Log ind
img_sect_homepage.jpg
Foto: Scorpio Bulkers

Scorpio Bulkers udskyder skibe og betalinger

Tørlast:

Det pressede tørlastrederi har forhandlet sig til mere fordelagtige krav med sine bankforbindelser. Det gælder blandt andet reducerede afbetalinger samt udskudt levering af skibe. Scorpio Bulkers ventes at offentliggøre årsregnskab senere i dag, mandag.


AF Daniel Logan Berg-Munch
Offentliggjort 29.02.16 kl. 08:48

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Ny CEO i Golden Ocean magtesløs over for tørlastmarked

Birgitte Ringstad Vartdal 5x3.png Tørlast:

En ny CEO kommer ikke til at betyde ny strategi, fastslår Birgitte Ringstad Vartdal over for ShippingWatch efter godt og vel 100 dage som CEO i Golden Ocean. "I dagens marked gælder det bare om at levere," siger hun.

Western Bulk Chartering i minus efter ejers konkurs

Tørlast:

Norske Western Bulk Charterings resultat for andet kvartal landede i minus efter et plus i samme periode året før. Konkursen i Bulk Invest og det svage tørlastmarked får skylden for de røde tal på bundlinjen.

Analysehuse sænker forventningerne til Norden

Tørlast:

Et svagere tankmarked og de fortsatte elendigheder i tørlast får analytikere i Drewry og Pareto til at reducere deres kursmål på aktien i Norden, der fortsat fremstår som det måske stærkeste i markedet.

Norden indgår to af sine største kontrakter nogensinde

Tørlast:

Norden har indgået kontrakter med virksomheden Enviva om at transportere 11 millioner tons biomasse i form af træpiller fra USA til Europa over en periode på 15 år. Kontrakterne hører til blandt de største i rederiets historie.

J. Lauritzen flytter fra Skt Annæ Plads

Tørlast:

J. Lauritzen opsiger sit historiske lejemål midt i København på Skt. Annæ Plads for at flytte hovedkontoret til Tuborg Havnevej 15 i Hellerup, bekræfter rederiet over for ShippingWatch. J. Lauritzen vil dog ikke sige hvorfor.

Christian Stadil: Fuld tillid til Thorco Shipping

Tørlast:

Thorco Shipping kom ud af 2015 med plus på den ordinære drift, skriver rederiet efter oplysninger om, at ejerne, Stadil-familien, har været nødt til at tilføre virksomheden mere egenkapital.

Forsiden lige nu

Dong-toppen afviser at hensætte milliarder til utilfredse kunder

Dong ipo børsnotering henrik poulsen Offshore:

Analyse: Der falder dom i den såkaldte Elsam-sag tirsdag. Taber Dong, vil det fyre op under et erstatningskrav fra 1.106 utilfredse Dong-kunder på mere end 7 mia. kr.

Wood Mackenzie skærer 50 mia dollars af norsk sokkel

Offshore:

Wood Mackenzie skærer adskillige milliarder dollars fra sin investeringsprognose for den norske sokkel. Markedet vil ramme bunden i 201,7 før priserne begynder at stige frem mod 2018, skriver analysehuset.

Rederiforening: Hanjin og HMM bør fusionere for at undgå opkøb

Container:

Hanjin Shipping bør fusionere med konkurrenten Hyundai Merchant Marine (HMM), inden HMM bliver opkøbt af Maersk Line eller et andet udenlandsk rederi. Ellers kan den sydkoreanske økonomi blive hårdt ramt, vurderer The Korea Shipowners' Association.

Ratefald kom før Mikael Skov ventede det

Tank:

Det var ventet, at opsvinget på produkttank ville vende før eller siden. Det kom dog en anelse tidligere end ventet, fortæller Mikael Skov, CEO i Hafnia Tankers til ShippingWatch. Chefen i det danske rederi mener dog, at markedet vil være "fundamentalt sundt" fra næste år.

Hvem er Auroras "mystiske" långiver?

Tank:

Det norske gasrederi Aurora LPG har fået ny kreditkapacitet på 21 mio. dollars. Ledelsen oplyser dog hverken kreditorens navn eller lånets betingelser. Det skaber undren i analysehuset Pareto Securities, der spørger sig selv, hvem den "mystiske långiver" mon er.

Det er blevet billigere at udbygge norske felter

Offshore:

Olieselskaberne har næsten halveret forventninger til, hvad det koster af udbygge olie- og gasfelterne på den norske sokkel. Nye teknikker, lavere rigleje og billigere arbejdskraft har sænket omkostninger, lyder analysen fra Oljedirektoratet, der dog advarer mod at skære for dybt.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE