Log ind
Thorco3.jpg
Foto: Thorco

Thor Stadil: Tyske banker monopoliserer markedet

Tørlast:

Også i 2016 måtte Stadil-familien tage en nedskrivning på et større tocifret millionbeløb på dyrt indkøbte skibe i Thorco-rederiet, siger Thor Stadil til ShippingWatch. Selskabet arbejder på at skabe en modpol til større selskaber i Tyskland, hvor bankerne har sat skub under konsolideringen.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 23.01.17 kl. 07:31

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

To søfolk anholdt efter ulykke med dansk skib

oskarhamn.jpg Tørlast:

Et dansk-drevet skib er stødt på grund i Sverige over weekenden. Kaptajnen og overstyrmanden er siden anholdt af svensk politi, som mistænker dem for at have været stærkt berusede.

Zacho: J. Lauritzens fremtid ligger i mindre skibe

Tørlast:

J. Lauritzen vil gradvist udfase de større tørlastskibe, når kontrakter udløber. "Det er i handysize, vi er stærke, og hvor vi historisk har været mest profitable," siger CEO Mads P. Zacho til ShippingWatch.

Golden Ocean sælger seks skibe fra

Tørlast:

Golden Ocean sælger seks ultramax-skibe fra for 142,5 mio. dollars til Scorpio. Det sker for at styrke rederiets fokus på to andre skibstyper, siger CEO Birgitte Ringstad Vartdal.

Scorpio Bulkers er køberen af seks Golden Ocean-skibe

Tørlast:

Det er Scorpio Bulkers, der er køberen af seks af Golden Oceans ultramax-skibe for 142,5 mio. dollars. I hvert fald oplyser rederiet i en børsmeddelelse, at det køber seks ultramax for præcis samme beløb, som Golden Ocean har oplyst at sælge for.

Tørlastreder: Skibsværdier er kommet for højt op

Tørlast:

Topchefen i norske Berge Bulk mener ikke, at udsigterne i tørlastmarkedet på lidt længere sigt er specielt opmundrende trods høje niveauer netop nu.

Zacho er i gang med at finde ny tørlastledelse

Tørlast:

Rederiet er i proces med at finde afløsning for de to tørlastchefer, der for nylig forlod Lauritzen Bulkers. "Processen er vigtig, så om det kommer til at tage en eller tre måneder at finde den rigtige er underordnet," siger CEO Mads P. Zacho til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Chefanalytiker: 4 mia. for Mærsk Drilling er i den lave ende

Maersk_Drilling_Maersk Developer(deepwater_semisubmersible.jpg Offshore:

Så er rygtebørsen startet. Skal Mærsk Drilling sælges eller ikke sælges? Og hvad skal det koste for Rowan at få fingrene i borerigselskabet - antaget det er sandt, det er til salg?

Medie: Maersk forhandler med Rowan om salg af Drilling

Offshore:

Ifølge unavngivne kilder ligger Maersk i handlinger om at afhænde datterselskabet, som kan være et tocifret milliardbeløb værd.

Maersk Line får vigtig godkendelse af Hamburg Süd-køb

Container:

Brasilien har godkendt Maersk Lines milliardkøb af tyske Hamburg Süd. Handlen styrker især Maersk Line på det sydamerikanske marked, og derfor er godkendelsen af stor betydning.

Danske Maritime ønsker politisk handling i værftssag

Leverandører:

Som brancheorganisation for bl.a. Karstensens Skibsværft tager Danske Maritime afstand til brugen af nordkoreansk arbejdskraft på et underleverandørværft i Polen. Adm. direktør Jenny Braat ønsker politikere og EU på banen, siger hun til ShippingWatch.

Syv rederier styrer fremtidens containermarked

Container:

Ifølge analysehuset Drewry er containermarkedet på vej mod et oligopol, der vil ændre industrien dramatisk, når fusionerne og overtagelser er fuldt gennemført.

Zacho: J. Lauritzens fremtid ligger i mindre skibe

Tørlast:

J. Lauritzen vil gradvist udfase de større tørlastskibe, når kontrakter udløber. "Det er i handysize, vi er stærke, og hvor vi historisk har været mest profitable," siger CEO Mads P. Zacho til ShippingWatch.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE