Log ind
img_sect_homepage.jpg
Foto: Scorpio Bulkers

Scorpio Bulkers udskyder skibe og betalinger

Tørlast:

Det pressede tørlastrederi har forhandlet sig til mere fordelagtige krav med sine bankforbindelser. Det gælder blandt andet reducerede afbetalinger samt udskudt levering af skibe. Scorpio Bulkers ventes at offentliggøre årsregnskab senere i dag, mandag.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 29.02.16 kl. 08:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 40 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Jesper T. Lok.jpg Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

Topanalytiker hos Cargill: Der er brug for at skrotte 1000 tørlastskibe

Tørlast:

Mindst 1000 skibe skal sendes til ophugning, før der igen er balance mellem udbud og efterspørgsel på tørlastmarkedet. Det vurderer analysechefen i handelshuset Cargill, der selv råder over en flåde på 500 tørlastskibe.

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Tørlastmarkedet endte med at fælde Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Udefra ligner Jan Kastrup Nielsens tre år som topchef i J. Lauritzen et regulært økonomisk mareridt, der efterlod ham mere eller mindre magtesløs i en kollapset tørlastindustri, som har drænet rederiets kapitalgrundlag.

Befragterklubben samler rekordmange deltagere

Tørlast:

København lægger i denne uge adresse til et af de helt store shippingarrangementer, Befragterklubbens sommerfest, samt en lang række receptioner og networking, som rederier og mæglere står bag. Den hidtidige deltagerrekord bliver slået i år.

Gearbulk i hemmeligt forlig om Bulk Jupiters dramatiske forlis

Tørlast:

Det juridiske opgør om ansvaret for Bulk Jupiters forlis, der kostede 18 besætningsmedlemmer livet, er afsluttet i et hemmeligt forlig. Meget taler for, at skibets ejer, rederiet Gearbulk og dets forsikringsselskab, har trukket det længste strå.

Forsiden lige nu

Dong: Hensættelser til Hejre kan stige væsentligt

hejre.jpg Offshore:

Dong Energy har offentliggjort sit prospekt, der skal få investorer fra hele verden til at investere i den danske energi-gigant. Der er dog en lang række risici forbundet med at blive Dong-aktionær, fremgår det. Bl.a. kan hensættelserne til det kuldsejlede Hejre-projekt blive "væsentlig større."

Blue Waters indehaver: For mig er det her klimaks

Services:

Den største ordre i Blue Water Shippings historie er ikke bare en milepæl for selskabet, men også for selskabets indehaver, Kurt Skov. Her er historien om et Esbjerg-baseret shippingselskabs indtog i Det Kaspiske Hav.

Olieprisen rammer igen 50 dollar tønden

Offshore:

Den globale pris på olie har natten til torsdag dansk tid lige præcis passeret 50 dollar per tønde for første gang siden november sidste år. Årsagen ligger blandt andet i en reduktion i de amerikanske olielagre.

Konflikt i Gøteborg spreder sig til andre havne

Havne:

APM Terminals i Gøteborg er lammet af endnu en 24-timers strejke, og nu nægter havnearbejdere i andre svenske havne at håndtere omdirigeret gods i sympati med forbundet i Gøteborg. Og udenlandske havnearbejdere begynder nu at blande sig.

Medie: Fire konkurrenter byder ind på Maersk Oil's Qatar-felt

Offshore:

Et felt af i alt fem store olieproducenter har budt ind på rettighederne til at drive det store Al-Shaheen-felt i Qatar, som Maersk Oil opererer i dag. Det skriver Bloomberg.

Der er blevet mindre at lave i Asiens havne

Havne:

De asiatiske havne har fået mindre at lave. Koreas havne omsatte 1,2 pct. mindre gods i forhold samme periode sidste år, imens år-til-år vækstraterne i Kinas største havne er faldet fra 4,2 pct. til 1,4 pct.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE