Log ind
Western Texas Western Bulk Jens Ismar

Japanske redere i indædt kamp mod Bulk Invest

Tørlast:

Spillet efter konkursen af norske Bulk Invest er i den grad sat ind, og seks japanske redere fortsætter kampen mod salget af Western Bulk Chartering. Alle juridiske midler tages i brug, lyder det fra rederierne gennem deres norske advokat.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 09.03.16 kl. 16:32

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Den sidste tørlastkæmpe på 23 år er sendt til ophug

slide2.jpg Tørlast:

Det sidste capesize-skib i standardstørrelsen med en alder på over 23 år er nu sendt til ophug. En yngre flåde og et lille comeback i raterne betyder imidlertid, at ophugningen stort set er gået i stå i tredje kvartal, skriver Alphabulk.

Lynproces bag det nye Thorco Projects

Tørlast:

Det nye joint venture mellem danske Thorco og United Heavy Lift (UHL) i Hamborg blev etableret på fire uger, fortæller CEO Lars Rolner til ShippingWatch. UHL trækker fra den tyske del en betydelig ekspertise og kapacitet af ingeniører ind i samarbejdet.

Deutsche Bank: Stort potentiale i disse tre tørlastrederier

Tørlast:

En fuld genopretning af tilstanden i tørlastindustrien ligger fortsat et par år ude i fremtiden, men især tre børsnoterede rederier indeholder interessante muligheder for nye investorer, vurderer Deutsche Bank.

Heavy lift står over for storstilet konsolidering

Tørlast:

En omfattende konsolidering i den globale heavy lift industri er under opsejling og falder sikkert på plads inden for de nærmeste måneder, oplyser en række branchekilder til ShippingWatch. Midt i spillet om den trængte industris fremtid står sværvægterne BBC Chartering og SAL Heavy Lift.

"Jeg tog fejl. Desværre"

Tørlast:

"Jeg tog fejl," siger CEO Robert Bugbee til ShippingWatch oven på et samlet tab tæt på 650 mio. dollars efter lanceringen af Scorpio Bulkers. Med nye investorer i ryggen forudser han store gevinster. Endnu en gang.

Tørlastrater trukket op af capesize

Tørlast:

Tørlastindekset BDI ligger på det højeste niveau i 11 måneder. Det skyldes primært en stigning i raterne på capesize, men på længere sigt peger analysehuset Morgan Stanley på en generel bedring i tørlastmarkedet på grund af en mulig øget kinesisk import.

Forsiden lige nu

Havnearbejdere demonstrerer for strandede Hanjin-officerer

Hanjin long beach LA.jpg Container:

Det er et brud på menneskerettighederne, at officerer på Hanjin-skibe ud for USA bliver nægtet adgang, lyder det fra den internationale sammenslutning af transportarbejdere ITF. Forholdene for Hanjins officerer har ført til den første demonstration blandt havnearbejdere.

Lynproces bag det nye Thorco Projects

Tørlast:

Det nye joint venture mellem danske Thorco og United Heavy Lift (UHL) i Hamborg blev etableret på fire uger, fortæller CEO Lars Rolner til ShippingWatch. UHL trækker fra den tyske del en betydelig ekspertise og kapacitet af ingeniører ind i samarbejdet.

Shippinglån presser Commerzbank til massefyring

Services:

Den store tyske shippingbank Commerzbank, der også er Tysklands næststørste bank, skal fyre knap 10.000 ansatte ud af bankens i alt 45.000 fuldtidsansatte. Bankens dårlige shippinglån har en stor del af skylden for Commerzbanks krise, skriver Reuters.

Ét konkursbo kan ende med hele regningen i OW-sag

Services:

Ét konkursbo risikerer at betale hele regningen, hvis kreditorerne i de fem boer efter OW Bunker taber sagen mod den tidligere ledelse og kapitalfonden Altor. Kurator forventer afklaring i oktober, inden sagen bliver indstævnet.

Rater falder med 3,5 pct

Container:

Rateindekset SCFI falder med 3,5 pct. i denne uge. Det er anden uge i træk, at indekset falder, efter stigninger i de tre foregående uger.

Scorpio-ledelsen dropper udskældte gebyrer

Rederier:

Ledelsen i Scorpio-gruppen vil ikke længere automatisk modtage én pct. af alle køb og salg af skibe i Scorpio Bulkers og Scorpio Tankers. Ledelsen beholder dog muligheden for at hente et endnu højere gebyr i Bulkers, hvis aktiekursen stiger til over fem dollars.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE