Log ind
Roy Hill tørlast Port Hedland Anangel Explorer-version2.jpg
Foto: PR-foto

Fearnley skruer op for opsvinget i tørlast

Tørlast:

De seneste års ekstremt trængte tørlastrederier er på vej ud af krisen, og især 2018 tegner på alle de vigtigste områder til at blive et markant vendepunkt, vurderer Fearnley Securities i en omfattende analyse af tørlastmarkedet.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 09.01.17 kl. 11:03

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

NPC Projects vil udvide i underdrejet marked

LarsSteenRasmussen.JPG Tørlast:

Projektlastrederiet NPC er klar til at vokse i et marked, der ellers er totalt underdrejet og ikke ventes at lysne før 2018. "Der er stadig muligheder for flådeforøgelse," siger CEO Lars Steen Rasmussen om fremtiden for selskabet, der er ejet af Rickmers-Linie.

Thor Stadil: Tyske banker monopoliserer markedet

Tørlast:

Også i 2016 måtte Stadil-familien tage en nedskrivning på et større tocifret millionbeløb på dyrt indkøbte skibe i Thorco-rederiet, siger Thor Stadil til ShippingWatch. Selskabet arbejder på at skabe en modpol til større selskaber i Tyskland, hvor bankerne har sat skub under konsolideringen.

Mads Zacho gennemfører fyringsrunde i J. Lauritzen

Tørlast:

De fortsat svære markedsvilkår tvinger nu J. Lauritzens nytiltrådte CEO, Mads Zacho, til at gennemføre en betragtelig reduktion i antallet af medarbejdere i det gamle danske rederi. "Nødvendigt," siger Zacho i en kommentar til ShippingWatch.

Dansk rederi har betalt to gange i dyr OW-sag

Tørlast:

Tørlastrederiet T.K.B. Shipping er kommet i klemme i slagsmålet efter OW Bunkers konkurs. Ligesom flere andre har rederiet været nødt til at betale to gange for den samme brændstof. Topchef har uden held forsøgt at samle kollegaer til et fælles søgsmål mod OW.

Bank ser to veje for tørlast i 2017 – og begge ender godt

Tørlast:

Enten stiger tørlastraterne i år, eller også falder udbuddet af skibe, så raterne er klar til at stige til næste år. Uanset hvad er der bedre tider på vej for de hårdt pressede tørlastrederier, vurderer både J.P. Morgan og Danske Bank.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Forsiden lige nu

Opgøret mod Daewoos tidligere ledelse ruller videre

Triple-E 3.JPG Leverandører:

Den tidligere ledelse i det nødlidende kæmpeværft DSME er midt i retssager på baggrund af anklager om blandt andet korruption. Senest er den tidligere CEO for værftet fra 2006 til 2012 blevet trukket ind i sagen.

J. Lauritzen mister bunkeraftale med Hafnia

Tank:

Selvom begge parter øjensynligt har været godt tilfredse med resultatet, er aftalen om, at J. Lauritzen skulle stå for Hafnia Managements bunkerkøb, ophævet med virkning fra 1. april. Aftalen har sikret Lauritzen en dollar pr. indkøbt ton bunkerolie.

Color Line og Ulstein indgår aftale om verdens største hybridfærge

Leverandører:

Færgerederiet og det norske værft underskriver aftale om at bygge den hidtil største hybridfærge. Den skal sættes i drift i 2019 og bliver seneste skridt i Color Lines satsning på hybridfærger på rederiets korte ruter.

EU forsvarer frihandel efter Trumps aflysning af TPP

Rederier:

EU er et skridt nærmere en frihandelsaftale med Canada. Aftalen er vigtig i kampen mod protektionisme til skade for verdenshandlen, lyder det fra EU-politikere.

Bladt: Fyringer skal gøre os konkurrenceklar til et nyt prisleje

Leverandører:

Det er blandt andet de lave vinderbud fra Dong og Vattenfall på havmølleparker i Holland og Danmark, der nu får Bladt Industries til at skære til og afskedige 15 pct. af medarbejderstaben.

Avis: Statoil halverede vedligehold på ulykkesramt raffinaderi

Offshore:

Olieselskabet halverede i løbet af få måneder vedligeholdelsesbudgettet for Mongstad-raffinaderiet, skriver Dagens Næringsliv. Statoil har netop erkendt, at en ulykke på Mongstad kunne have kostet menneskeliv.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE