Log ind
containerloading.jpg
Foto: Rederiforeningen

Hvem vandt egentlig ratekrigen?

Rederier:

Det var det sydkoreanske containerrederi Hajin Shipping, der "vandt" ratekrigen i 2011, der sammenlagt kostede rederierne 11,4 mia. dollar. Men det står ikke helt klart, hvad det vil sige, eller hvad konsekvensen af sejren er.


AF JAKOB VESTERAGER
Offentliggjort 18.04.12 kl. 12:10

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Rederier

Gentofte på jagt efter Mærsk-milliarder

maersk50.jpg Rederier:

Gentofte Kommune mener, at Skat har ’fiflet’, så staten får boafgift.

HH Ferries finder ny CEO

Rederier:

Færgerederiet, der sejler mellem Helsingør og Helsingborg, har fundet afløser til CEO Henrik Rørbæk. Han stopper på posten ved udgangen af juni.

Wedellsborgs shippinggruppe forventer dårligere 2017

Rederier:

Weco A/S omsætning og indtjening gik tilbage fra 2015 til 2016, og 2017 bliver også hårdt, lyder det fra shippinggruppen. Johan Wedell-Wedellsborgs selskab har i samme periode droslet ned på flere af sine shippingaktiviter.

Sydkoreanske rederier bygger skibe i Kina

Rederier:

20 nye skibe er på vej til mindre sydkoreanske rederier, mens hovedparten bliver bygget i Kina. Det er et skifte fra forrige år, hvor sydkoreanske værfter primært leverede til de sydkoreanske rederier.

Danmarks Rederiforening skifter navn

Rederier:

Danmarks Rederiforening vil fremover gå under navnet Danske Rederier. Brancheorganisationen skifter desuden visuel identitet. Det sker i forbindelse med torsdagens generalforsamling. Se det nye logo her.

Svitzer og APM Terminals skal arbejde sammen i Marokko

Rederier:

Slæbebådsrederiet har indgået en aftale med APM Terminals om at servicere Maersk-gruppens havneselskab i en ny terminal i Marokko fra 2019. Svitzer bestiller samtidig fire nye skibe til opgaven.

Forsiden lige nu

Monjasa bekræfter underskud på 26 mio dollars

monjasa10.jpg Offshore:

Den danske bunkerkoncern Monjasa har mandag fremlagt regnskabstal, som viser et underskud på 26 mio. dollars. "Det er svært at gardere sig imod en global shippingkrise," siger CEO Anders Østergaard. Første kvartal af 2017 giver imidlertid overskud, oplyser selskabet.

Wedellsborgs shippinggruppe forventer dårligere 2017

Rederier:

Weco A/S omsætning og indtjening gik tilbage fra 2015 til 2016, og 2017 bliver også hårdt, lyder det fra shippinggruppen. Johan Wedell-Wedellsborgs selskab har i samme periode droslet ned på flere af sine shippingaktiviter.

Svitzer og APM Terminals skal arbejde sammen i Marokko

Rederier:

Slæbebådsrederiet har indgået en aftale med APM Terminals om at servicere Maersk-gruppens havneselskab i en ny terminal i Marokko fra 2019. Svitzer bestiller samtidig fire nye skibe til opgaven.

Lightship vendte underskud til plus i 2016

Services:

Mæglerhuset Lightship fik et overskud i 2016 og forbedrede dermed sit negative resultat for 2015. Selskabet forventer, at 2017 bliver endnu bedre.

Konkurrenterne overhaler Maersk Line i 2017

Container:

2017 viser de første tegn på bedring i det trængte containermarked, fremgår det af en sammenligning af kvartalsresultaterne i de store rederier, som SeaIntel har udarbejdet. Men den viser også, at Maersk Line har fået baghjul af flere af sine konkurrenter, når det gælder indtjeningen.

BP henter første olie fra Nordsø-udvidelse

Offshore:

Efter en række hårde år for olieproduktionen i Nordsøen, er BP nu klar med første olie fra genopbygget felt. Investeringen er første skridt i stort sats på den britiske del af Nordsøen.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE