Log ind
Wall Street.jpg
Foto: Colourbox

Deutsche Bank: Nye kursfald på vej i tørlastrederier

Tørlast:

Deutsche Bank forventer markante kursfald i tørlastrederier torsdag efter meddelelse fra Scorpio Bulkers om, at selskabet for tredje gang siden børsnoteringen forsøger at sælge aktier i den nødlidende rederi.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 17.03.16 kl. 07:40

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

img_sect_homepage.jpg Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

Lynproces bag det nye Thorco Projects

Tørlast:

Det nye joint venture mellem danske Thorco og United Heavy Lift (UHL) i Hamborg blev etableret på fire uger, fortæller CEO Lars Rolner til ShippingWatch. UHL trækker fra den tyske del en betydelig ekspertise og kapacitet af ingeniører ind i samarbejdet.

Den sidste tørlastkæmpe på 23 år er sendt til ophug

Tørlast:

Det sidste capesize-skib i standardstørrelsen med en alder på over 23 år er nu sendt til ophug. En yngre flåde og et lille comeback i raterne betyder imidlertid, at ophugningen stort set er gået i stå i tredje kvartal, skriver Alphabulk.

Millionhonorarer til ejer belaster Scorpio-rederier

Tørlast:

To af shippingindustriens mest omtalte rederier, Scorpio Bulkers og Scorpio Tankers, udbetaler store honorarer til relaterede parter. "Uheldigt og skadeligt for selskaberne og aktionærerne," mener Deutsche Bank.

Heavy lift står over for storstilet konsolidering

Tørlast:

En omfattende konsolidering i den globale heavy lift industri er under opsejling og falder sikkert på plads inden for de nærmeste måneder, oplyser en række branchekilder til ShippingWatch. Midt i spillet om den trængte industris fremtid står sværvægterne BBC Chartering og SAL Heavy Lift.

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

Forsiden lige nu

Maersk og Boeing vil jagte svovlsyndere sammen

_R4B0860b.jpg Leverandører:

De to industrigiganter Maersk og Boeing søger nu sammen med bl.a. Søfartsstyrelsen hjælp hos studerende på DTU, som i en kommende konkurrence skal give deres bud på, hvordan man kan håndhæve de kommende globale IMO-krav om lav svovludledning.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Rederier:

Olieprisen optur, salg af Danmarks Skibskredit, efterdønninger på ledelsesgangene i Maersk og ny køreplan for skibsfartens CO2-udledning var blandt ugens vigtigste begivenheder på ShippingWatch.

Besætning afhørt om deres indsats under tragisk forlis

Rederier:

Et forlis i Middelhavet denne sommer endte fatalt for hundredvis af immigranter, selv om besætningen på tankskibet Clipper Hebe havde indledt en redningsaktion. Efterfølgende blev besætningen afhørt af italiensk politi om deres indsats var tilstrækkelig. Skibsredere kalder sagen for principiel.

Regeringen vil lempe destinationskravet

Rederier:

Skatteminister Karsten Lauritzen kommer nu de rederier i møde, som på grund af Skats tolkning af reglerne ikke har kunnet opnå tonnageskat ved destinationer på havet.

Deutsche Bank: Skaden er sket for Scorpio

Tørlast:

Det er positivt for investortilliden, at topledelsen i Scorpio afskaffer en omdiskuteret model for udbetaling af honorarer til sig selv, mener Fearnley. Ifølge Deutsche Banks shippinganalytiker er sagen derimod et skoleeksempel på, hvor galt det kan gå.

Færgetragedie indledte Sydkoreas opgør med korruption

Leverandører:

Færgen Sewols forlis i april 2014, der kostede 304 passagerer livet, blev den direkte årsag til Sydkoreas opgør med en korruptionskultur, der har præget landets erhvervsliv og myndigheder. Fra i dag gælder nye regler.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE