Log ind
skibe venter grækenland Piraeus.jpg
Foto: Dimitri Messinis/AP/POLFOTO

Solidt tørlastrederi hårdere ramt end ventet

Tørlast:

Børsnoterede græske Diana Shipping, anset som et af tørlastindustriens mest solide selskaber, vil brænde langt flere penge af i år og i 2017 end tidligere antaget, mener Deutsche Bank.


AF OLE ANDERSEN
Offentliggjort 09.03.16 kl. 07:24

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

JanKastrupNielsen_Hires.jpg Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

J. Poulsen taber millioner og forhandler med långivere

Tørlast:

Det danske rederi J. Poulsen Shipping tabte 55,1 mio. kr. i 2015. Ledelsen forhandler nu med sine långivere om nye finansieringsaftaler og overvejer at sælge ud af flåden. Indtil aftalerne er i hus, kan der rejses "betydelig tvivl om den fortsatte drift."

Oldendorff opgraderer flåden for 10 mia kroner

Tørlast:

Verdens største tørlastrederi, tyske Oldendorff Carriers, har et nybygningsprogram på ikke mindre end 1,5 mia. dollars, oplyser rederiet, der har præsenteret en række væsentlige informationer, som ikke før har været offentliggjort. Se med her.

XO Shipping: De store rederier er for "old school"

Tørlast:

De traditionelle rederier er havnet i problemer, fordi de tror, at de kan forudse markedet. Men det kan man ikke, lyder det fra Christian Levin, stifter og ejer i XO Shipping. Han baserer sin forretningsmodel på, at markedet er uforudsigeligt.

Ekstrem start på året overraskede Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Det var ventet, at tørlastkrisen ville fortsætte i 2016. Der var dog næppe nogen, der kunne forudse, at februar ville blive den værste måned nogensinde, siger Jan Kastrup-Nielsen, CEO i J. Lauritzen. I et interview med ShippingWatch kalder han perioden for "ekstrem".

Forsiden lige nu

Vidne i straffesag: Salg af billig bunkerolie var risikobetonet

bunker1.jpg Services:

Onsdag blev de første vidner afhørt i straffesagen mod en dansk bunkervirksomhed, der beskyldes for systematisk bedrageri mod en af sine egne kunder.

Konglomeratet begyndte at belaste Maersk-selskaberne

Container:

Mens den nu fyrede koncernchef Nils Smedegaard Andersen har holdt fast i konglomerat-opbygningen hos Maersk, er der flere aktuelle eksempler på, at netop gruppestrukturen har ramt Maersk negativt. Bl.a. forhindrede den angiveligt opkøbet af APL, erfarer ShippingWatch. Følg med i serien "Det nye Maersk".

Hyundai udskyder frist for redningsplan

Container:

Det kriseramte, koreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine udskyder nu fristen for en finansiel redningsplan med en måned. Det sker angiveligt som følge af forhandlinger om optagelse i Maersk-alliancen 2M.

Alphaliner: Israelsk rederi kan komme med i 2M-alliancen

Container:

Analysehuset Alphaliner mener at vide, at israelske Zim forhandler med 2M om en mulig udvidelse af containeralliancen, som dog ifølge iagttager kan give politiske udfordringer. Maersk Line afviser at kommentere Alphaliners oplysninger over for ShippingWatch.

Her er de første temaer i det blå vækstteam

Rederier:

Efter det blå vækstteam i sidste uge var samlet for første gang, ligger det klart, at teamets anbefalinger vil lægge sig inden for fem forskellige temaer, fortæller formand Jesper Lok til ShippingWatch. Se de første her.

Fusion får grønt lys fra Hapag-Lloyds bestyrelse

Container:

Bestyrelsen i tyske Hapag-Lloyd har givet grønt lys til fusionen med arabiske United Arab Shipping Company (UASC). UASC skal nu tage stilling på et ekstraordinært bestyrelsesmøde onsdag.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE