop nu, er det bydende nødvendigt at få vedtaget en bredere sømandsbeskatning, lyder det fra Damarks Rederiforening, som sammen med Danske Maritime dog roser regeringens 2025-udspil.

Viking Supply Ships i mål med restruktureringsaftale

Rederier:

De sidste obligationsejere er nu ombord i den restruktureringsaftale, der skal sikre Viking Supply Ships overlevelse. Aftalen vil sikre selskabet "en stabil finansiel platform frem til 2020," skriver rederiet i en børsmeddelelse.

Her er de første topnavne til Danish Maritime Forum

Rederier:

Danish Maritime Forum samler igen i år et par hundrede topchefer og beslutningstagere i øvrigt inden for den maritime industri fra det meste af verden. ShippingWatch kan præsentere de første navne her.

Polferries bestiller flere færger til Østersøen

Rederier:

Den polske færgeoperatør Polferries skal bestille to nye ropax-færger, der skal sejle mellem Ystad og Swinoujscie. Sammen med de to havne har Polferries underskrevet en hensigtserklæring om at skabe mere kapacitet på ruten.

Handelsskibe redder meget færre flygtninge

Rederier:

Handelsflåden spiller en meget mindre rolle i år som redningsplanke for flygtninge, der vil krydse Middelhavet, end i de to foregående år. Også danske rederier er gået fra at redde tusindvis til få hundrede efter ikrafttrædelsen af EU's samarbejde på området.

Rederne: Derfor skal DIS-ordningen udvides til Nordsøen

Rederier:

Driftige og værdiskabende rederier vidner om, at dansk søfartspolitik har været en succes, skriver adm. direktør Anne Steffensen, Danmarks Rederiforening, i en kronik, der også er et svar til de danske skibsofficerer.

Forsiden lige nu

Handelsskibe redder meget færre flygtninge

Bådf.jpg Rederier:

Handelsflåden spiller en meget mindre rolle i år som redningsplanke for flygtninge, der vil krydse Middelhavet, end i de to foregående år. Også danske rederier er gået fra at redde tusindvis til få hundrede efter ikrafttrædelsen af EU's samarbejde på området.

Maersks russiske havneselskab får bundkarakter af Moody's

Havne:

Moody's har for første gang haft det russiske havneselskab Global Ports Investments, som Maersk ejer godt 30 procent af, under lup. Vurderingerne er alle negative og falder i katagorien "junk bonds".

Her er de første topnavne til Danish Maritime Forum

Rederier:

Danish Maritime Forum samler igen i år et par hundrede topchefer og beslutningstagere i øvrigt inden for den maritime industri fra det meste af verden. ShippingWatch kan præsentere de første navne her.

Finanstilsyn vil afbøde Hanjins kollaps med opkøb

Container:

Sydkoreas finanstilsyn understreger, at man vil tage de nødvendige skridt for at begrænse konsekvenserne af kollapset i Hanjin. Viceformanden åbner samtidig for, at konkurrenten Hyundai Merchant Marine kan overtage Hanjins aktiver.

Nedskrivning sendte norske Rieber i stort minus

Offshore:

GC Rieber Shipping tabte 453,8 mio. norske kroner i andet kvartal 2016 på grund af nedskrivning af flåden. Selskabets seismiske fartøjer er stort set uden beskæftigelse.

Maersk udpeges som oplagt køber af Hanjin Shipping

Container:

Maersk Line vil være en seriøs kandidat som køber af sydkoreanske Hanjin Shipping, der står foran sit endelige kollaps. Det vurderer analytiker Lars Jensen over for ShippingWatch. Han ser en klar sammenhæng med Maersks interesse sidste år for Singapore-rederiet APL.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE