Log ind
Laem_161.JPG
Foto: Maersk Line

Alphaliner: Containerredernes indtjening dykker trods ratehop

Rederier:

Høje brændstofpriser og ringere efterspørgsel har suget en stor mængde luft ud af de voldsomme rateforhøjelser, de store containerrederier har indtroduceret siden januar i år. Det viser Alphaliners nye analyse af de 18 toneangivende redere på Europa-Asien.


Af OLE ANDERSEN
Offentliggjort 05.06.12 kl. 07:44

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Maersk vil sælge ny opfindelse til konkurrenter

Triple E at PTP.JPG Rederier:

Maersk har opfundet en maskine til at genbruge smøreolien på tværs af sin flåde, der giver millionbesparelser på brændstof. Nu vil rederiet tjene penge på at sælge den kommercielt.

McKinsey partner skal effektivisere DFDS

Rederier:

DFDS har udpeget chefen for rederiets store forandrings- og effektiviseringsproces. Det bliver en af partnerne fra det kendte konsulentfirma McKinsey, der kommer til at stå i spidsen for arbejdet.

Sveriges regering lancerer ny maritim strategiplan

Rederier:

Den svenske regering har lagt en ny plan frem for shippingbranchen i landet. Planen giver ikke et bud på en svensk tonnageskat.

Nye skibe invaderer verdenshavene

Rederier:

Forventningen hos de store skibsværftsnationer er, at der i løbet af de næste par årtier vil ske en fordobling af antallet af nye skibe.

Kinesiske krise udløser ny global nedjustering

Rederier:

Selv om Kina fremdeles står til at ville få en økonomisk vækst på mere end seks procent såvel i år som næste år, er opbremsningen mere bredt funderet end hidtil antaget.

Maskinmestre til søs tjener som overlæger i land

Rederier:

Lønningerne til de danske maskinmestre, der tager hyre til søs i stedet for at arbejde i land, tordner i vejret. Selv grundlønnen til en ledende overlæge er nu overhalet.

Forsiden lige nu

Tyske redere vil ikke forbyde ophugningsværfter i Asien

5883849305_767d157fd2_b.jpg Rederier:

Asiatiske lande skal tilskyndes til at forbedre sikkerhed og miljøet ved ophugning af skibe. De skal ikke ekskluderes fra markedet, fortæller den tyske rederiforening til ShippingWatch.

Maersk Oil CEO: Nordsø-projekt er afgørende for porteføljen

Offshore:

Maersk Oils udvikling af Nordsø-feltet Culzean, som selskabet i dag har fået godkendelse til, bliver en vigtig del af olieselskabets samlede investeringer, fortæller CEO Jakob Thomasen.

Rigmænd køber andel af containerhavnen i Aarhus

Havne:

Finansmanden Christian Dyvig og advokaten Andreas Lehmann overtager selskabet Cargo Service, der sammen med Maersk ejer den lukrative containerhavn i Aarhus.

Ackermann i flyvende start i BW Groups gaskæmpe

Tank:

Danske Martin Ackermann, netop tiltrådt som topchef i BW LPG, der er verdens største ejer af store gasskibe, ser ind i et vækstmarked mange år frem uanset lave energipriser og uro i Kina. Det fortæller han i et interview med ShippingWatch.

Franske CMA CGM trækker fra containerrivalerne

Container:

Saadé-familien har grund til at smile. Driften og indtjeningen i verdens tredje største containerrederi er gået markant i vejret, mens store dele af industrien ikke tjener penge.

Svenske redere: Strategiplan er et lille skridt på vejen

Rederier:

Den svenske regerings nye maritime strategiplan er et positivt signal, men ikke meget mere end det, lyder det fra de svenske redere. De afventer stadig det helt afgørende forslag om en svensk tonnageskat.




Ledige stillinger

ANNONCE