Log ind
Roy Hill tørlast Port Hedland Anangel Explorer-version2.jpg
Foto: PR-foto

Jinhui: Kaotisk tørlastmarked i slutningen af året

Tørlast:

Oslo-noterede Jinhui Shipping følger trop i rædselsår for tørlast med et underskud på 379 millioner dollars i 2015, hvor rederiets skibe er nedskrevet markant. De sidste måneder var kaos, skriver ledelesen.


AF KATRINE GRØNVALD RAUN
Offentliggjort 29.02.16 kl. 07:29

Log ind for at læse artikler

Velkommen til ShippingWatch. En del af vores indhold er eksklusivt og forbeholdt vores brugere.

Prøv os gratis i 14 dage

Få fuld adgang til vores kvalitetsjournalistik med et gratis prøveabonnement.

Modtag nyhedsbreve fra ShippingWatch gratis
Mest læste Tørlast

Kastrup-Nielsen stopper som topchef i J. Lauritzen

JanKastrupNielsen_Hires.jpg Tørlast:

Jan Kastrup-Nielsen stopper som topchef i det hårdt pressede tørlastrederi J. Lauritzen. Han bliver erstattet af Mads Peter Zacho, der kommer til fra en stilling som CFO i Torm.

Jesper Lok har før ryddet op og vil gøre det igen

Tørlast:

Med indsættelsen i februar af Jesper Lok som bestyrelsesformand i J. Lauritzen blev der reelt sagt OK til det skifte i direktionen, som i dag har tvunget CEO Jan Kastrup-Nielsen til at træde tilbage. Men Jesper Lok er heller ikke kendt for at tøve i sine handlinger.

J. Poulsen taber millioner og forhandler med långivere

Tørlast:

Det danske rederi J. Poulsen Shipping tabte 55,1 mio. kr. i 2015. Ledelsen forhandler nu med sine långivere om nye finansieringsaftaler og overvejer at sælge ud af flåden. Indtil aftalerne er i hus, kan der rejses "betydelig tvivl om den fortsatte drift."

Oldendorff opgraderer flåden for 10 mia kroner

Tørlast:

Verdens største tørlastrederi, tyske Oldendorff Carriers, har et nybygningsprogram på ikke mindre end 1,5 mia. dollars, oplyser rederiet, der har præsenteret en række væsentlige informationer, som ikke før har været offentliggjort. Se med her.

XO Shipping: De store rederier er for "old school"

Tørlast:

De traditionelle rederier er havnet i problemer, fordi de tror, at de kan forudse markedet. Men det kan man ikke, lyder det fra Christian Levin, stifter og ejer i XO Shipping. Han baserer sin forretningsmodel på, at markedet er uforudsigeligt.

Ekstrem start på året overraskede Kastrup-Nielsen

Tørlast:

Det var ventet, at tørlastkrisen ville fortsætte i 2016. Der var dog næppe nogen, der kunne forudse, at februar ville blive den værste måned nogensinde, siger Jan Kastrup-Nielsen, CEO i J. Lauritzen. I et interview med ShippingWatch kalder han perioden for "ekstrem".

Forsiden lige nu

Vidne i straffesag: Salg af billig bunkerolie var risikobetonet

bunker1.jpg Services:

Onsdag blev de første vidner afhørt i straffesagen mod en dansk bunkervirksomhed, der beskyldes for systematisk bedrageri mod en af sine egne kunder.

Konglomeratet begyndte at belaste Maersk-selskaberne

Container:

Mens den nu fyrede koncernchef Nils Smedegaard Andersen har holdt fast i konglomerat-opbygningen hos Maersk, er der flere aktuelle eksempler på, at netop gruppestrukturen har ramt Maersk negativt. Bl.a. forhindrede den angiveligt opkøbet af APL, erfarer ShippingWatch. Følg med i serien "Det nye Maersk".

Tidligere Odfjell-CEO idømt to års fængsel for skattefusk

Offshore:

Den norske rigmand, offshore-iværksætter og tidligere CEO i Odfjell Drilling, Idar A. Iversen, er blevet idømt to års fængsel for at have skjult indtægter for 29 mio. norske kroner og en formue på 200 mio. norske kroner i skattely.

Deep Sea Supply vinder kontrakter i Egypten

Offshore:

John Fredriksens hårdt pressede offshorerederi Deep Sea Supply har vundet tre længere kontrakter i Egypten.

Amerikanske olielagre faldt dobbelt så meget som ventet

Offshore:

USA's råolielagre er faldet mere, end det var ventet, viser en en opgørelse fra det amerikanske energiministerium.

Hyundai udskyder frist for redningsplan

Container:

Det kriseramte, koreanske containerrederi Hyundai Merchant Marine udskyder nu fristen for en finansiel redningsplan med en måned. Det sker angiveligt som følge af forhandlinger om optagelse i Maersk-alliancen 2M.

ANNONCE

ANNONCE



Ledige stillinger

ANNONCE