Log ind
Western Texas Western Bulk Jens Ismar

Bulk Invest: Vi har få uger tilbage uden en aftale

Tørlast:

Det nødlidende norske tørlastrederi Bulk Invest, førhen Western Bulk, vurderer åbent konsekvenserne ved en konkurs. Tredjepartskrav opgøres til ikke mindre end 250 millioner dollars. "Vi har få uger til at finde en løsning," skriver ledelsen.


AF TOMAS KRISTIANSEN
Offentliggjort 29.02.16 kl. 09:26

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Bimco: Stigende tørlastrater bremser ophugningen

golden ocean 3.JPG Tørlast:

De stigende tørlastrater sætter en dæmper på rederiernes ophugningsiver, vurderer Bimco på baggrund af tal fra Baltic Dry. Udviklingen rammer især skrotningen af de helt store Capesize-tørlastskibe.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Befragterklubben samler rekordmange deltagere

Tørlast:

København lægger i denne uge adresse til et af de helt store shippingarrangementer, Befragterklubbens sommerfest, samt en lang række receptioner og networking, som rederier og mæglere står bag. Den hidtidige deltagerrekord bliver slået i år.

Tørlastchef forlader Norden efter uenighed

Tørlast:

Mikkel Fruergaard, chef for Nordens største flåde i tørlast og siden 2012 medlem af rederiets øverste ledelse, har forladt rederiet.

Topanalytiker hos Cargill: Der er brug for at skrotte 1000 tørlastskibe

Tørlast:

Mindst 1000 skibe skal sendes til ophugning, før der igen er balance mellem udbud og efterspørgsel på tørlastmarkedet. Det vurderer analysechefen i handelshuset Cargill, der selv råder over en flåde på 500 tørlastskibe.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Forsiden lige nu

Mystikken breder sig om skattelyselskabs rolle i bedragerisag

bunker3.jpg Services:

Bagmandspolitiet har indledt afhøringen af den ene af to tiltalte topfolk i bedragerisag mod dansk bunkerselskab.

Her er ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier:

J. Lauritzen sagde farvel til topchef Jan Kastrup-Nielsen, der nåede at sidde tre år på posten i det pressede tørlastrederi. Det første Maersk-skib ankom desuden til Alang, mens Dong udsendte børsprospekt i ugen, der gik på ShippingWatch.

ICS: Derfor kan det blive svært at skrotte nok skibe

Rederier:

Det vil være det bedste for hele sektoren, hvis flere rederier sendte deres skibe til ophugning. Men det giver ikke altid mening for det enkelte rederi, og derfor kan det vise sig svært at nedbringe overkapaciteten, vurderer International Chamber of Shipping (ICS) i en rapport.

Olieproduktionen uden for OPEC er faldet tungt i 2016

Offshore:

Ikke siden 1992 er olieproduktionen uden for OPEC dykket så meget som i 2016.

Oliekrisen sender Norges domstole på overarbejde

Offshore:

Problemerne i den norske offshoresektor betyder, at de norske domstole har behandlet et rekordstort antal arbejdsretssager. Ifølge DNB Markets er over 36.000 arbejdspladser blevet nedlagt siden 2014.

Nye ledere i Viking Life-Saving skal bekæmpe lavvækst

Leverandører:

Viking Life-Saving Equipment med hovedsæde i Esbjerg har udnævnt en række nye ledere, der skal sørge for, at virksomhedens forretningsstrategi BP20 lykkes. CEO Henrik Uhd Christensen (billedet) ser lavere vækst de kommende år.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE