Log ind
img_sect_homepage.jpg
Foto: Scorpio Bulkers

Scorpio Bulkers endte 2016 med minus på 125 mio dollars

Tørlast:

Tørlastrederiet Scorpio Bulkers sluttede 2016 med endnu et betragteligt underskud efter sine få års levetid. Rederiet kan nu lægge et minus på 125 mio. dollars til de tidligere års tab.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 06.02.17 kl. 15:30

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Jesper Lok ny koncernchef i dansk rengøringskoncern

Jesper T. Lok.jpg Tørlast:

Formanden for J. Lauritzen, Esvagt samt det blå vækstteam, Jesper Lok, er ny koncernchef i den danske rengøringskoncern Alliance+. Han tiltræder 1. marts.

Martin Sato bliver partner i Hellerup-operatør

Tørlast:

Martin Sato, tidligere vicechef for J. Lauritzens tørlastforretning, bliver medejer af den danske tørlastoperatør Baltnav. Her bliver han sidestillet med direktør Michael Bonderup, som han kender fra en fælles tid i Singapore. Bonderup og formand Peter Jein glæder sig over tilgangen.

Wedellsborg indstiller historisk roro-service på Atlanten

Tørlast:

Nedlukningen af den service, der forbandt Middelhavet med USA's østkyst og dele af Latinamerika, afslutter 60 års tilstedeværelse for rederiet på denne rute. Ifølge Alphaliner indstilles sejladsen på grund af vedvarende tab.

Pacific Basin snupper CFO fra BW Pacific

Tørlast:

Pacific Basin har ansat en ny CFO, som kommer til fra tankrederiet BW Pacific. Han har en baggrund i finansverdenen og starter i sit job til august, hvor den nuværende CFO stopper.

XO Shipping har fået nye penge af ejerne

Tørlast:

Partnerkredsen i det danske tørlastrederi XO Shipping tilførte cirka to mio. dollars i ansvarlig lånekapital i 2016. Pengene blev tilført for at sikre et kapitalberedskab, som kunne understøtte væksten i et år, hvor forretningen gav underskud, forklarer CEO.

Sådan klarede nordiske shippingaktier sig i tredje kvartal

Tørlast:

Blandt investorerne i dansk og norsk shipping har der i det netop forgangne kvartal været størst gevinst til aktionærer i DFDS, Golden Ocean og Awilco LNG, viser en opgørelse fra Danske Bank. Værst er det gået for konsolideringskandidaterne BW LPG, Aurora og Avance.

Forsiden lige nu

Falcks danske offshoreselskab får svært ved at nå 2017-mål

Falck Safety Services.jpg Services:

Overskuddet i den danske afdeling af Falck Safety Services blev øget væsentligt i 2016, men selskabet forventer, at det bliver svært at nå de finansielle mål for 2017. Samlet set faldt omsætningen i den globale forretning tilbage med næsten 30 pct.

Fredriksen fortsætter togt for at blive størst i supertank

Tank:

John Fredriksens fortsætter kampen for at overtage DHT, fordi det vil give hans tankrederi, Frontline, en totalt overlegen position i VLCC-markedet. "Størrelsen betyder noget," siger en analytiker til ShippingWatch. "Aldeles utilstrækkeligt bud," lyder det fra DHT.

Danmark nedskriver værdien af oliereserverne markant

Offshore:

En ny, ekstraordinær prognose for olie- og gasproduktionen viser, at Danmark om bare to år er ikke længere vil være selvforsynende med olie. Forsinkelser og lavere olieforekomster i Nordsøen betyder, at Danmark må nedskrive værdien af olieforretningen.

Seaspan tror på bedring i containermarkedet

Container:

2017 er ikke begyndt lige så godt som sidste år for Seaspan. Skibsejeren ser dog positivt på fremtiden og er klar til at drage fordel af den genopbygning af containermarkedet, der er i gang, lyder det fra CEO Gerry Wang.

Dong regner stadig med at sælge olie- og gasbutik i år

Offshore:

Planen er fortsat et salg af olie- og gasaktiviterne i Dong i løbet af i år, bekræfter den danske energikoncern, som i dag har fremlagt regnskab for første kvartal.

Brian Mikkelsen er bekymret for protektionisme

Rederier:

Den danske erhvervsminister Brian Mikkelsen besøger i disse dage Japan i et eksportfremstød for den maritime industri. Han fortæller ShippingWatch, at han er bekymret for stigende tendens til protektionisme.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE