Log ind
Western Texas Western Bulk Jens Ismar

Bulk Invest: Vi har få uger tilbage uden en aftale

Tørlast:

Det nødlidende norske tørlastrederi Bulk Invest, førhen Western Bulk, vurderer åbent konsekvenserne ved en konkurs. Tredjepartskrav opgøres til ikke mindre end 250 millioner dollars. "Vi har få uger til at finde en løsning," skriver ledelsen.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 29.02.16 kl. 09:26

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ekstremt lave rater rammer Pacific Basin hårdt

Pacific Basin 2.jpg Tørlast:

Endnu et af de toneangivende tørlastrederier har offentliggjort sit halvårsregnskab, der giver alt andet end grund til optimisme. Hongkong-baserede Pacific Basin har fremlagt et overraskende stort underskud for de første seks måneder.

Ekstrem start på året overraskede Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Det var ventet, at tørlastkrisen ville fortsætte i 2016. Der var dog næppe nogen, der kunne forudse, at februar ville blive den værste måned nogensinde, siger Jan Kastrup-Nielsen, CEO i J. Lauritzen. I et interview med ShippingWatch kalder han perioden for "ekstrem".

Store tørlastaktier i ny dramatisk rutsjetur i 2016

Tørlast:

Nedturen for nøgleaktierne i tørlast er fortsat med uformindsket styrke i første halvdel af året, men et førende analysehus er overbevist om, at en normalisering i tørlastindustrien med stigende rater er i gang.

Derfor solgte Wedell-Wedellsborg til Rickmers

Tørlast:

Rungsted-gruppen Weco fik næsten 20 år som operatør i multipurpose-markedet. I et interview med ShippingWatch fortæller bestyrelsesformand Johan Wedell-Wedellsborg, hvorfor det var på tide at tænke nyt og sælge Nordana Project til Rickmers-Linie.

Pacific Basin lurer på rivalernes skibe

Tørlast:

Pacific Basin er et af få tørlastrederier, der indtil nu er kommet helskindet gennem krisen. Ny kapital skal polstre rederiet og gøre klar til at udnytte de historisk lave priser på brugte skibe. "Køb for guds skyld et fem år gammelt skib i stedet for et nyt," siger CEO Mats Berglund til ShippingWatch.

Michael Fenger tilbage i tørlastshipping

Tørlast:

Tidligere direktør for det nu lukkede Copenship, Michael Fenger, er tilbage i tørlastrederiets gamle lokaler i Brønshøj. Nu med nyt kontor for et asiatisk tørlastselskab. "Det kan være en fordel at gå ind på markedet midt i en nedtur," siger Michael Fenger til ShippingWatch.

Forsiden lige nu

Analytikere: Maersk Line kan stå foran katastrofalt regnskab

maerskline.jpg Container:

Flere analytikere forventer et underskud for Maersk Line, når A.P. Møller-Mærsk kommer med regnskab i august. Hos Jyske Bank mener man, at en nedjustering er i spil.

Ny norsk offshore-fusion ønsker at få flere med

Offshore:

Torsdagens fusion mellem de to nødlidende norske offshorerederier, Rem og Solstad, er åben over for en udvidelse med andre aktører, som er plagede af olienedturen i Nordsøen. Den toneangivende aktionær Aker udsender en åben invitation.

Pluk fra ugens vigtigste historier på ShippingWatch

ShippingWatch:

Tørlastrater på samme niveau som i 1970'erne og et tankmarked, der har vist sig langt værre end ventet. Begge dele var centrale ingredienser i en syrlig hovedmenu, ShippingWatch præsenterede i denne uge, da en række prominente rederier udsendte halvårsregnskaber.

2016 ligner en hård landing for tankrederierne

Tank:

Den negative udvikling i tankmarkedet i navnlig andet kvartal i år synes at have været langt værre, end de fleste havde forestillet sig. Norsk mæglerhus sænker sine rateestimater med hele 30 procent, mens Torm og Hafnias børsnotering synes rigtig langt væk.

Ekstremt lave rater rammer Pacific Basin hårdt

Tørlast:

Endnu et af de toneangivende tørlastrederier har offentliggjort sit halvårsregnskab, der giver alt andet end grund til optimisme. Hongkong-baserede Pacific Basin har fremlagt et overraskende stort underskud for de første seks måneder.

Containerrederier har succes med at hæve raterne

Container:

I denne uge steg prisen på at flytte en tyvefodscontainer (teu) fra Shanghai til Nordeuropa med næsten 60 pct. til 1125 dollar.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE