Log ind
Bonfils.jpg
Foto: First Arctic

Her er planen for det nye rederi BW Dry Cargo

Tørlast:

Et nyt tørlastrederi i 2016? Spurgte de fleste sig om, da nyheden om BW Groups nye Københavner-baserede bulkrederi blev kendt i går. CEO Christian Bonfils svarer her på alle de spørgsmål, der hober sig op. Bl.a. hvad strategien er for det nye rederi.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 17.03.16 kl. 12:02

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Jesper T. Lok.jpg Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Befragterklubben samler rekordmange deltagere

Tørlast:

København lægger i denne uge adresse til et af de helt store shippingarrangementer, Befragterklubbens sommerfest, samt en lang række receptioner og networking, som rederier og mæglere står bag. Den hidtidige deltagerrekord bliver slået i år.

Tørlastchef forlader Norden efter uenighed

Tørlast:

Mikkel Fruergaard, chef for Nordens største flåde i tørlast og siden 2012 medlem af rederiets øverste ledelse, har forladt rederiet.

Topanalytiker hos Cargill: Der er brug for at skrotte 1000 tørlastskibe

Tørlast:

Mindst 1000 skibe skal sendes til ophugning, før der igen er balance mellem udbud og efterspørgsel på tørlastmarkedet. Det vurderer analysechefen i handelshuset Cargill, der selv råder over en flåde på 500 tørlastskibe.

Forsiden lige nu

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

5884414430_dcf460f5be_b.jpg Rederier:

Det vil være det bedste for hele sektoren, hvis flere rederier sendte deres skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det vise sig svært at nedbringe overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

Bimco: Stigende tørlastrater bremser ophugningen

Tørlast:

De stigende tørlastrater sætter en dæmper på rederiernes ophugningsiver, vurderer Bimco på baggrund af tal fra Baltic Dry. Udviklingen rammer især skrotningen af de helt store Capesize-tørlastskibe.

Samarbejde indvarsler ny æra for Royal Arctic Line

Container:

Royal Arctic Lines samarbejde med Eimskip betyder, at det grønlandske rederi for første gang kan nå resten af verden uden at skulle stoppe i Danmark. De to rederier planlægger nu at investere i tre nye skibe på omkring 2.000 teu, mens et containersamarbejde kan være på vej.

Nigeriansk militant gruppe presser olieprisen op til 60 dollars

Offshore:

En militant bevægelse, der angiveligt kæmper for miljøet, har saboteret dele af Nigerias olieproduktion. Angrebene og skovbranden i Canada tidligere på måneden vil presse oliepriserne op til 60 dollars inden udgangen af juli, vurderer analysechef fra SEB overfor Dagens Næringsliv.

Topaz opruster i Mexico og finder nyt forretningsområde

Offshore:

Imens konkurrencen tager til på Topaz’ eksisterende markeder, er offshorerederiet på vej med et strategisk partnerskab i Mexico og på vej ind i et helt nyt forretningsområde, fortæller CEO Rene Kofod-Olsen til ShippingWatch.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE