Log ind
img_sect_homepage.jpg
Foto: Scorpio Bulkers

Tørlastrederier drænet for milliarder i 2015

Tørlast:

De mest fremtrædende børsnoterede tørlastrederier mangedoblede deres tab i 2015. Især tre rederier fører an i den massive nedtur.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH OG OLE ANDERSEN
Offentliggjort 15.03.16 kl. 08:00

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Tørlastreder: Skibsværdier er kommet for højt op

Erno-kolen-en-erts.jpg Tørlast:

Topchefen i norske Berge Bulk mener ikke, at udsigterne i tørlastmarkedet på lidt længere sigt er specielt opmundrende trods høje niveauer netop nu.

Tørlastindeks i højeste niveau i tre år

Tørlast:

Kinas efterspørgsel efter stål har trukket raterne i tørlast i vejret den seneste uge, noterer Morgan Stanley.

Baltic Dry tæt på at slå rekorden fra 2014

Tørlast:

Den positive udvikling på tørlastmarkedet betyder, at Baltic Dry-indekset er meget tæt på at slå tre-års rekorden fra 2014 efter en stigning i dag på næsten en pct.

Lars Bonnesen indtager ny post i Intermarine

Tørlast:

Lars Bonnesen, der i 1993 grundlagde Scan Trans sammen med Lars Juhl, skal være Chartering Director i Intermarine, oplyser virksomheden.

Jesper Lok ny koncernchef i dansk rengøringskoncern

Tørlast:

Formanden for J. Lauritzen, Esvagt samt det blå vækstteam, Jesper Lok, er ny koncernchef i den danske rengøringskoncern Alliance+. Han tiltræder 1. marts.

J. Lauritzen flytter fra Skt Annæ Plads

Tørlast:

J. Lauritzen opsiger sit historiske lejemål midt i København på Skt. Annæ Plads for at flytte hovedkontoret til Tuborg Havnevej 15 i Hellerup, bekræfter rederiet over for ShippingWatch. J. Lauritzen vil dog ikke sige hvorfor.

Forsiden lige nu

USA indfører nye shipping-sanktioner mod Nordkorea

trump-korea.jpg Rederier:

USA vil ramme Nordkoreas handel med omverdenen og har derfor indført nye sanktioner, som blandt andet vedrører handelsskibe og havne. Flere peger på, at nordkoreanske skibe omgår de eksisterende sanktioner.

Ugens bedste: Maersk Tankers, Royal Arctic Line og ballastvand

Rederier:

Maersk-gruppens salg af tankdivisionen til Maersk-familien trak flere overskrifter på ShippingWatch i ugens løb, hvor der også blev sat fokus på en konkurs på ballastvandmarkedet og et nyt udspil fra skibsofficererne.

Kina følger FN og begrænser olieeksport til Nordkorea

Tank:

For at imødekomme en resolution fra FN mod Nordkorea vil Kina begrænse dele af sin olieeksport til landet.

Transocean tager milliard-nedskrivning på seks rigge

Offshore:

Transocean vælger nu at pensionere en række af sine rigge, der har været taget ud af markedet, oplyser verdens største rigselskab i en meddelelse.

Storebælt bliver også billigere for lastbiler og tog

Rederier:

Flere dårlige nyheder for Molslinjen. Regeringen og Dansk Folkeparti ændrer aftale om takstnedsættelser over Storebælt, så tog og lastbiler er med.

Så store er Maersk Lines ambitioner for Hamburg Süd

Container:

For første gang har Maersk Line sat et specifikt tal på vækstambitionen for Hamburg Süd, som rederiet ventes endeligt at overtage inden længe. "Det er en langsigtet ambition, men ingen tvivl om, at vores forventninger er høje," siger COO Søren Toft til ShippingWatch.


ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE