Log ind
IMG_6383.JPG
Dag von Appen er bestyrelsesformand i Ultrabulk.

Von Appen har investeret to mia kr i Danmark

Tørlast:

Det chilenske rederidynasti von Appen har alene siden 2010 investeret omkring et par milliarder kroner i skibe til Ultrabulk og Ultragas og mangedoblet antallet af skibe, der drives fra Danmark. Det overrasker ikke de to øverste chefer i rederierne.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 12.04.17 kl. 10:59

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ulykke lukker brasiliansk tørlasthavn

Vale2.JPG Tørlast:

En ulykke lørdag har lukket den brasilianske terminal Itaguai for nye afskibninger af tørlast, skriver Reuters.

Jesper Lok ny koncernchef i dansk rengøringskoncern

Tørlast:

Formanden for J. Lauritzen, Esvagt samt det blå vækstteam, Jesper Lok, er ny koncernchef i den danske rengøringskoncern Alliance+. Han tiltræder 1. marts.

Martin Sato bliver partner i Hellerup-operatør

Tørlast:

Martin Sato, tidligere vicechef for J. Lauritzens tørlastforretning, bliver medejer af den danske tørlastoperatør Baltnav. Her bliver han sidestillet med direktør Michael Bonderup, som han kender fra en fælles tid i Singapore. Bonderup og formand Peter Jein glæder sig over tilgangen.

Bimco: Kina driver tørlastmarkedet i år

Tørlast:

Den kinesiske opbygning af infrastruktur er den dominerende spiller for tørlastmarkedets udvikling i år, skriver Bimco i en ny analyse. Brasilien spiller en stadig større rolle i transporten af jernmalm.

Intermarine i massiv satsning på 23 nybygninger

Tørlast:

Det amerikanske multipurpose-rederi Intermarine, der fusionerede med danske Scan-Trans i 2012, har ændret forretningsmodel og står bag sektorens største ordrebog. For meget dårligt tonnage i markedet, siger direktør Ask Michael Munck i Intermarine i et interview med ShippingWatch.

Thor Stadil: Tyske banker monopoliserer markedet

Tørlast:

Også i 2016 måtte Stadil-familien tage en nedskrivning på et større tocifret millionbeløb på dyrt indkøbte skibe i Thorco-rederiet, siger Thor Stadil til ShippingWatch. Selskabet arbejder på at skabe en modpol til større selskaber i Tyskland, hvor bankerne har sat skub under konsolideringen.

Forsiden lige nu

Brian Mikkelsen sår tvivl om "meget problematisk" montørordning

brianmikkelsen3.jpg Rederier:

Den umiddelbare melding fra EU lyder, at det ikke er muligt at indføre en montørordning i Danmark, fortæller erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) til ShippingWatch. Ordningen er en af de centrale anbefalinger fra vækstteamet, som blev leveret til ministeren idag.

Maersk napper Danfoss' direktør for kommunikation

Mennesker:

Mette Refshauge, der har været i Danfoss i fire et halvt år, skifter til august til Maersk, hvor hun skal være kommunikationsdirektør for afdelingen Transport & Logistics.

Frontline bejlede forgæves til DHT i over et år

Tank:

John Fredriksens Frontline forsøgte i over et år at blive DHT Holdings partner, inden tankrederiet i stedet løb med Carsten Mortensens BW Group. Læs detaljerne i forløbet fra de første tilnærmelser til den endelige afvisning her.

Ugens bedste på ShippingWatch

Rederier:

Det blå vækstteam fremlagde sine anbefalinger til regeringen, men ifølge erhvervsminister Brian Mikkelsen er der stor usikkerhed om et af de mest centrale forslag. DHT afviste samtidig et forsøg fra Frontline på at forhindre handlen med BW Group i ugen, der gik på ShippingWatch.

Jenny Braat blæser til kamp for montørordningen

Leverandører:

Selvom erhvervsminister Brian Mikkelsen (K) betragter det som "meget vanskeligt" at indføre en montørordning i Danmark, holder Danske Maritimes adm. direktør Jenny Braat hårnakket fast i, at ordningen kan indføres. Måske uden om EU.

Taiwanesiske Yang Ming i hård kamp for sin fremtid

Container:

En af Maersk Lines konkurrenter og medlem af The Alliance, taiwanesiske Yang Ming Marine kæmper hårdt for at skabe en bæredygtig fremtid og komme sin enorme gæld til livs. Drewry mener dog, der er lang vej endnu.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE