Log ind
img_sect_homepage.jpg
Foto: Scorpio Bulkers

Tørlastrederier drænet for milliarder i 2015

Tørlast:

De mest fremtrædende børsnoterede tørlastrederier mangedoblede deres tab i 2015. Især tre rederier fører an i den massive nedtur.


AF DANIEL LOGAN BERG-MUNCH OG OLE ANDERSEN
Offentliggjort 15.03.16 kl. 08:00

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ny CEO i Golden Ocean magtesløs over for tørlastmarked

Birgitte Ringstad Vartdal 5x3.png Tørlast:

En ny CEO kommer ikke til at betyde ny strategi, fastslår Birgitte Ringstad Vartdal over for ShippingWatch efter godt og vel 100 dage som CEO i Golden Ocean. "I dagens marked gælder det bare om at levere," siger hun.

Lars Bonnesen indtager ny post i Intermarine

Tørlast:

Lars Bonnesen, der i 1993 grundlagde Scan Trans sammen med Lars Juhl, skal være Chartering Director i Intermarine, oplyser virksomheden.

Analysehuse sænker forventningerne til Norden

Tørlast:

Et svagere tankmarked og de fortsatte elendigheder i tørlast får analytikere i Drewry og Pareto til at reducere deres kursmål på aktien i Norden, der fortsat fremstår som det måske stærkeste i markedet.

Western Bulk Chartering i minus efter ejers konkurs

Tørlast:

Norske Western Bulk Charterings resultat for andet kvartal landede i minus efter et plus i samme periode året før. Konkursen i Bulk Invest og det svage tørlastmarked får skylden for de røde tal på bundlinjen.

Golden Ocean henter tørlastchef fra Vitol

Tørlast:

Golden Ocean henter tørlastchef fra energiselskabet Vitol til en nyoprettet stilling som driftsdirektør.

J. Lauritzen flytter fra Skt Annæ Plads

Tørlast:

J. Lauritzen opsiger sit historiske lejemål midt i København på Skt. Annæ Plads for at flytte hovedkontoret til Tuborg Havnevej 15 i Hellerup, bekræfter rederiet over for ShippingWatch. J. Lauritzen vil dog ikke sige hvorfor.

Forsiden lige nu

Dong-toppen afviser at hensætte milliarder til utilfredse kunder

Dong ipo børsnotering henrik poulsen Offshore:

Analyse: Der falder dom i den såkaldte Elsam-sag tirsdag. Taber Dong, vil det fyre op under et erstatningskrav fra 1.106 utilfredse Dong-kunder på mere end 7 mia. kr.

Wood Mackenzie skærer 50 mia dollars af norsk sokkel

Offshore:

Wood Mackenzie skærer adskillige milliarder dollars fra sin investeringsprognose for den norske sokkel. Markedet vil ramme bunden i 201,7 før priserne begynder at stige frem mod 2018, skriver analysehuset.

Rederiforening: Hanjin og HMM bør fusionere for at undgå opkøb

Container:

Hanjin Shipping bør fusionere med konkurrenten Hyundai Merchant Marine (HMM), inden HMM bliver opkøbt af Maersk Line eller et andet udenlandsk rederi. Ellers kan den sydkoreanske økonomi blive hårdt ramt, vurderer The Korea Shipowners' Association.

Ratefald kom før Mikael Skov ventede det

Tank:

Det var ventet, at opsvinget på produkttank ville vende før eller siden. Det kom dog en anelse tidligere end ventet, fortæller Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers til ShippingWatch. Chefen i det danske rederi mener dog, at markedet vil være "fundamentalt sundt" fra næste år.

Hvem er Auroras "mystiske" långiver?

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG har fået ny kreditkapacitet på 21 mio. dollars. Ledelsen oplyser dog hverken kreditorens navn eller lånets betingelser. Det skaber undren i analysehuset Pareto Securities, der spørger sig selv, hvem den "mystiske långiver" mon er.

Det er blevet billigere at udbygge norske felter

Offshore:

Olieselskaberne har næsten halveret forventninger til, hvad det koster af udbygge olie- og gasfelterne på den norske sokkel. Nye teknikker, lavere rigleje og billigere arbejdskraft har sænket omkostninger, lyder analysen fra Oljedirektoratet, der dog advarer mod at skære for dybt.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE