Log ind
Western Texas Western Bulk Jens Ismar

Bulk Invest: Vi har få uger tilbage uden en aftale

Tørlast:

Det nødlidende norske tørlastrederi Bulk Invest, førhen Western Bulk, vurderer åbent konsekvenserne ved en konkurs. Tredjepartskrav opgøres til ikke mindre end 250 millioner dollars. "Vi har få uger til at finde en løsning," skriver ledelsen.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 29.02.16 kl. 09:26

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Tyske redere fusionerer tørlast-aktiviteter

Logo Ahrenkiel Steamship.jpg Tørlast:

Ahrenkiel Steamship og H. Vogemann Reederei fusionerer management-aktiviteter i tørlast, oplyser de to tyske shippinggrupper.

Da Clippers vicedirektør gik på jagt efter arbejdsglæden

Tørlast:

Længslen efter at komme tilbage til kernen af forretningen fik Martin Egvang til at kvitte sit job som vicedirektør i Clipper for at starte Integrity Bulk op i slutningen af 2014 med fem investorer. ShippingWatch fortæller historien om valg og fravalg i en presset industri.

J. Poulsen taber millioner og forhandler med långivere

Tørlast:

Det danske rederi J. Poulsen Shipping tabte 55,1 mio. kr. i 2015. Ledelsen forhandler nu med sine långivere om nye finansieringsaftaler og overvejer at sælge ud af flåden. Indtil aftalerne er i hus, kan der rejses "betydelig tvivl om den fortsatte drift."

J. Poulsen Shipping: Projektmarked ligger helt stille flere steder

Tørlast:

Det danske projektrederi kunne frem til sidste år betale fuldt afdrag på sine to største skibe, men nedsmeltningen i projektmarkedet har gjort det nødvendigt at ændre lånebetingelser med tre tyske banker, siger adm. direktør Finn J. Poulsen.

Norden lander historisk stor kontrakt på kul

Tørlast:

Norden har fået sin største kontrakt nogensinde målt på volumen. Kontrakten dækker over transport af kul i ti år fra Filippinerne. Kontrakten begynder første kvartal næste år.

Norden slipper Ejner Bonderup før tid

Tørlast:

Formand i XO Shipping Kent Hedegaard var parat til at vente halvandet år på rederiets nye CEO, Nordens nuværende tørlastchef Ejner Bonderup. Ifølge ShippingWatchs oplysninger bliver ventetiden nu kun et halvt år.

Forsiden lige nu

Dong-fusion er den billige løsning for Maersk Oil

Danish_Platform_Halfdan.jpg Offshore:

Efter strategiskifte og stort rederiopkøb vil A.P. Møller-Mærsk ikke skyde store summer efter Dongs olieforretning. Derfor er tanken om en billig fusion dragende, mener analytiker. Spørgsmålet er, om Dong har lyst.

Schlumberger vurderer flere fyringer i Norge

Offshore:

Franske Schlumberger ser sig nødsaget til at foretage yderligere tilpasninger til markedssituationen. Ansatte i Norge risikerer fyreseddel.

DP World skaber pengetank på 3,7 mia dollars

Havne:

Det arabiske terminalselskab DP World indgår et joint venture med en af Canadas største pensionsfonde om en investeringsfond på 3,7 mia. dollars. 25 pct. af fondens midler er afsat til nye projekter.

Seaintel: Derfor kan raterne stige efter opkøb

Container:

Den blotte fremkomst af de nye konstellationer i containerbranchen, hvor 20 rederier nu er reduceret til 12 på kun to år, kan få effekt på raterne allerede i de kommende måneder. Det vurderer Seaintel i en ny analyse.

Det nye Maersk vil gøre op med en årtier gammel kultur

Container:

Gentækningen af Maersk, som præsenteres i næste uge, vil uundgåeligt også være et opgør med den traditionelle ånd i gruppen hen imod en mere klassisk virksomhedskultur. ShippingWatch portrætterer Maersk-kulturen gennem fire personer fra hvert sit årti.

Hamburg Süd-ansatte frygter for deres job

Container:

Omkring 500 ansatte i det traditionsrige tyske rederi Hamburg Süd har demonstreret i byens gader af frygt for at miste deres job med Maersk Line som ny ejer.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE