Log ind
bentøstergaard.jpg
Bent Østergaard, adm. direktør i Lauritzen Fonden, forventer ikke, at J. Lauritzen får brug for flere penge fra sin ejer.
Foto: PR-foto/Lauritzen Fonden

Fondsdirektør og rederichef er enige: J. Lauritzen får ikke brug for flere penge

Tørlast:

Der bliver formentlig ikke brug for at tilføre flere penge fra Lauritzen Fonden til J. Lauritzen, lyder det samstemmende fra både fondens direktør og rederiets chef til ShippingWatch. Rederiet har modtaget lidt over 1,3 mia. kr. fra fondsejeren i 2016 og 2017.


AF LOUISE VOGDRUP-SCHMIDT | NIKLAS KRIGSLUND
Offentliggjort 19.05.17 kl. 07:58

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Golden Ocean får underskud på 18 mio. dollars i første kvartal

Golden ocean 1.JPG Tørlast:

John Fredriksens tørlastrederi forlader første kvartal med underskud trods stor stigning i omsætning.

Lightship: Ex-partner har påført os betragtelige krav

Tørlast:

Kontrakter indgået af en tidligere partner i Lightship Chartering har påført mæglerhuset betragtelige krav, skriver ledelsen anført af ejer og bestyrelsesformand Morten Have i det netop offentliggjorte regnskab.

Ultrabulk-skib tilbageholdt i Panama

Tørlast:

Et skib fra Ultrabulk lastet med fosfat er tilbageholdt i Panama. Ultrabulk handler imod international lov, lyder det fra NGO. Lasten er lovlig, siger Per Lange, CEO i Ultrabulk, som bliver bakket op af Danske Rederier.

Maersk Broker henter tidligere partnere fra Lightship

Tørlast:

Kort efter købet af mæglerselskabet Lanic udvider Maersk Broker endnu en gang sin satsning på tørlast og har hentet en gruppe nye mæglere, erfarer ShippingWatch. Herunder to tidligere partnere fra Lightship Chartering.

Ex-Lightship-partner ind i Maersk Broker

Tørlast:

Frank Mortensen, tidligere CEO og partner i mæglerhuset Lightship Chartering, er tiltrådt i Maersk Broker, der opruster massivt på tørlast, senest i Mellemøsten og Afrika, som fra 1. maj skal ledes af Anders Højmose Pedersen fra Dubai.

"På det seneste har vi købt et tørlastskib om ugen"

Tørlast:

Med en kapitalfond i ryggen har Jeppe Jensen rettet kursen i Celsius Shipping mod tørlast, hvor rederiet siden maj 2016 har købt 12 kinesiske skibe. "Jeg har ikke nogen fordomme om, hvad man kan, og hvad man ikke kan," siger han til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Lightship taber dramatisk retssag til tidligere partner

mortenhave2.jpg Services:

Mæglerhuset Lightship Chartering er blevet dømt til at betale lidt over halvanden mio. kr. til en tidligere partner, som i dag er ansat hos Maersk Broker. Lightship er desuden dømt for en mail, som Lightships ejer Morten Have sendte til Maersk Brokers ledelse.

Hapag-Lloyd lukker fusion med UASC: "En strategisk milepæl"

Container:

Hapag-Lloyd og UASC er nu fusioneret officielt efter, at de to rederier er blevet enige om de sidste formaliteter i aftalen. Fusionen skaber verdens femte største rederi målt på kapacitet. Se hovedpunkterne her.

Energistyrelsen kan spænde ben for salget af Dongs olie

Offshore:

Dong Energys salg af olie- og gasforretningen til Ineos skal godkendes af Energistyrelsen. Ineos har nemlig også overtaget Dongs forpligtelser til dekommissionering, og det stiller krav til både Ineos' finansielle styrker og tekniske kompetencer.

Welltec kæmper fortsat med dyk i salget

Services:

Olieserviceselskabet Welltec ser endnu ikke ud til at have fået bugt med de udfordringer, der gjorde 2016 til et kriseår. Til gengæld løfter effektiviseringer virksomheden en smule.

Schweizere vil genoplive skandale-felt

Offshore:

Hejre-feltet, som indtil videre er lagt på hylden af Dong, skal op og i omdrejninger, mener de schweiziske købere af Dongs olie- og gasforretning.

Dong fyrer op til 135 ansatte i Danmark efter oliesalg

Offshore:

En ny struktur og effektiviseringer betyder, at Dong Energy siger farvel til mellem 115 og 135 medarbejdere i Danmark. De forventes afsluttet senest 8. juni.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE